Gå til innhold

Hjelm på el-sparkesykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det virker som om mange tenker at på el-sparkesykkel er det ikke nødvendig med hjelm. Men er ikke el-sparkesykkel enda farligere enn sykkel, siden de har mindre hjul, og dermed setter seg lettere fast i hull og sånn? Bruker dere hjelm/hva tenker folk?  

Anonymkode: bd3a2...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er påbudt med hjelm opp til 14-15 år. 

Det er flere som har blitt alvorlig skadet, noen har dødd også. Lurer på hvilken kroppsdel som har blitt mest skadet... 

Anonymkode: 2afd8...f1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker hjelm og ungene bruker hjelm. De vet at reglene er slik og da gjør de de, ellers forsvinner sparkesykkelen.

Ga de frikort en gang til å kjøre uten hjelm. Vi skulle kjøre veldig sakte og se etter en liten ting som var mistet langs veien, men jeg fikk nei tilbake, hjelm ville de ha på.

Anonymkode: 0e104...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt voksen og skadet meg m hjernerystelse m mer uten hjelm. Kunne endt fatalt. Hadde aldri brukt hjelm.. Små hjul var farlig pga liten kant (ca 2 cm) mellom vei/fortau. Måtte på legevakt. Nå har jeg elsykkel, og ikke en meter lenger uten hjelm for meg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En venninne av meg døde nesten i en sykkelulykke i Danmark for 10 år siden. 

Den eneste grunnen til at hun overlevde, er at sykkelhjelmen lå i TUSEN KNAS ved siden av henne etter krasjen. Uten hjelmen, hadde det vært skallen hennes. 

Jeg skal si deg en ting, og det er at det sykles ikke en eneste jævla meter, hverken på tråsykkel eller sparkesykkel, uten hjelm riktig festet på hodet på noen av beboerne i mitt hus. 

Anonymkode: 4b0e0...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er påbudt til de blir 15 år. Kommer veldig an på hvor man kjører, om hvor trafikkert det er, og om det er god plass på fortau eller sykkelvegen. 

Vel så viktig er ansvarsforsikring på elsparkesykkelen, noe jeg har inntrykk av at det er flere som ikke har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar! Vi har ikke elsparkesykler selv og barna får ikke kjøre uten hjelm, altså. 

Anonymkode: bd3a2...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har brukt hjelm fra de satt i sykkelsete på våres sykkel... tilogmed når de sykler på sånn tre hjuls sykkel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå påbudt for alle under 15 og en ska kun vær 1 på den. Men ser ofte barn som kjører 2 stk på en. Men ser og flere voksene bruker hjelm. I hvertfall her vi bor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte elsparkesykkel til meg selv og min sønn. Han er under 15 så han er pålagt å bruke hjelm, jeg er voksen og bruker også hjelm. Skallen min tåler ikke å deise i asfalten noe bedre enn skallen til et barn under 15 år

Anonymkode: e698f...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...