AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Det er utfordrende, de hører ikke på foreldrene, det er konflikter, krangling, skriking, sutring, våkennetter, lite eller ingen alenetid, det ender opp med at foreldrene krangler og går fra hverandre. Ja, det er kanskje koselig med unger iblant, men det er faen meg 95% slitsomt. Anonymkode: c2489...2db 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 90 % positivt og 10% negativt med barn. Anonymkode: 9d3ae...123 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #4 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 90 % positivt og 10% negativt med barn. Anonymkode: 9d3ae...123 Likevel klager folk 90% og nevner kanskje 10% av tiden positive ting med barn Anonymkode: 8c392...c88 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 Det er tydeligvis meningen med livet for mange. Det er også en trang mange bare får når de begynner å dra på årene. Anonymkode: fbd63...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #6 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Likevel klager folk 90% og nevner kanskje 10% av tiden positive ting med barn Anonymkode: 8c392...c88 Ja det er noe med det, at de færreste liker å sitte og skryte. Og når man diskuterer ting med folk, så snakker man gjerne om ting man trenger hjelp eller råd med, og kanskje den andre parten svarer med "det har jeg også opplevd, sånn løste jeg det". Burde jeg sitte i lunsjen på jobb og si at barna mine er verdens beste og søteste, at de gir meg gode klemmer og sier "elsker deg, mamma!" mange ganger om dagen, at de holder rommene sine ryddige selv og spiser brokkoli til middag? Hva "hjelper" det for de andre jeg prater med? Skal jeg i samme slengen ta med noen setninger om at mannen min er rådeilig, vi hadde kjempegod sex i går og i dag skal han lage favorittretten min til middag? Det hjelper jo ingen det heller? Anonymkode: f9143...723 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #7 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Likevel klager folk 90% og nevner kanskje 10% av tiden positive ting med barn Anonymkode: 8c392...c88 Selvfølgelig gjør de det. Når man ønsker hjelp, lufte tanker og få råd er det fordi ting er utfordrende eller vanskelig. De skriver ikke en tråd om hvor positivt det er med barn. Skryt og positivitet er det lite kultur for i Norge Anonymkode: 9d3ae...123 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #8 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er utfordrende, de hører ikke på foreldrene, det er konflikter, krangling, skriking, sutring, våkennetter, lite eller ingen alenetid, det ender opp med at foreldrene krangler og går fra hverandre. Ja, det er kanskje koselig med unger iblant, men det er faen meg 95% slitsomt. Anonymkode: c2489...2db Er uenig. Vil si det er 95% fint. At man klager over enkelt hendelser/utfordringer betyr ikke at det mesteparten av tiden er fint og bra. Uansett om man lever et liv som er tilsynelatende perfekt vil man leite etter noe å klage på. Flertallet av foreldre har ikke seriøse, alvorlige problemer med barna sine. Flertallet klager og syter over bagateller. Anonymkode: 299a4...7e7 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #9 Skrevet 27. juni 2024 For å føre slekten videre. Ærlig talt er det ikke så tøft å ha barn. Vi har en 6 mnder baby og hun er helt fantastisk. Skjønner ikke hva folk klager for. Anonymkode: 44a33...4ee
Anononyma Skrevet 27. juni 2024 #10 Skrevet 27. juni 2024 Grunnleggende uenig med deg ts. Det høres ut som det er et voldsomt slit fordi det man hører om er det negative. Man hører sjelden om de mange fine stundene, hjertet som vokser 3 størrelser når barnet kommer med egenplukket blomsterbukett, eller den sinnsyke stoltheten når barnet får til nye nytt. Den dypeste kjærlighet kan man kun oppleve for egne barn og den kjærligheten er verdt noen våkenetter og litt trass 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #11 Skrevet 27. juni 2024 Fordi vi hadde gjort "alt" i over et tiår. Vi hadde reist jorden rundt, gått spontant på restaurant når vi ønsket uten noe stress, sovet lenge i helgene og hele natten igjennom på hverdagene. År ut og år inn, og for selv meg, som elsket denne friheten, begynte det å bli monotont. Årene ble vanskelige å skille fra hverandre fordi alt gikk i en tralt. Så vi bestemte oss for at tiden var riktig for et barn. Ett barn skulle vi klare uten for mye pes tenkte vi. Men så kom det to gitt! Vi elsker begge to og vi elsker fortsatt hverandre, og livet er absolutt ikke monotont lenger💕 Men jeg ser også at dette ikke er for alle, og er glad for at det er et reelt valg i dag å få barn. Anonymkode: a53ec...e13 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #12 Skrevet 27. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Likevel klager folk 90% og nevner kanskje 10% av tiden positive ting med barn Anonymkode: 8c392...c88 det er fordi at folk har lettere for å klage enn å si noe positivt, må ikke tro at det du lese fra lærere og slitne foreldrer på KG er normalen, kanskje titte litt vekk fra skjermen så ser du at det ikke er så svartmalt som noen skal ha det til :). Jeg vil si 99% positivt og 1% slit Anonymkode: 5bbd4...596 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #13 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er utfordrende, de hører ikke på foreldrene, det er konflikter, krangling, skriking, sutring, våkennetter, lite eller ingen alenetid, det ender opp med at foreldrene krangler og går fra hverandre. Ja, det er kanskje koselig med unger iblant, men det er faen meg 95% slitsomt. Anonymkode: c2489...2db Hva slags barn har du da?! Sånne har ikke jeg, de var snille og medgjørlige og gledene sto i kø ❤️ Anonymkode: 69535...33c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #14 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For å føre slekten videre. Ærlig talt er det ikke så tøft å ha barn. Vi har en 6 mnder baby og hun er helt fantastisk. Skjønner ikke hva folk klager for. Anonymkode: 44a33...4ee Det er jo ikke når barnet er under året livet er slitsomt. Det er når de blir eldre og i større grad får egen vilje. Anonymkode: c2489...2db 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #15 Skrevet 27. juni 2024 Hvem er det som systematisk har opprettet så veldig mange negative tråder om det å ha barn her den siste tiden? Jeg har et nydelig barn og elsker livet som mor, aldri vært mer tilfreds i livet enn etter han kom til verden, og det selv om jeg ikke har sovet en natt igjennom på 3 år og er en "eldre" mor. Anonymkode: b1d0e...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #16 Skrevet 27. juni 2024 Hvis det å være barnløs var så fantastisk som dere prøver å få andre til å tro ville dere ikke sittet på KG og skrevet innlegg på innlegg om hvor fælt det er å ha barn. Anonymkode: 38d32...6fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå