Gå til innhold

Hvor mye trene magen for å se merkbar forskjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar 3x10 situps rett frem og 3x10 skrå situps på hver side. I tillegg tar jeg situps med knærne/beina hvilende i 90grader. Også 3x10 rett frem og sidene. 

Planken med strake armer 30sek og på underarmene 30sek. Sideplanke 30sek per side. 

Er ikke så god på navn på øvelser, men skal prøve å beskrive: 

Ligger flatt, beina rett opp og senker sakte ned og opp igjen. Gjør dette x 10. Tar også en og en fot og gjør det samme. 10 per fot. 

Ligger på rygg med beina i bakken og knærne opp. Strekker meg annen hvergang med armen ned mot foten (trener siden). Gjør dette 30 ganger (15 per side). 

Ligger på rygg, beina opp. Løfter rampen litt opp om dere skjønner? Gjør dette x 15. Også løfter/svinger beina mot sidene. 10x per side. 

Er dette nok? 3 ganger per uke.

 

Anonymkode: a19c4...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tar 3x10 situps rett frem og 3x10 skrå situps på hver side. I tillegg tar jeg situps med knærne/beina hvilende i 90grader. Også 3x10 rett frem og sidene. 

Planken med strake armer 30sek og på underarmene 30sek. Sideplanke 30sek per side. 

Er ikke så god på navn på øvelser, men skal prøve å beskrive: 

Ligger flatt, beina rett opp og senker sakte ned og opp igjen. Gjør dette x 10. Tar også en og en fot og gjør det samme. 10 per fot. 

Ligger på rygg med beina i bakken og knærne opp. Strekker meg annen hvergang med armen ned mot foten (trener siden). Gjør dette 30 ganger (15 per side). 

Ligger på rygg, beina opp. Løfter rampen litt opp om dere skjønner? Gjør dette x 15. Også løfter/svinger beina mot sidene. 10x per side. 

Er dette nok? 3 ganger per uke.

 

Anonymkode: a19c4...d94

Har du lav fett prosent? De greien du gjør er greit, men hva er progresjons modellen? Skal du øke i sett og reps? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke trene magen for å få en slankere midje om det er det du tenker. Trening av magemusklene vil gjøre at de blir litt større. Om du vil ha slankere mage må du først og fremst gjøre noe med kostholdet. Trening av rygg og rumpe kan gi en illusjon om smalere midje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (1 time siden):

Har du lav fett prosent? De greien du gjør er greit, men hva er progresjons modellen? Skal du øke i sett og reps? 

 

tøydokka skrev (1 time siden):

Du kan ikke trene magen for å få en slankere midje om det er det du tenker. Trening av magemusklene vil gjøre at de blir litt større. Om du vil ha slankere mage må du først og fremst gjøre noe med kostholdet. Trening av rygg og rumpe kan gi en illusjon om smalere midje.

Holder på å gå ned i vekt(endring av kosthold) Har litt mage igjen (ca 5kg), men har gått ned før og da har magen blitt nesten flat (om morgenen selvsagt). Jeg skjønner at jeg ikke får sixpack, men ønsker en strammere mage og å bli sterkere i kjernen (trener også rygg). 

Jeg lurere egentlig på om dette er nok for å merke forskjell over noen uker? Bør jeg øke antall repetisjoner etterhvert? Hvor ofte? Endre øvelser jevnlig?

Anonymkode: a19c4...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

 

Holder på å gå ned i vekt(endring av kosthold) Har litt mage igjen (ca 5kg), men har gått ned før og da har magen blitt nesten flat (om morgenen selvsagt). Jeg skjønner at jeg ikke får sixpack, men ønsker en strammere mage og å bli sterkere i kjernen (trener også rygg). 

Jeg lurere egentlig på om dette er nok for å merke forskjell over noen uker? Bør jeg øke antall repetisjoner etterhvert? Hvor ofte? Endre øvelser jevnlig?

Anonymkode: a19c4...d94

Progressiv overbelastning må til for å trene mage musklene , jeg gjør noe lignende du gjør .. men det er kun for aktivere magemusklene  før trening, for å trene magemusklene med progressiv overbelastning utfør jeg stående militærpress uten belte, flex magemuskulaturen hold vektene så lenge du kan over hodet etter siste rep, øk 1 kg per økt, utføre militær press med 3 sett 5 repetisjoner ,3 min pause mellom setts.

hadde gjort det du gjør som oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde svær mage. Trente ikke magemusklene men gikk i naturen ca 1. mil. Ta det gradvis hvis du ikke er vant med det.. Etter noen mnd gikk jeg ned nesten 20 kg. Folk trodde jeg var syk..Neida😁 Så tror det handler mer om å bli kvitt fett. Og spise sunt selvsagt. Jeg gikk ikke ned på mat, men spiste sunnere med mye grønnsaker. Når du øker forbrenningen pga økt aktivitet er det ikke lurt å spise mindre. Lykke til.

Anonymkode: b1caa...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde svær mage. Trente ikke magemusklene men gikk i naturen ca 1. mil. Ta det gradvis hvis du ikke er vant med det.. Etter noen mnd gikk jeg ned nesten 20 kg. Folk trodde jeg var syk..Neida😁 Så tror det handler mer om å bli kvitt fett. Og spise sunt selvsagt. Jeg gikk ikke ned på mat, men spiste sunnere med mye grønnsaker. Når du øker forbrenningen pga økt aktivitet er det ikke lurt å spise mindre. Lykke til.

Anonymkode: b1caa...b03

Hvor lang var turene, hvilke type turer og hvor ofte?

Har allerede gått ned 7kg med å endre kosthold. Men vil gjerne få en god rutine med trening i tillegg. Jeg går turer innimellom, men de er ikke så lang og krevende. 

Anonymkode: a19c4...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time + minus. Lengre i helgene. Ikke krevende i det hele tatt. Bare gikk normalt. Merket det på pusten i begynnelsen, men nå er det så herlig å kjenne at jeg kan gå en mil uten å bli sliten🤩Det beste for kroppen, ben, hofter, rygg etc er å gå i naturen.

Anonymkode: b1caa...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg slyngetrening! Øvelsene jeg gjør der, 30 repetisjoner ca hver dag, hjemme på baderomsgulvet har gitt med synlige magemuskler. Resultatet kom overraskende fort; er ikke rein øvelse for mage, men kjernemuskulaturen. Tar mage, rumpe, lår, rygg og armer i samme øvelse.

Anonymkode: 22553...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 10.36):

Anbefaler deg slyngetrening! Øvelsene jeg gjør der, 30 repetisjoner ca hver dag, hjemme på baderomsgulvet har gitt med synlige magemuskler. Resultatet kom overraskende fort; er ikke rein øvelse for mage, men kjernemuskulaturen. Tar mage, rumpe, lår, rygg og armer i samme øvelse.

Anonymkode: 22553...6bd

Hvordan har du festet slynga?

Anonymkode: 39d85...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg gjør er å løpe 80-100 km i uka. Jeg har synlige «abs»

Anonymkode: 1cdd0...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...