Gå til innhold

Noen som jobber som portør her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Yrket virker litt interessant og føler det kunne vært noe for meg. Har tatt friår nå for å spare opp litt til bolig. Er det et yrke man kan tjene bra på? Når jeg søker om yrket så kommer det opp at man søker på som lærling først.
Vet dere hva timelønn som portør og lærling er? Takk for svar :)

Anonymkode: 29bdb...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin jobb, men du bli sett ned på av "herakiet" på sykehuset.    Visste ikke at det va en lærling-ordning for yrket, kanskje lønna er blitt litt bede da.  Var ikke allverden før.

Anonymkode: d8063...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor du jobber i landet. Men du blir sett ned på. Og lønna er dårlig. Samtidig så er det ofte vanskelig å få jobb/vakter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man få et sykehus til å gå rundt så må man ha portører,renholdere, helsefagarbeidere ,driftspersonell, sykepleiere, leger osv,osv, så ville blåst i en lang marsj om  noen sier man blir sett ned på, da er det noe galt med selvbildet og man er på feil plass.

Ingenting som er bedre å se enn folk som er stolt av yrket sitt, så følg drømmen din hvis det er portør du vil bli. 

Kanskje det er mulighet for et sommervikariat eller lignende for å teste ut? 

Anonymkode: 8ecff...7e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ned på?? Men i all verden. Jeg jobber på et av norges største sykehus og jeg er SÅ takknemlig for portørene! De henter og leverer pasientene trygt fram og tilbake, stopper ofte ved oss på avdelingen for å slå av en prat, lærer oss lure måter å forflytte senger på, kommer å henter senger, leverer senger kjapt når de bare renner inn med pasienter. Alltid på tilbudssiden på å ta med seg senger som står tomme i gangen. Nei vettu hva, portører gjør en kjempeviktig jobb! Akkurat som de som vasker og smittevasker, rer senger, fyller på lagrene våre, taxisjåførene som kommer opp i avd for å hente reiseklare pasienter og de som istandgjør maten til våre pasienter. 
Ingen er mer viktig enn andre i spesialisthelsetjenesten, vi trenger alle sammen for at det hele skal gå opp! 

Anonymkode: 03207...02e

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på portører. Flotte folk å jobbe sammen med. Hilsen kirurg som nå er toppleder på sykehus. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hør på de som sier du blir sett ned på. Er selv sykepleier på sykehus, er det fravær av portører på jobb så merkes det ufattelig godt. Det er viktig brikke i spillet for å få hverdagen til å gå opp. Setter uendelig stor pris på portørene vi har, og jobben de gjør. De blir absolutt verdsatt.

Vet dessverre ikke noe om lærlingplass eller lønn, men der jeg jobber er det ihvertfall flere som har fast jobb uten fagbrev.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/27/2024 at 8:15 PM, AnonymBruker said:

Sett ned på?? Men i all verden. Jeg jobber på et av norges største sykehus og jeg er SÅ takknemlig for portørene! De henter og leverer pasientene trygt fram og tilbake, stopper ofte ved oss på avdelingen for å slå av en prat, lærer oss lure måter å forflytte senger på, kommer å henter senger, leverer senger kjapt når de bare renner inn med pasienter. Alltid på tilbudssiden på å ta med seg senger som står tomme i gangen. Nei vettu hva, portører gjør en kjempeviktig jobb! Akkurat som de som vasker og smittevasker, rer senger, fyller på lagrene våre, taxisjåførene som kommer opp i avd for å hente reiseklare pasienter og de som istandgjør maten til våre pasienter. 
Ingen er mer viktig enn andre i spesialisthelsetjenesten, vi trenger alle sammen for at det hele skal gå opp! 

Anonymkode: 03207...02e

At DU ikke ser ned på dem betyr ikke at de ikke blir sett ned på… 🤦‍♀️

Det er så typisk KG-logikk. 

Anonymkode: 2a40d...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...