AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #1 Skrevet 26. juni 2024 Er det noen her som har slitt med kraftig angst og klart å bli kvitt det? Uten medisiner? Anonymkode: 6558e...60a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #2 Skrevet 26. juni 2024 Nei har fortsatt angst men ikke så ille som når jeg var yngre.Nei har ingen tips. Håper alderen hjelper på angsten. Anonymkode: 6de15...084
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #3 Skrevet 26. juni 2024 Ja. Teite er at jeg har gått i behandling får det i mange år men det funket aldri. 1 år uten behandling nå og ingen symptomer. Tror press fra hverdagen gjør så man får mer angst. Jeg sluttet behandling og fant ut jeg ga faen å gjorde bare det som funket der og da og nå er jeg plutselig helt angst fri når jeg på en måte tillatte meg selv å ha angst og heller gjøre det som passa meg. Anonymkode: 9984f...090 1 1
bydue Skrevet 26. juni 2024 #4 Skrevet 26. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 23.53): Er det noen her som har slitt med kraftig angst og klart å bli kvitt det? Uten medisiner? Anonymkode: 6558e...60a . Endret 16. juli 2024 av bydue
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #5 Skrevet 26. juni 2024 Jeg hadde angst hver eneste dag og trodde jeg alltid kom til å ha det, helt til jeg fikk ADHD-diagnose og medisiner. Nå har jeg angst en halvtime på morgenen før medisinen kicker inn🥹❤️ Anonymkode: f10dc...896 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #6 Skrevet 26. juni 2024 Klart det med terapi og medisiner. Hvorfor så redd for medisiner? De er til for å hjelpe. Anonymkode: 1cd70...ff1
Disney Adult Skrevet 26. juni 2024 #7 Skrevet 26. juni 2024 (endret) . Endret 1. desember 2024 av Disney Adult
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #8 Skrevet 26. juni 2024 Tja, kvitt og kvitt. Jeg tror ikke jeg ville fått diagnosen om jeg tok testen i dag. Samtidig siden jeg kjenner meg selv, så merker jeg jo at jeg grubler, overtenker og bekymrer meg innimellom, mer enn det jeg tenker er normalt. Da er det episodevis og utløst av stress eller belastende hendelser. For meg fungerer det nesten sånn at angsten blir en slags alarmlampe om at "hey, nå har du for mye på tapetet" eller "denne situasjonen har gått mer inn på deg enn du trodde". Det blir en vekker som får meg til å enten roe ned litt mer, ta bedre vare på meg selv, eventuelt finne bedre løsninger i hverdagen, eller i mange tilfeller faktisk stoppe opp og aktivt prosessere sorg, krenkelser, belastninger. Jeg pleide å være affekt-fobisk, der jeg trykket følelsene mine ned. Nå føler jeg dem. Hadde også veldig hemmende OCD. Tvangstankene kommer jo innimellom men jeg lar de bare gå. Eneste gangene de tar over er på samme tidspunkt som angsten, når det er for mye stress ellers. Brukte ikke medisin. Fikk ERP-behandling hos OCD-team, og traumebehandling som hjalp meg med å komme i kontakt med følelser og deale med noen underliggende traumer. Anonymkode: 95f5b...c7f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #9 Skrevet 26. juni 2024 Har kommet over noe angst med å stå i det når jeg blir redd. Turte ikke å spise eller drikke og nå får jeg i meg normale mengder mat og drikke uten problemer. Kun ved trange plasser, langt ute i ødemarken eller i sosiale settinger jeg fortsatt kjenner på angsten, men har gått bra det også. Tror unnvikende atferd øker angsten, så prøver å stå i det i andre situasjoner også, men det krever mye og er en lang reise. Pluss det å spise er noe vi må, men å være sosial foreksempel det kommer og går, så er vanskeligere å ha en naturlig og intens behandling av å bare finnes i sitt daglige liv, som det ting som vi må gjøre vær dag vil gi. For jeg har ingen steder å være sosial, men har naboen jeg kan øve med 😅 Anonymkode: 4d0bf...08e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #10 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen her som har slitt med kraftig angst og klart å bli kvitt det? Uten medisiner? Anonymkode: 6558e...60a Ja. Kanskje fordi det utviklet seg sent, først i starten av 30-årene og jeg ikke slet med det i så mange år. Den forsvant så og si helt i midten av 30-årene da jeg fikk barn og sluttet helt å drikke alkohol. Drakk alkohol 2-6 ganger i mnd før mann og barn og har i ettertid sett helt klar sammenheng. Jeg så det bare ikke den gang fordi angsten kom gjerne 3-4 dager etter alkoholinntaket. Følte meg da bare generelt ‘frynsete på nervene’, slet med å komme meg opp av senga ved større anfall og vanlig dagligdagse gjøremål i hverdagen. Feks handle mat, gå på besøk/selskaper osv. Jeg har tidligere brukket skulder, operert gallestein og hatt halsbetennelse med CRP på nesten 400. Tror likevel heg heller ville gjennomgått disse tingene igjen enn å vri seg i fosterstilling i flere døgn med sterk angst. Anonymkode: 6d985...7dd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #11 Skrevet 26. juni 2024 Har hatt angst hele livet, og fikk diagnosen for noen år siden, + noen andre bla dystemi. Valgte i fjor å starte på medisin igjen, og fikk en som funket bra. Er ikke så deprimert mer, og har ikke så mye angst. Er mer i kontakt med følelsene mine, og kjenner bedre når jeg må slappe av og det er for mye stress - får fortsatt fysiske symptomer, men hodet er klarere. Jeg drukner ikke i følelsene, men klarer å holde hodet over vannet. Har også gått i terapi, men dette gir bare kortvarig effekt. Blir nok aldri kvitt GAD, men lettere å leve med på medisin. Anonymkode: b642e...17b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #13 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja. Teite er at jeg har gått i behandling får det i mange år men det funket aldri. 1 år uten behandling nå og ingen symptomer. Tror press fra hverdagen gjør så man får mer angst. Jeg sluttet behandling og fant ut jeg ga faen å gjorde bare det som funket der og da og nå er jeg plutselig helt angst fri når jeg på en måte tillatte meg selv å ha angst og heller gjøre det som passa meg. Anonymkode: 9984f...090 Har du ikke noe press fra hverdagen lengre da? Anonymkode: d7987...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå