Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet nylig bank til sparebank1, men så oppdaget jeg at det er masse gebyrer jeg betaler etter endt måned. 

Faktura, bruk av kort i butikk etc

Hvilke bank bør jeg velge? 

Trodde en bank med fysisk tilhørighet var best, men bør vel endre syn på det nå. 

Boliglånet har jeg i Husbanken. 

Anonymkode: f5d02...913

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sparebank1 er en forsamling med notoriske gebyr-banker! Det samme gjelder mange lokale sparebanker. Noe må de jo tjene penger på. De tjener penger på deg!

Jeg har byttet til OBOS nå som dagligbank. Fornøyd så langt, det eneste er at det kan ta tid å få svar på henvendelser, og appen er ikke like god som Sbankens gamle. 

Anonymkode: a6439...514

AnonymBruker
Skrevet

Man velger de bankene som lønner seg mest. 

Dagligbank uten gebyrer og helst der hvor de har konto med god rente som man kan betale regninger fra.

Sparekonto der man finner best rente.

Boliglån der man får best rente.

Osv

Osv

Anonymkode: d33ff...05e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gebyrfri sparebank 1. Jeg spurte, for jeg har andre produkter hos de og viste til at jeg var en god kunde. Min mann har også gebyrfri sp1 fordi han er LO-medlem. Ring å spør de hva som skal til. 

Anonymkode: eade3...b3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har gebyrfri sparebank 1. Jeg spurte, for jeg har andre produkter hos de og viste til at jeg var en god kunde. Min mann har også gebyrfri sp1 fordi han er LO-medlem. Ring å spør de hva som skal til. 

Jeg er lo medlem. Å betaler gebyrer i hakkamøkk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er lo medlem. Å betaler gebyrer i hakkamøkk. 

LO konto skal være gebyrfri. Men du må ringe de å si det. Banken vet ikke det av seg selv, at du er medlem. 

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt Sparebank 1 i 10pluss år, aldri betalt gebyrer. 

Anonymkode: 1a7b3...49b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg byttet nylig bank til sparebank1, men så oppdaget jeg at det er masse gebyrer jeg betaler etter endt måned. 

Trodde en bank med fysisk tilhørighet var best, men bør vel endre syn på det nå. 

Hvilken sparebank 1 har du? Jeg buttet akkurat til sparebank1 sørøst (mest for å kunne kjøpe fond)  men ser ikke at de Jar gebyrer for bruk av kort i butikk..?

Anonymkode: ddcd9...d93

AnonymBruker
Skrevet

Helgeland.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken sparebank 1 har du? Jeg buttet akkurat til sparebank1 sørøst (mest for å kunne kjøpe fond)  men ser ikke at de Jar gebyrer for bruk av kort i butikk..?

Har ikke Sparebank1 noen av de høyeste forvaltningshonorarene og plattformavgiftene i hele landet? Det var jo for en liten stund siden mye skriverier om det i Dagens Næringsliv, hvor pressesjefen til banken til slutt måtte rykke ut i media og fortelle at de skulle sette ned prisen noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

newman01 skrev (4 minutter siden):

Har ikke Sparebank1 noen av de høyeste forvaltningshonorarene og plattformavgiftene i hele landet? Det var jo for en liten stund siden mye skriverier om det i Dagens Næringsliv, hvor pressesjefen til banken til slutt måtte rykke ut i media og fortelle at de skulle sette ned prisen noe. 

Oi! Det hadde jeg ikke fått med meg! 😱😱 ble tipset om de av en venninne.. jeg er hovedkunde i en Eika-bank nå, men der har jeg alle fondene de tilbyr, og det er noen andre som går like godt/bedre hos sparebank 1 ser det ut som…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mindre, lokale banker med få filialer er bedre enn landsdekkende som ditt valg og DNB. 

Om du ikke er OBOS medlem, så kan et medlemskap lett lønne seg, dersom du velger OBOS banken. Du må lese prislistene før du bestemmer deg. Hvilke banktjenester du bruker avgjør og, da dette koster noen steder og er gratis andre steder. 

Umulig å gi deg bedre råd når du ikke oppgir hvor i landet du bor, og om du trenger mye hjelp med ting i fysisk bank, eller ordner det meste i nettbank selv. 

Anonymkode: 4adc6...29e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi! Det hadde jeg ikke fått med meg! 😱😱 ble tipset om de av en venninne.. jeg er hovedkunde i en Eika-bank nå, men der har jeg alle fondene de tilbyr, og det er noen andre som går like godt/bedre hos sparebank 1 ser det ut som…

Hva sa hun var fordelene med banken da, da hun tipset deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva sa hun var fordelene med banken da, da hun tipset deg?

De selger noen fond jeg har lyst på bare…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De selger noen fond jeg har lyst på bare…

Har ingen andre disse eller like gode fond?

Og må du bruke andre banktjenester der for å få lov til å kjøpe fond der? Høres pussig ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ingen andre disse eller like gode fond?

Og må du bruke andre banktjenester der for å få lov til å kjøpe fond der? Høres pussig ut.

Dagligbanken har jeg pr nå i en Eika bank. Men har kjøpt alle fondene de tilbyr. Så om jeg vil ha andre fond så må jeg ha de i andre banker. Så jeg opprettet et kundeforhold i Sparebank1 for å kunne kjøpe noen fond der… 

AnonymBruker
Skrevet

jeg ringte banken, og fikk til svar at jeg må lage regningskonto å betale regninger fra. Derfor får jeg gebyrer. Kunne ikke bruke lønnskonto/brukskonto. 

Har aldri hørt om det før. Når jeg skal legge til en ny konto så finner jeg ikke noen steder noe som heter regningskonto. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Dagligbanken har jeg pr nå i en Eika bank. Men har kjøpt alle fondene de tilbyr. Så om jeg vil ha andre fond så må jeg ha de i andre banker. Så jeg opprettet et kundeforhold i Sparebank1 for å kunne kjøpe noen fond der… 

Hva skal du egentlig med så mange ulike fond?

Og sjekket du ingenting før du bestemte deg for å kjøpe fond der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...