Gå til innhold

Dagkrem med solfaktor


Mfyb

Anbefalte innlegg

Noen tips til en dagkrem med solfaktor, som er lett og ikke gir et glinsende utseende?

Helst noe budsjettvennlig.

Har prøvd Cerave og La Roche Posay sine med faktor, blir veldig blank av de.

Har kombinasjonshud, blir fort oljete i T-sonen. Får lett kviser og sliter med pigmentflekker. 

Tar gjerne imot tips på en lett solkrem for ansikt også.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Vil du ha noe med lav spf? Cosmica har en fin dagkrem (rosa age delay serien) med 15 og 30 spf men jeg kjenner solfaktoren i dem.  Prøvde en ny fra cosrx  som er det beste jeg har prøvd, der kjenner du ikke at den har spf i konsistensen. Mulig jeg bare skriver masse tull her, da, men håper noe er til hjelp 😄 Jeg har samme hudtype som deg, men denne tåler jeg og den er lett på huden og du blir hver ken blank eller får sånn white cast, kjempefin under sminke begge to.  Kjøpte den for 190 kr.  Cosmica sine koster ca det samme. Bruker Lumene sin cc krem oppå, og den har spf 15, men det er sminke da. 

1Ultra-Light Invisible Sunscreen SPF 50 50 ml

Anonymkode: dd169...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cliniderm mattifying solkrem. Får rett og slett fin hud av den

Anonymkode: 61b4e...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20240626_234141_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 61b4e...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt deg å kjøpe en vanlig hudkrem/dagkrem og heller ta en solfaktor oppå der. Det anbefaler også de fleste hudpleieprodukter med SPF i seg, det står på pakken. Solkremen inni dagkremen vil ikke alltid dekke seg jevnt over huden som om den var tatt oppå, og derfor vil du ikke kunne få like bra beskyttelse som du ellers ville fått med hudkrem + solkrem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en solkrem og brukt den som hudkrem over kun serum nå om sommeren. Evt kun brukt en lett fuktighetsgivende gel krem under viss huden din trenger mer fukt. ( er huden fukt fattig vil den produsere mer olje viss du har en fet hudtype)

Eucerin har flere solkremer til ansikt den som heter oil control sun gel er god til fet acne hud.

Skin1004 Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50+ PA+++ gir fukt men er veldig lett på huden

Jeg personlig bruker litt matterende primer i t-sonen, litt setting pudder og urban decay setting spray. 

Anonymkode: ee4ed...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Avène Hydrance UV Light SPF30 er en dagkrem som oppfyller både kravet ditt om at den skal være lett samtidig som den er budsjettvennlig. (Lurt å kjøpe på nett. Fysiske apotek har til dels betydelig høyere pris). Personlig merker jeg ingenting til at det er solfaktor i denne vs. varianten uten solfaktor og den trekker raskt inn og etterlater seg ingen "hinne" på huden. Forbrukerrådet gir også Avène god omtale selv om det i denne testen er snakk om dagkremen uten SPF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreanske merker er best på dagkremer med høy faktor. Sjekk ut Beauty of Joseon eller COSRX. Billige er de også, og stadig på tilbud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver budsjettvennlig regner jeg med den fra Zo medical utgår selv om den har spf 5 og trenger en påføring pr dag, den er fantastisk og jeg anbefaler den men den er dyr å kjpe inn selv om den varer i 6 mnd eller mer.. 

ZO Skin Health Smart Tone SPF 50 45ml – Medskin Beauty

Anonymkode: 4bcf7...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dr. greve dagkrem med solfaktor. Liker godt se produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes La Roche Posay tinted fungerer veldig godt. Om du oppfatter den som fet er det mulig du trenger mer fukt, at huden overkompenserer.

Garnier skin active vitamine c er en annen favoritt

Og paulas choice. 

For påfylling gjennom dagen bruker jeg la roche posay sin face mist. Eller ultra violette preen screen. Mange gjør den tabben at de kun smører seg morgen, og så er det uten virkning etter få timer. 

Anonymkode: 714ea...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (8 timer siden):

Koreanske merker er best på dagkremer med høy faktor. Sjekk ut Beauty of Joseon eller COSRX. Billige er de også, og stadig på tilbud.

Cosrx sin er fantastisk, kan brukes som vanlig krem.

Anonymkode: fe461...3f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på denne igjen da jeg smurte ansiktet i dag tidlig, og lurer på om det er "feil" La roche-posay du har brukt.

Jeg har tinted-fluid, den er oil-controlling. Jeg blir raskt blank i t-sonen, men ikke med denne. Så er overrasket om det er den du har prøvd, og får fet hud av? 

Anonymkode: 714ea...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagkrem med solfaktor beskytter ikke mot den farlige strålingen slik en ren solkrem vil gjøre. Eg går jevnlig til hudlege pga. rosacea og blir påminnet dette hver gang. Bruk solkrem faktor 50 fra april-september! Da er sola sterkest og strålingen mest skadelig. 

Eg har også ganske oljete hud, og har prøvd meg frem med flere forskjellige solkremer til ansikt. Den eg kjøper igjen og igjen er Avéne sun cleanance SPF50+. Den er lett, trekker raskt inn og er utviklet for uren hud. Fungerer fint for meg under sminke de gangene eg ønsker å bruke det. 

Endret av morgenkåpedyret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kom på denne igjen da jeg smurte ansiktet i dag tidlig, og lurer på om det er "feil" La roche-posay du har brukt.

Jeg har tinted-fluid, den er oil-controlling. Jeg blir raskt blank i t-sonen, men ikke med denne. Så er overrasket om det er den du har prøvd, og får fet hud av? 

Anonymkode: 714ea...241

Den jeg har heter La Roche Posay Hydraphase UV Intense Legere SPF20 (legere eller light, varierer litt hva som står på den). Lurer på om den kanskje er utgått nå. Føler jeg kjenner solkremen i den, på en måte.

Tusen takk for gode svar alle sammen!! Det var til stor hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der forresten noen som har erfaring med denne?

La Roche-Posay Anthelios UVMUNE Ultralight Cream SPF50+50 ml

ser det er mange hudleger som anbefaler den og som bruker den selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne fra Zo er fantastisk. Hidden blir matt og holder seg slik hele dagen. Den fungerer som en primer og har litt dekkevne. Føler ikke at jeg trenger sminke oppå den. Egner seg best på lys hud.

IMG_2375.webp

Anonymkode: f5fa1...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 12.03):

Når du skriver budsjettvennlig regner jeg med den fra Zo medical utgår selv om den har spf 5 og trenger en påføring pr dag, den er fantastisk og jeg anbefaler den men den er dyr å kjpe inn selv om den varer i 6 mnd eller mer.. 

ZO Skin Health Smart Tone SPF 50 45ml – Medskin Beauty

Anonymkode: 4bcf7...902

Hvis 45ml varer i 6 måneder eller mer, bruker man ALTFOR lite solkrem...

Anonymkode: 9d777...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis 45ml varer i 6 måneder eller mer, bruker man ALTFOR lite solkrem...

Anonymkode: 9d777...906

6måneder er lenge, ja. Jeg har vel min La Rosche Posay i 1-2 måneder når den er brukt nesten daglig.

Disse tyntflytende kremene som er ment brukt under sminke er veldig drøye i bruk. Og skal ikke smøres tykt på slik "gammeldagse" solkremer skulle. 

Ofte bruker jeg bare spray over sminke, det er tynt lag det, men er likevel helt fin etter en dag utendørs i sør-europa. 

Anonymkode: 714ea...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2024 at 6:54 AM, Mfyb said:

Er der forresten noen som har erfaring med denne?

La Roche-Posay Anthelios UVMUNE Ultralight Cream SPF50+50 ml

ser det er mange hudleger som anbefaler den og som bruker den selv. 

Denne er helt suveren😀 Har gått gjennom utallige flasker av denne. Fungerer supert under sminke🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...