Gå til innhold

Hvorfor er folk for pinglete til å diskutere promiskuøsitet i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at vi lever i seksuelt liberale tider,
men la oss nå ikke late som at ordet "promiskuøs" er ubetydelig og at slik oppførsel ikke eksisterer.
For det gjør det.

Hvorfor er det så mange i dag, oftest kvinnene, som synes det er så ubehagelig å diskutere
bodycount og promiskuøsitet? Og hvorfor er det slik at hvis en mann,
på en høflig, sivilisert og godt artikulert måte, sier at hans subjektive preferanse
er damer med lavere bodycount......så klikker damene fullstendig?
Hvorfor, av alle questionable preferanser damene har, så er denne spesifikke
preferansen til mannen, så "uakseptabel" for dere?
Og hvorfor er alle for pinglete til å diskutere promiskuøsitet i dag?

Anonymkode: 02908...7c0

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller det noen rolle? Innerst inne så vet alle at det er uattraktivt. Alle har egne dealbreakers/preferanser og tar det i betrakning under valg av partner.

Hvorfor har du ett behov for å utrykke dette? I hvilken sammenheng?
 

Hvis jeg dater ei som jeg finner ut at har vært med mange så sier jeg bare ''jeg har mistet interesse, lykke til videre''. Trenger ikke å gi en forklaring på hva du misliker, hvertfall når det ikke går an å endre på fortiden.

Anonymkode: 4570f...d8e

  • Liker 13
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen selv har hatt få og sier det, så tror jeg det går bra. Men når menn som selv ligger rundt vil shame kvinner som dette, eller kreve kvinner med lavere så er det sexist. 

Anonymkode: ce199...71a

  • Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fordi disse mennene har ulik standard for seg selv. Det er vel få som reagerer på at en mann (eller kvinne) som har ligget med få/ingen ønsker seg en partner med liknende historikk. Det tar seg derimot helt annerledes ut dersom en fyr har hatt mange partnere men fordømmer kvinner som har hatt flere enn kan telles på én hånd.

Promiskuitet kan og bør kunne diskuteres, men å late som om det kun gjelder ene kjønnet blir tåpelig. 

Anonymkode: 4cdd4...6ea

  • Liker 14
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Og hvorfor er alle for pinglete til å diskutere promiskuøsitet i dag?

Hva er det egentlig å diskutere?

Anonymkode: ffb9f...acf

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når noen selv har hatt få og sier det, så tror jeg det går bra. Men når menn som selv ligger rundt vil shame kvinner som dette, eller kreve kvinner med lavere så er det sexist. 

Anonymkode: ce199...71a

Enig i at mange menn er hyklerisk. Jeg synes promiskuøsitet er dårlig rep for begge kjønn.
Helt greit å ha casual sex her og nå. Men når du oppnår ryktet for å være den som
har sovet med hele byen.....da har du et problem. Mann ei dame

Anonymkode: cd3b4...1bb

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er klar over at vi lever i seksuelt liberale tider,
men la oss nå ikke late som at ordet "promiskuøs" er ubetydelig og at slik oppførsel ikke eksisterer.
For det gjør det.

Hvorfor er det så mange i dag, oftest kvinnene, som synes det er så ubehagelig å diskutere
bodycount og promiskuøsitet? Og hvorfor er det slik at hvis en mann,
på en høflig, sivilisert og godt artikulert måte, sier at hans subjektive preferanse
er damer med lavere bodycount......så klikker damene fullstendig?
Hvorfor, av alle questionable preferanser damene har, så er denne spesifikke
preferansen til mannen, så "uakseptabel" for dere?
Og hvorfor er alle for pinglete til å diskutere promiskuøsitet i dag?

Anonymkode: 02908...7c0

Jeg kan godt diskutere alt mellom himmel og jord innenfor seksualitet. Det gjør meg ingen verdens ting, men å diskutere med noen som får meg til å føle meg enten dum eller liten....

Det gidder jeg ikke. Da inntar jeg en never-mind holdning. Er ikke det at min bodycount er så hemmelig, men det burde være irrelevant i mine øyne. En så overfladisk mann vil ikke jeg ha rett og slett hvis det er noe som er viktig, og det er helt uavhengig av feks hans egen bodycount. Synes det ikke har noe å si. Det er personligheten jeg faller for. Og mennesker kan endre seg over tid.

Hvorfor skal man dømme et menneske basert på sin evt forhistorie? Hva er det som er så attraktivt med det? 

Og hvordan skal disse mennene finne damene med lav bodycount, hvis ikke damene vil fortelle det? Så hvis de evt finner det ut ved en senere anledning, så er det plutselig en dealbraker da eller? 

Jeg bare personlig synes det er hyklersk å på en måte kreve lav bodycount hos noen uansett.....Vi er glad i sex, men viser du at du kan det, nei da må du ha ligget med mange liksom? ....Er jo slike tanker jeg gjør meg umiddelbart....

Øvelse gjør mester 👏👏👏👏

Hadde heller valgt å se på andre ting jeg da, som adferd feks. Synes det er mye viktigere.

 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å diskutere dette? Sånn egentlig.. synes det er overfladisk, sært og litt creepy. 

Artig du nevner godt artikulert og bodycount i samme setning😬akkja.. vi har nok veldig lite å prate om du og jeg. 

Anonymkode: c709a...ff9

  • Liker 20
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele konseptet er tåpelig. Enten har man relativt likt syn på sex ellers har man det ikke, har man ikke samme syn på sex så er det ingenting å diskutere. Man hverken kan eller bør diskutere det i håp om å endre meningsmotstandere. 
Der en person synes sex er tilnærma hellig og mellom bare monogame personer som har holdt seg frem til de ble gift er det andre som ser på sex som en form for kardio og ingen av partene tar feil eller er morals over eller underlegen den andre parten. 
Så lenge det er samtykkende voksne så er det virkelig alt som teller.

Anonymkode: 40364...076

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem, hva og hvorfor. 

Skjønte ikke hva du prøvde å si med ditt HI.

Promiskuøs er ikke særlig brukt i normal daglig norsk tale. Er det hva ordet betyr som du ønsker å diskutere mer? 

Kravløs, tilfeldig, og uforpliktende valg av sexpartnere. Er vel hva det betyr. Ordet er nok så utydelig og spesifikt. Tenker det er bedre å diskutere for eksempel sosioseksualitet isolert, det vil si våre holdninger og adferd i forhold til å ha sex utenfor en kjæreste relasjon. Her vet vi at det er store variasjoner. Noen er ekte demi seksuelle og andre ser på sex som kun hvilken som helst hyggelig sosial aktivitet. 

Men jeg tror egentligen ikke du ønsker å diskutere hva det betyr å være promiskuøs.

I ditt HI så skriver du om at kvinner (sic!) klikker når enn mann forteller at hans preferanse er en partner som ikke har en for han alt for lang seksuell CV. Er dette noe du opplever ofte? Du har en samtale der kvinner er med, og du forteller at du gjerne vil ha en kjærste som er som deg og ikke har hatt svært mange sexpartnere, og kvinnene klikker? 

Kvinner er i gjennomsnitt både litt strengere med seg selv og i sine preferanser når det gjelder dette. Så er rart at du skriver at det er kvinner som ikke tåler en samtale om denne preferanse. 

Så tror at du bør reflektere om hva og hvordan du tok opp dette når kvinner klikker. 

Gjennomførte du et avhør vedrørende seksuell CV til dama på første date? Ok, da trenger du å trene på folkeskikk og få deg litt sosiale antenner. 

Skriv gjerne en post der du beskriver litt mer din problemstilling. 

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste, både kvinner og menn, innerst inne foretrekker en partner som ikke har hatt et stort antall seksualpartnere. Det er en ærlig sak og det må være greit å si. Det som imidlertid ikke er greit, er å sette andre standarder for partneren enn for seg selv. Har du selv ligget med 45 stykker kan du ikke forvente at partneren skal være jomfru. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange usunne holdninger og ideer, og en mørk forhistorie, rundt dette konseptet "jomfruelig" kvinne. Jeg for min del har ingen problemer med å blir spurt om og svare på hvor mange jeg har hatt sex med. Men skjønner jeg at mannen er veldig opptatt av hvor promiskuøs moderne kvinner er o.l da er det kroken på døra for min del.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er mann, og jeg vil gjerne slut shame damer på en sivilisert måte. Lol. Hva gir du meg.

Anonymkode: 833b7...ba8

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er klar over at vi lever i seksuelt liberale tider,
men la oss nå ikke late som at ordet "promiskuøs" er ubetydelig og at slik oppførsel ikke eksisterer.
For det gjør det.

Hvorfor er det så mange i dag, oftest kvinnene, som synes det er så ubehagelig å diskutere
bodycount og promiskuøsitet? Og hvorfor er det slik at hvis en mann,
på en høflig, sivilisert og godt artikulert måte, sier at hans subjektive preferanse
er damer med lavere bodycount......så klikker damene fullstendig?
Hvorfor, av alle questionable preferanser damene har, så er denne spesifikke
preferansen til mannen, så "uakseptabel" for dere?
Og hvorfor er alle for pinglete til å diskutere promiskuøsitet i dag?

Anonymkode: 02908...7c0

Det heter promiskuitet. 

Anonymkode: f9cf0...1cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke promiskuøs, men jeg ville avsluttet et forhold/dating med en som jeg forstod hadde det som "et krav". Jeg synes det sier noe om menneskesynet (ofte kvinnesynet) som jeg ikke liker.

For meg så har det altså noe med hvordan man dømmer/bedømmer andre mennesker for hva de har gjort tidligere i livet. Så lenge noen har samtykkende sex med voksne mennesker, så ser jeg ikke noe problem med det - om de ikke har forpliktet seg til et annet menneske. Det handler for meg om valg og ikke personlighet. Alle har tatt dårlige valg i livet, og hva man har lært og hvilket menneske man har utviklet seg til er det viktigste. Det å ha hatt sex med flere er ikke et dårlig valg så lenge man ikke har tråkket over andres eller egne grenser. 

 

Anonymkode: 667c0...c68

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg er mann, og jeg vil gjerne slut shame damer på en sivilisert måte. Lol. Hva gir du meg.

Anonymkode: 833b7...ba8

Det er jo skammelig å være slut, da? 😄

Anonymkode: 3d231...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ingen liker vel å bli kalt "løs" eller konfronteres med sin egen løsluppenhet, de kjenner vel på det og syns ikke det er noe stas å bli stilt til ansvar for dette. Selv om promiskuøs kke handler om seksen alene men om utsvevende livsstil som er preget av tøytesløshet og frihet til å gjøre som man vil er det neppe noen som syns det er hyggelig å bli konfrontert med at andre oppfatter akkurat dette som noe negativt. 

Anonymkode: 04691...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo skammelig å være slut, da? 😄

Anonymkode: 3d231...61e

Er man slut når man liker sex. Synes du det er forskjell på kvinner og menn her?

Anonymkode: 088bb...f1a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis sammen med en mann som har lik holdning som meg. Vi har begge hatt en del sexpartnere og vi har kost oss med fine seksuelle opplevelser. Og vi kan prate om det og om ekser uten sjalusi eller usikkerhet.

Vi er i 40 årene og er trygg på oss selv. Og vi er sammen fordi vi trives sammen. Vi har alle en fortid, men det som definerer oss er hvem vi er i dag. Og vi gjør hverandre lykkelig. Og har fucking insane sex sammen. 
 

 

Anonymkode: 59b48...33f

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det alltid er kvinnen som shames. Det er "naturlig" for MENN å ligge rundt "fordi biologi". Disse mennene har iiiingen moralske problemer eller trekk ved personligheten som gjør dem mindre trofaste og mindre egnet for forhold. Mens kvinner som har hatt flere enn 2-3 stykker er visst dømt til å være notorisk utro, er dårlige partnere og så videre. Det er DET vi reagerer på. Jeg kjenner flere menn som har slik logikk. De ønsker gjerne å ligge rundt selv, men kvinner som har flere enn et par partnere, er horer og verdiløse for forhold. Det er de samme mennene som mener kun unge kvinner har verdi for forhold, og at kvinner skal være tynne, pene og trente, mens mannen kan være så gammel han vil og så tjukk han vil, fordi alle damer eeelsker gamle, tjukke menn.

Anonymkode: 6a90c...706

  • Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...