AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Del Skrevet 26. juni For over 20 år siden flyttet jeg inn i en bygård, der det bare var utleie leiligheter som et eiendomsfirma eide. Jeg ble kjent med en del av de som bodde i leilighetene og i husene rundt omkring, og vi satt ute på benken å snakket sammen, og barna lekte sammen. Så kjøpte jeg en leilighet i et lite sameie i en bydel der det bare var trehus, og det var helt dödt i gaten, og jeg ble ikke kjent med noen, utenom litt småprat med naboen nedenunder. Nå har jeg solgt og flyttet mer tilbake til sentrum og inn i en bygård i en annen bydel, og alle snakker med alle. Jeg har bodd her i to måneder og jeg blir kjent med nye folk hele tiden, og vi har grilling i bakgården, stikker innom en ukjent nabo for å låne kanel og ender opp med å bli invitert på en øl, en kopp te eller bare en prat ved kjøkkenbordet. Har et inntrykk av at når det er forskjellige typer mennesker samlet i et stort hus der noen er utenlandske innvandrere, noen er tørrlagte narkomane, noen er i arbeid, noen studenter og noen er ufør, så er det lettere å bli kjent. Eller? Anonymkode: b312a...4c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 26. juni #2 Del Skrevet 26. juni Det er ikke det å leie eller eie som er forskjellen. Det er bygård versus enebolig/hus. Når man bor i leilighet, sannsynligvis uten terrasse, balkong, hage, hvor man kan oppholde seg privat, er det mer naturlig å være ute i et felles gårdsrom med naboer (eller en park for eks.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå