Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Samboeren min og jeg har vært sammen i ett år. 

Han har snakket om sine tidligere exer på starten av forholdet vårt. 

Ene damen var han sammen med i 4 år. 
Han hadde planlagt å fri og gjøre hun gravid, men hun var utro.  Han har sagt til meg at dem hadde bra sex liv. 

Den andre damen var gold digger og var alene mor, noe som gjorde at han følte seg mindre maskulin fordi det ikke var ungen hans. 

Tredje dama var et one night stand, som løy om at hun var gravid. Han ville egentlog ikke være sammen med hun, men gjorde de for ungen sin skyld. Dama var også utro og for å drakk med liksom barnet i magen. 

Nå sliter jeg med å tro på at han ikke savner dem, når vi har en krangel. Tenker automatisk på at han hadde de bedre med dame nummer 1.   

Vi er har samt komt over hony moon fasen. Den varte i ett år nå.

Det alle tidligere exer har hatt til felles er at han har kjøpt alt til dem, når dem har villet. Han har lite penger nå. Jeg har elsket han på hans værste med angst og ptsd. Jeg har elsket han, når han ikke har hatt noe… 

Hvorfor klarer jeg ikke å glømme alt han har sakt om exene osv. han snakker ikke om de nå lenger. Føler at de er bedre enn meg.

Anonymkode: 28ad9...fbe

Videoannonse
Annonse
Gjest Solanum
Skrevet

Men hvorfor sammenligner du deg med med disse damene? Har du slike negative sider som de har? 

Og når dere krangler. Sier han stygge ting til deg? 

AnonymBruker
Skrevet
Solanum skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor sammenligner du deg med med disse damene? Har du slike negative sider som de har? 

Og når dere krangler. Sier han stygge ting til deg? 

Jeg har ikke Desse negative sidene som dem.  

Han har tidligere vært flink å snakket om tidligere forohold og one night stands, som har gjort at jeg føler at han ikke kan glemme exene osv. Han sier at han ikke tenker på dem og at de var mer som en bakgrunnshistorie om han.  

Muligens er jeg  usikker på meg selv. Har bare hatt ett forhold før han og kun hatt et one night stand. Altså kun ligget med 3 og han over 30 stk. 

Eksempel på en krangel: 

Han har tidligere sakt at han ønsker seg barn. Jeg er 23. og han 30år. 

Planen er at han skal studere i 4 år. Han er ferdig på studie, når han er 35 år. Deretter skal han spare i ett til 2 år.  

Han vil ikke ha barn før om 6 år. Da er jeg 29 år. Redselen er at jeg ikke kan få barn fordi jeg venter for lenge. 

Han har sagt at dersom jeg ikke kan få barn, så vil han skaffe seg surrogatmor. Samboeren min vil da kunne føre genene sine videre. Adoptivbarn var ikke på tale, fordi han ville ha sine egene. Da tenker han ikke på at jeg også vil ha gene mine videre. 

Han mente på at jeg burde finne meg annen man, som kan gi meg barn tidligere.  Han sa at jeg burde utnytte skjønnheten min, når jeg er ung. Typen sa at damer forfaller i 30 årene. 

Han mente de var dumt å vente på han til han er klar fordi det ikker er garanti for at vi er sammen. Skjønner jo den alle frohold kan jo ta slutt. 

Jeg stilte et ultimatum om at vist jeg skal vente på han i 6 år på unger, så vil jeg ha ringen på fingeren innen 3 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Finn en annen mann, dette var veldig mye drama i bagasjen, unngå visst du kan.

Anonymkode: 45220...e87

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Solanum
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har tidligere vært flink å snakket om tidligere forohold og one night stands, som har gjort at jeg føler at han ikke kan glemme exene osv. Han sier at han ikke tenker på dem og at de var mer som en bakgrunnshistorie om han.  

Muligens er jeg  usikker på meg selv. Har bare hatt ett forhold før han og kun hatt et one night stand. Altså kun ligget med 3 og han over 30 stk. 

Eksempel på en krangel: 

Planen er at han skal studere i 4 år. Han er ferdig på studie, når han er 35 år. Deretter skal han spare i ett til 2 år.  

Han vil ikke ha barn før om 6 år. Da er jeg 29 år. Redselen er at jeg ikke kan få barn fordi jeg venter for lenge. 

Han har sagt at dersom jeg ikke kan få barn, så vil han skaffe seg surrogatmor. Samboeren min vil da kunne føre genene sine videre. Adoptivbarn var ikke på tale, fordi han ville ha sine egene. Da tenker han ikke på at jeg også vil ha gene mine videre. 

Han mente på at jeg burde finne meg annen man, som kan gi meg barn tidligere.  Han sa at jeg burde utnytte skjønnheten min, når jeg er ung. Typen sa at damer forfaller i 30 årene. 

Han mente de var dumt å vente på han til han er klar fordi det ikker er garanti for at vi er sammen. Skjønner jo den alle frohold kan jo ta slutt. 

Jeg stilte et ultimatum om at vist jeg skal vente på han i 6 år på unger, så vil jeg ha ringen på fingeren innen 3 år. 

Jeg synes du setter et rimelig ultimatum til han når du kanskje må vente så lenge før du kan få barn. 

Kjæresten burde ikke ha fortalt så mye om eksene sine. Men det er jo fortid, og nå er han sammen med deg. Og slik at forklart deg var ikke dette bra damer for han. 

Men jeg tenker at du kanskje er litt for ung til å tenke på barn. Men om du virkelig ønsker deg familie over alt på jord hadde jeg nok funnet en annen mann. Din kjæreste virker også umoden for alderen. 

Han sier mye rart synes jeg. For eksempel at damer forfaller i 30 årene. Det er jo ikke sant.

Han sier også litt spesielle ting om det å være stefar. Og han har ligget med ganske mange. 

Kanskje en kjæreste på samme alder og med samme verdier hadde vært bedre for deg? 

AnonymBruker
Skrevet
Solanum skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du setter et rimelig ultimatum til han når du kanskje må vente så lenge før du kan få barn. 

Kjæresten burde ikke ha fortalt så mye om eksene sine. Men det er jo fortid, og nå er han sammen med deg. Og slik at forklart deg var ikke dette bra damer for han. 

Men jeg tenker at du kanskje er litt for ung til å tenke på barn. Men om du virkelig ønsker deg familie over alt på jord hadde jeg nok funnet en annen mann. Din kjæreste virker også umoden for alderen. 

Han sier mye rart synes jeg. For eksempel at damer forfaller i 30 årene. Det er jo ikke sant.

Han sier også litt spesielle ting om det å være stefar. Og han har ligget med ganske mange. 

Kanskje en kjæreste på samme alder og med samme verdier hadde vært bedre for deg? 

Ja, har tatt noen runder å tenkt på det. 
Jeg har en tendens til å være for snill og gi nye sjangser osv… 

Problemet er at vi er veldig lik i verdiene og har vokst opp med litt lik familie. Han er sta og kan ha en tendens til å si noen ord men at handlingen ikke samsvarer.  
 Jeg vet selv at folk kan gjøre feil. Ingen er feilfri. 

Han har hatt en tendens til å legge merke til tynne trente blondiner, når vi er ute offentlig. 

Han har sakt at grunnen til at jeg har kompiser er fordi dem vil noe mer med meg. Han derimot har hatt 5 venninder, som har blitt noe mer altså fuck friends. Nå har han 2 venninder. Han har blant annet bedt hun ene med ut på en festival uten at jeg vist det. Jeg også skulle være med, men han sa ingen ting om det. 
føler ham gjør seg tilgjengelig for andre. 
Typen sa selv at han var et unntak på at han ikke ville gjøre noe mer med vennindene. Hadde han villa ha gjort noe mer med venninde, så haddd han pult dem menst han var singel.. 

Det er altså noen ting, som får meg til å føle at jeg ikke er den eneste for han på en måte eller så er jeg bare sjalu? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er at vi er veldig lik i verdiene og har vokst opp med litt lik familie. Han er sta og kan ha en tendens til å si noen ord men at handlingen ikke samsvarer.  

Han har hatt en tendens til å legge merke til tynne trente blondiner, når vi er ute offentlig. 

Han har sakt at grunnen til at jeg har kompiser er fordi dem vil noe mer med meg. Han derimot har hatt 5 venninder, som har blitt noe mer altså fuck friends. Nå har han 2 venninder. Han har blant annet bedt hun ene med ut på en festival uten at jeg vist det. Jeg også skulle være med, men han sa ingen ting om det. 
Typen sa selv at han var et unntak på at han ikke ville gjøre noe mer med vennindene. Hadde han villa ha gjort noe mer med venninde, så haddd han pult dem menst han var singel.. 

Det er altså noen ting, som får meg til å føle at jeg ikke er den eneste for han på en måte eller så er jeg bare sjalu? 

Du må lære deg å skrive norsk!

Anonymkode: f5d7c...4c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eksempel på en krangel: 

I beste mening så høres du usikker ut ja. Og kanskje litt umoden? 

Samtidig høres det ut som denne mannen ikke gir deg noen særlig grunn til å føle deg trygg på ham. Ikke på grunn av fortiden, men om han ikke er villig til å snakke om begges ønsker og å inngå kompromiss så er han kanskje ikke så veldig investert. Jeg synes det høres ut som han ikke er så veldig fantastisk. 

Mitt tips er å jobbe med deg selv, så setter du høyere krav og andre ønsker automatisk å behandle deg bedre. ❤️ 

Anonymkode: e4938...120

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er ikke bare at du er sjalu. Han høres ikke bra ut for deg. 

Fortell meg: føler du deg som en fantastisk dame sammen med ham? Føler du at hvis dere ble 80 år sammen at det hadde vært topp? Tror du at han ville vært en fantastisk far til en datter? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Solanum
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du må lære deg å skrive norsk!

Anonymkode: f5d7c...4c8

Du må lære deg å oppføre deg skikkelig. Jeg forstår utmerket hva ts skriver. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke bare at du er sjalu. Han høres ikke bra ut for deg. 

Fortell meg: føler du deg som en fantastisk dame sammen med ham? Føler du at hvis dere ble 80 år sammen at det hadde vært topp? Tror du at han ville vært en fantastisk far til en datter? 

Jeg følte meg fantastisk i starten og at vi var veldig lik og ingen krangling på vertfall 7 mnd.  Lykkerusen på kjærlighet vil vel dabbe av etter hvert. 

Han setter familie høgt, så god far hadde han blitt. På en annen side, så ville jeg ikke at datteren min skulle ha gjennomgått de partneren min har sakt osv. 

jeg elsker jo han veldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte meg fantastisk i starten og at vi var veldig lik og ingen krangling på vertfall 7 mnd.  Lykkerusen på kjærlighet vil vel dabbe av etter hvert. 

Han setter familie høgt, så god far hadde han blitt. På en annen side, så ville jeg ikke at datteren min skulle ha gjennomgått de partneren min har sakt osv. 

jeg elsker jo han veldig. 

Å sette familie høyt betyr ikke at man blir en god far. Som du sier, er det noen ting han sier som ikke passer seg. 

Jeg elsket eksen min veldig, i ettertid innser jeg både at han ikke var bra for meg, og at jeg helt ærlig egentlig ikke likte ham. Jeg var bare så glad i ham fordi han hadde likt meg, vi var forelsket, og han hadde trøstet meg en del ganger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når Jeg sier at han gjør seg tilgjengelig, så fornekter han de og sier at jeg er paranoid. 

Kompisen til typen fikk høre om hun ene venninden. Jeg fortalte kompisen hans om det. 

Kompisen til samboeren mente at han aldrig ville ha vært utro mot meg. På den andre siden mente kompisen at han skjønner at jeg er engstelig på jentefronten til typen. Kompisen sa at det er vanskelig å vende en person, som har hatt en slik fortid på kvinnefronten. 

Gjest Solanum
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du er ikke sjalu, av personlighet. Men han prøver veldig hardt å gjøre deg sjalu. 

Du forteller mye om han som ikke er så bra. 

Han baksnakker eksene sine. Han forteller om sexlivet han hadde med dame nummer 1, at det var bra. Sånt tier man om. 

Han omtaler ei som golddigger også. Og han er negativt syn på alenemødre og han prater om sin maskulinitet og det å spre genene sine. Og han har ligget i rundt. 

Og han sier du kan finne noen andre. 

Jeg er nok redd denne mannen ikke elsker deg. Og så må du huske det at han vil eksponere dine barn for mye av dette tullet. Vil du det? 

Dette er ikke en bra mann. Jeg synes du skal finne en som ikke er slik mot deg. Han er kald og han plager deg med vilje. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å sette familie høyt betyr ikke at man blir en god far. Som du sier, er det noen ting han sier som ikke passer seg. 

Jeg elsket eksen min veldig, i ettertid innser jeg både at han ikke var bra for meg, og at jeg helt ærlig egentlig ikke likte ham. Jeg var bare så glad i ham fordi han hadde likt meg, vi var forelsket, og han hadde trøstet meg en del ganger. 

Det er akkurat de typen min også gjør! 
han er flink til å vere stenen min, som jeg kan lene meg på dersom ting blir vanskelig eller jeg blir lei meg osv.. 

Sikkert derfor de også kan være vanskelig å gi slipp. Han er jo også en form for trygghet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

han er flink til å vere stenen min, som jeg kan lene meg på dersom ting blir vanskelig eller jeg blir lei meg osv.. 

Sikkert derfor de også kan være vanskelig å gi slipp. Han er jo også en form for trygghet. 

Ja, er kjempevanskelig å gi slipp på det. 

Ingen er jo bare kjip eller god. Folk har sine ting selvsagt. Og alle må få gjøre sine egne feil, og kanskje man noen ganger blir i noen forhold for lenge. Men man må liksom ta seg tiden og tillate seg å finne det ut. Jeg skulle ønske jeg hadde gått før, samtidig trengte jeg den tiden til å tørre å gå. 

Det eneste jeg kan si til deg, som en litt eldre kvinne enn deg, bli glad i deg selv, lær deg å gi deg selv trygghet, for da tør du også å si fra og stå opp for deg selv når noen behandler deg dårlig. Da kan man be om hva man ønsker, og si hva man liker, og si fra når noen er kjip. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke sjalu, av personlighet. Men han prøver veldig hardt å gjøre deg sjalu. 

Du forteller mye om han som ikke er så bra. 

Han baksnakker eksene sine. Han forteller om sexlivet han hadde med dame nummer 1, at det var bra. Sånt tier man om. 

Han omtaler ei som golddigger også. Og han er negativt syn på alenemødre og han prater om sin maskulinitet og det å spre genene sine. Og han har ligget i rundt. 

Og han sier du kan finne noen andre. 

Jeg er nok redd denne mannen ikke elsker deg. Og så må du huske det at han vil eksponere dine barn for mye av dette tullet. Vil du det? 

Dette er ikke en bra mann. Jeg synes du skal finne en som ikke er slik mot deg. Han er kald og han plager deg med vilje. 

Jeg er enig i at det er en del han har sakt, som jeg ikke skulle ha blitt utsatt for. 

Tror du at noe stammer i fra hans selvtillit? 

Siden 2 av damene har vært utro mot han, så kan de jo hende at han har liten selvtillit. Han søker oppmerksomhet for å få bekreftelse på å være god nok. 

På den andre siden, så gir jeg han mye kos, oppmerksomhet, komplimang osv. 

Gjest Solanum
Skrevet

Han trøster deg. Og plager deg. Det er sånn dårlige mennesker får makt over andre. 

Du er ikke trygg når han gjør deg utrygg. Det ligger jo to trusler her. 1. Han vet ikke om han vil ha barn med deg. 2. Og han truer også på en måte at han vil ligge med andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Han trøster deg. Og plager deg. Det er sånn dårlige mennesker får makt over andre. 

Du er ikke trygg når han gjør deg utrygg. Det ligger jo to trusler her. 1. Han vet ikke om han vil ha barn med deg. 2. Og han truer også på en måte at han vil ligge med andre. 

Hvordan truer han på en måte at han vil ligge med andre? 

Han har sakt tidlig at de er meg han vil ha barn med, noe han kun har sakt til meg og dame nummer 1. 

For all del kunne han jo ha sakt de til alle kvinnfolkene da😂😅🙈

Gjest Solanum
Skrevet

Jeg er enig i at det er en del han har sakt, som jeg ikke skulle ha blitt utsatt for. 

Tror du at noe stammer i fra hans selvtillit? 

Siden 2 av damene har vært utro mot han, så kan de jo hende at han har liten selvtillit. Han søker oppmerksomhet for å få bekreftelse på å være god nok. 

På den andre siden, så gir jeg han mye kos, oppmerksomhet, komplimang osv. 

Jeg tror han har noen narsisstiske trekk. Og slikt må du passe deg for. 

Det kan jo være han har dårlig selvtillit. Men da skal ikke det gå utover deg?

Nei, huff. Jeg lar andre damer få uttale seg i tråden din. For dette forholdet tror jeg ikke er bra for deg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...