Gå til innhold

Nabojente uten hjelm.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at nabojenten på 8 år endelig har fått seg sykkel. Far er ute og øver med henne på parkeringsplassen uten hjelm. Bør jeg si noe?

Anonymkode: 92593...e85

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. La han få være forelder for sitt eget barn. 

Anonymkode: c0adc...dd8

  • Liker 32
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det ser ut til at nabojenten på 8 år endelig har fått seg sykkel. Far er ute og øver med henne på parkeringsplassen uten hjelm. Bør jeg si noe?

Anonymkode: 92593...e85

Hva tenkte du å si?

Alle vet at man bør bruke hjelm, han har sikkert ikke glemt hjelmen til datteren sin så om du sier noe så vil han vel bare trekke på skuldra? 

Anonymkode: 22baf...13a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ser ut til at nabojenten på 8 år endelig har fått seg sykkel. Far er ute og øver med henne på parkeringsplassen uten hjelm. Bør jeg si noe?

Anonymkode: 92593...e85

Du bør ta det opp ja, hjelm bør ale ha når de sykler.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenkte du å si?

Alle vet at man bør bruke hjelm, han har sikkert ikke glemt hjelmen til datteren sin så om du sier noe så vil han vel bare trekke på skuldra? 

Anonymkode: 22baf...13a

De er utenlandske og dette er første gang jeg ser de utenfor med datteren sin. Kanskje de ikke vet bedre?

Tenker å si "så fin sykkel, husk hjelm"

Anonymkode: 92593...e85

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De er utenlandske og dette er første gang jeg ser de utenfor med datteren sin. Kanskje de ikke vet bedre?

Tenker å si "så fin sykkel, husk hjelm"

Anonymkode: 92593...e85

Jeg synes du skal si det. 

Anonymkode: 875b9...f6e

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes folk som legger seg opp i våre saker er irriterende! Hadde det vært meg hadde du øyeblikkelig blitt stemplet som "Karen" og en masete nabo.

Anonymkode: c0adc...dd8

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en hjelm hun kan arve så er det en fin gest å gjøre. "Denne brukte datteren min og jeg lurte på om dere vil ha den" 

Anonymkode: 11de1...1e1

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes folk som legger seg opp i våre saker er irriterende! Hadde det vært meg hadde du øyeblikkelig blitt stemplet som "Karen" og en masete nabo.

Anonymkode: c0adc...dd8

Bedre det enn at jenta dør som følge av foreldrenes uansvarlighet :)

 

Anonymkode: 875b9...f6e

  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes folk som legger seg opp i våre saker er irriterende! Hadde det vært meg hadde du øyeblikkelig blitt stemplet som "Karen" og en masete nabo.

Anonymkode: c0adc...dd8

Er det så farlig å være masete nabo?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes folk som legger seg opp i våre saker er irriterende! Hadde det vært meg hadde du øyeblikkelig blitt stemplet som "Karen" og en masete nabo.

Anonymkode: c0adc...dd8

Helt enig. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bedre det enn at jenta dør som følge av foreldrenes uansvarlighet :)

 

Anonymkode: 875b9...f6e

Dør du av å kjøre sykkel, med pappaen hengende etter, på en parkeringsplass så har du så max uflaks at da hadde barnet antagelig død med hjelmen på også.

Anonymkode: c0adc...dd8

  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser små barn sykle uten her også , stort sett ikke etnisk norske . 

Anonymkode: 2e965...7e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det ser ut til at nabojenten på 8 år endelig har fått seg sykkel. Far er ute og øver med henne på parkeringsplassen uten hjelm. Bør jeg si noe?

Anonymkode: 92593...e85

Nei. La han ta ansvar for sitt eget barn og være forelder for sitt barn. 

Ikke din sak. Ikke bland deg. 

Anonymkode: 5506e...cac

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra på et vis. Har du en hjelm liggende? Ellers ville jeg faktisk dratt på Biltema eller lignende, hvor de har rimelige hjelmer, og tatt med og sagt at du hadde en liggende du tenkte var fin til henne. Finner du ikke en som er "passende fin" så kan man kjøpe fargenøytral hjelm og så kan hun evt. klistre på fine klistremerker.

Det handler om å få inn en vane til å bruke hjelm. Den må innøves, og den må læres hvor viktig den er. Min far syklet i en sving med bittelitt grus i relativt lav fart, og knakk armen og kragebeinet, og hjelmen smuldret opp til ingenting. Han ville vært død uten hjelm. Hjelm kan være livs viktig!

Anonymkode: fdde1...fdd

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. hva er det med utenlandske familier og hms 😳☹️ Der hvor faren min bor er det også en familie hvor barna står rett ned den bratteste bakken på sparkesykkel uten hjelm. Var helt hårreisende å se. Helt idiotisk. Og faren min sa han hadde nevnt hjelm og at de burde være forsikre mange ganger. Foreldrene ser man visst aldri 😬

Anonymkode: 6041d...a8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dør du av å kjøre sykkel, med pappaen hengende etter, på en parkeringsplass så har du så max uflaks at da hadde barnet antagelig død med hjelmen på også.

Anonymkode: c0adc...dd8

Her døde et barn med hjelm på å for noen år siden,men det var for at nakken traff autovernet.

Anonymkode: 7ea60...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sykle uten hjelm er kanskje «barnemat» i fht  utryggheten fra hjemlandet, bare et perspektiv.. 

Anonymkode: 1e4fe...d28

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dør du av å kjøre sykkel, med pappaen hengende etter, på en parkeringsplass så har du så max uflaks at da hadde barnet antagelig død med hjelmen på også.

Anonymkode: c0adc...dd8

Da kan du dessverre ikke så mye om hvor lite som skal til før en ulykke inntreffer og hvor beskyttende en hjelm er. Jeg vet om flere som har hatt foreldrene henge etter seg og tryna likevel, og klart seg helt fint pga hjelmen.

Anonymkode: 875b9...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

De er utenlandske og dette er første gang jeg ser de utenfor med datteren sin. Kanskje de ikke vet bedre?

Tenker å si "så fin sykkel, husk hjelm"

Anonymkode: 92593...e85

CalmDown_Karen.jpg.54bd9ff256b8ad6321d5de4393fb786b.jpg

Anonymkode: 7add8...2ef

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...