Gå til innhold

Brettspillet RISK. Er det bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri prøvd. Er dette verdt kjøpe? Tenkte til familien i ferien

 

Anonymkode: e6a26...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit nok, jeg foretrekker andre brettspill. Men en klassiker, det er det jo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For strateger er det et veldig bra nybegynner spill, men som familiespill er jeg redd det kan være for komplisert eller kjedelig? Alle bør ha intressen for strategi.

Anonymkode: 27466...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For strateger er det et veldig bra nybegynner spill, men som familiespill er jeg redd det kan være for komplisert eller kjedelig? Alle bør ha intressen for strategi.

Anonymkode: 27466...6b4

Nei det har vi ikke. Minste er bare 7 år også. Det får bli UNO😂

Anonymkode: e6a26...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte masse Risk som barn, men jeg vil ærlig talt ikke anbefalt det i dag. Ikke Monopol heller, for den saks skyld. Det tar evigheter, og blir fort sånn at det er minst en time til spillet er ferdig, men på grunn av bordposisjonen din har du egentlig ingen sjanse til å vinne. For 30 år siden ga det mening å spille de gamle greiene, men i dag finnes det enorme mengder langt bedre spill, i all sjangre, for alle aldre. De norske bokhandlene er ganske håpløse på å ta inn kvalitet, sånn generelt, men Gamezone, Outland og andre har massevis.

Hvis det er et krigsspill dere har lyst på, ville jeg sett på Small World. Det er nok litt for komplisert for en syvåring, men ikke mer enn Risk egentlig. My Little Scythe er sånn delvis i den sjangeren, og er laget spesielt for barn (enklere versjon av det mannevonde voksenspillet Scythe). Ellers går det jo an å se på Kingdomino, Carcassonne, Catan, Stone Age og My First Stone Age.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 6/26/2024 at 7:27 PM, AnonymBruker said:

Nei det har vi ikke. Minste er bare 7 år også. Det får bli UNO😂

Anonymkode: e6a26...8e3

7 år er altfor ungt. Jeg elsker Risk men under 12-13 år er det liten vits. Det er også desto morsommere med alkohol. Spiller det kun med venner, gidder ikke med familie.  

Anonymkode: b8804...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke et typisk familiespill. Man bør ha god tid for å spille Risk, og være fra ungdomsskolealder for at det skal være gøy. Av familiespill har min 7-åring begynt å like Monopol, etter at det lenge har gått i Villkatten, Uno, Alias og Den forsvunne diamanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dødskjedelig. Man må jo vente så lenge på tur også fordi folk ikke blir ferdige å tenke. Seigpining!!

Anonymkode: f3c75...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker det. Vi har spilt det med barna fra de var sånn ca 8 år. Her slår det an og de er blitt bedre på strategi etterhvert. Nå er de 10 og 13 år og det hender de foreslår en runde Risk (eller Monopol, gjerne cheaters edition 🤑). Men finnes mange andre morsomme spill som kanskje er lettere å komme inn i enn Risk.

Anonymkode: c5997...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...