Gå til innhold

Manifestere vs bønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er å manifestere å gjøre pakt med djevelen?

Er ikke å manifestere samme som kristne og andre religiøse gjør når de ber bønn til Gud?

Hvorfor har aldri en kristen en bønn med å si stygge til til sitt liv? Hva gjør den kristne seg rett i å utnevne en annens tro som ikke er kristendommen som at det er å gjøre pakt med djevelen?

Hvem har rett til å heve seg over andre som at deres tro er eneste rette vei?

Ser en på hva manifestering er, er det omtrent samme som det en bønn er. Manifestere er som å be om en ønsket virkelighet eller ønsket person en vil være eller noe tiltrekke. Uttrykke takknemlighet og være på en vibe hvor en er takknemlig og er fornøyd med det en har i livet så en kan få forandring til livet og et bedre liv.

Vil du si at du holder på med manifestering eller bønn?

Hva er forskjellen på bønn og manifestering?

Anonymkode: 15cd6...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen er vel at bønn har en adressat. Jeg har aldri tenkt - eller sett at andre har ment - at manifestering har noe med djevelen å gjøre. 

Det inntrykket jeg har av manifistering (som i likhet med bønn sikkert har mange individuelle former) er at det handler om egen vilje - "hvis vil jeg dette nok, vil det skje". Bønn handler om å overlate det til en annen - "la din vilje skje" - å innse at man ikke kan styre alt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er å manifestere å gjøre pakt med djevelen?

Nei

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er ikke å manifestere samme som kristne og andre religiøse gjør når de ber bønn til Gud?

Nei, når du manifesterer prøver du å gjøre det selv, når du ber overlater du det til Gud.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor har aldri en kristen en bønn med å si stygge til til sitt liv?

Hæ? Det virker dumt å be om stygge ting? Jeg vil ha gode ting.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva gjør den kristne seg rett i å utnevne en annens tro som ikke er kristendommen som at det er å gjøre pakt med djevelen?

Noe sånt har vi aldri påstått. Med mindre det er snakk om en satanist som faktisk gjør en pakt med djevelen da.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvem har rett til å heve seg over andre som at deres tro er eneste rette vei?

Poenget med å ha en tro er jo at man tror at den er sann. Ellers er det jo ingen tro. Betyr ikke at jeg hever meg over andre, men om jeg trodde at hvilken som helst tro var like sann som min, så hadde jeg jo ikke vært kristen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro handler om tillitt. Et tillitsforhold man har til Gud. Når en kristen tror på Kristendommens budkap handler det om tiltro til det som er talt om, løftene osv som er gitt oss av Gud og av Hans Sønn. Vi har tillitt til Ordet og om vi ikke har det har vi ingen grunn til å kalle oss kristne da kristne er følgere av; Jesus og Gud.

Når vi ikke tror på/har tillitt til hva andre religioner har det ikke noe med at vi tror vi er bedre, men at vi anser Gud og Jesus og Bibelens Ord som bedre og mer tillitsvekkende.

Å manifestere er noe ethvert menneske gjør selv ubevisst, det har med tankenes makt å gjøre så det er en fordel å legge merke til hvor mye negativt man egentlig tenker og slutte med det, siden negative tanker har det med å hindre oss når f.eks pessimismen tar oss fremfor optimisme og tro på at vi f.eks har det i oss å klare å oppnå noe, men det er ikke noe mystisk ved det og du får ikke direktørjobb eller millioner på kontoen eller blir gift med drømmemannen av å manifestere deg noe, du må helst slite deg gjennom utdanning, jobbe for det og klare å være et fristende menneske å være sammen med for å oppnå ting du ønsker også. Å tro alene på manifestering fungerer ikke, vi har ganske mange sofasittere som manifesterer som det suser rundt omkring, men som forblir limt til sofaen. Manifestere handler helst om å ha tiltro til egne handlinger - eller en ide om at Universet hører deg og betaler deg hvis du maser lenge nok om alt du vil ha (hos noen).

Gud har heller ikke bedt oss sette oss på rumpa og be om ting - og vente. Som kristne vet vi at vi har alt, men vi mottar de tingene i tro på at vi HAR dem og når vi ber om noe er det med takk og ikke med tigging for å overbevise Gud om at vi liksom skulle være verdig å få. Vi har det allerede, men henter det ut i troen/tillitt på at når Gud sier det er mitt så er det mitt og da får vi det vi ba om. Fordi det er VÅRT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er GUD da? Hva om noen ber bønn, men de får ikke hjelp av Gud , men andre personer? Da overgir de seg ikke til Gud, men lar seg avhenge av andre personer?

Vil dette da si at Gud er oss selv og manifestering og bønn er så og si likt?

Anonymkode: 15cd6...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem er GUD da? Hva om noen ber bønn, men de får ikke hjelp av Gud , men andre personer? Da overgir de seg ikke til Gud, men lar seg avhenge av andre personer?

Vil dette da si at Gud er oss selv og manifestering og bønn er så og si likt?

Anonymkode: 15cd6...3e2

Så sender vel Gud dem for å hjelpe oss, vel? La oss si du holder på å drukne og ber Gud redde deg, tenker du at Han skulle hoppet ned fra Himmelen og dratt deg på land, eller er det ikke slik at Han faktisk kan hviske noen i øret at du ligger der...?

Hvem har sagt at vi ikke er avhengige av andre mennesker, vi trenger hverandre, men det er vel også derfor Gud sier vi skal ha omsorg for hverandre? Men Han har gitt deg en kropp, ermer, ben, munn og hjerne for at du skal bruke den og ikke sitte der som om du er kongen på jorden og Gud, himmel, univers og andre mennesker er dine tjenere slik at alt du har å gjøre etter at du kom hit er å manifestere og be noen om å hjelpe DEG til hva det enn må være. Gud er ikke vår tjener. ('Du' er ikke ment direkte')

Be er å be noen om noe. Jeg kan be deg om å lukke et vindu eller hva som helst. Men bønnen til Gud. Det er ikke en tiggebønn, men en tillittsak. Gud vil vi skal ha tillitt til hjelp - uten tvil!

Manifestere er mer å affirmere. Når noe har manifestert seg har det skjedd. Så å manifestere er å få ting til å skje. Selv.

Eller for å si det slik; vi tror på at det Gud har lovet vil komme til å manifestere seg, mens motsatt handler det om å få ting til å manifestere seg. Fokuset er altså enten; tillitt til Gud eller eget strev og altså et syn hvor man stoler på seg selv - eller Universet og ikke et fokus på tillitt til Gud.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Lawyam said:

Så sender vel Gud dem for å hjelpe oss, vel? La oss si du holder på å drukne og ber Gud redde deg, tenker du at Han skulle hoppet ned fra Himmelen og dratt deg på land, eller er det ikke slik at Han faktisk kan hviske noen i øret at du ligger der...?

Hvem har sagt at vi ikke er avhengige av andre mennesker, vi trenger hverandre, men det er vel også derfor Gud sier vi skal ha omsorg for hverandre? Men Han har gitt deg en kropp, ermer, ben, munn og hjerne for at du skal bruke den og ikke sitte der som om du er kongen på jorden og Gud, himmel, univers og andre mennesker er dine tjenere slik at alt du har å gjøre etter at du kom hit er å manifestere og be noen om å hjelpe DEG til hva det enn må være. Gud er ikke vår tjener. ('Du' er ikke ment direkte')

Be er å be noen om noe. Jeg kan be deg om å lukke et vindu eller hva som helst. Men bønnen til Gud. Det er ikke en tiggebønn, men en tillittsak. Gud vil vi skal ha tillitt til hjelp - uten tvil!

Manifestere er mer å affirmere. Når noe har manifestert seg har det skjedd. Så å manifestere er å få ting til å skje. Selv.

Eller for å si det slik; vi tror på at det Gud har lovet vil komme til å manifestere seg, mens motsatt handler det om å få ting til å manifestere seg. Fokuset er altså enten; tillitt til Gud eller eget strev og altså et syn hvor man stoler på seg selv - eller Universet og ikke et fokus på tillitt til Gud.

Hva med de som ikke får hjelp selv om de ber bønn? Er det sånn at Gud ser at de ikke fortjener hjelp fordi de er demoner i forkleding?

Det er for simpelt det at Gud sender andre mennesker for å hjelpe oss fordi er så mange nå i dagens samfunn som ikke får hjelp og som der igjen blir overlatt til det offentlige systemet som helsearbeidere til å hjelpe når noen ikke er syk, bare trenger hjelp bli inkludert.

Jeg vil vite hvem Gud er og ha hjelp av Gud direkte, ikke noen Gud sender via andre personer. Da er det ikke Gud jeg får hjelp av, men andre mennesker.

Har vi ikke fri vilje? Hvorfor er det så mange som ikke har omsorg for hverandre? Har du hørt om omsorgstretthet som mange i omsorgsyrker opplever? Hva når vi har gitt så mye omsorg for mye at vi glemmer å gi omsorg til oss selv og ikke klarer ta vare på oss selv? En dag med denne tankegangen vil en gå på veggen. Gud vil vi skal ha omsorg for hverandre, men er det reelt fra et samfunnsmessig perspektiv?

For meg er bønn og manifestasjon det samme. Å be er mer som tvinge noen til å hjelpe deg eller som du sa lukke vinduet, når du egentlig kan lukke vinduet selv. Det er som å be noen være vår tjener så vi kan få det bedre, uten at vi trenger gjøre arbeidet selv. Manifestasjon handler mer om å være på den frekvensen til en vil være på og dermed jobbe selv for å klare oppnå noe. Er så altfor mange som eneste de gjør er å sitte å be, men de gjør ingenting eller orker ikke forandre noe. De bare forventer å få alt på sølvfat foran seg uten at de har løftet en finger.

Anonymkode: 15cd6...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva med de som ikke får hjelp selv om de ber bønn? Er det sånn at Gud ser at de ikke fortjener hjelp fordi de er demoner i forkleding?

? Ingen fortjener noe, alt er av nåde, MEN det holder ikke å tro at Gud er til og at Han KANSKJE hjelper, man må TRO på løftene og SÅ vil det manifestere seg. Gud har sagt at tvil ikke hjelper noen.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):


Det er for simpelt det at Gud sender andre mennesker for å hjelpe oss fordi er så mange nå i dagens samfunn som ikke får hjelp og som der igjen blir overlatt til det offentlige systemet som helsearbeidere til å hjelpe når noen ikke er syk, bare trenger hjelp bli inkludert.

Jeg vil vite hvem Gud er og ha hjelp av Gud direkte, ikke noen Gud sender via andre personer. Da er det ikke Gud jeg får hjelp av, men andre mennesker.

Nå tviler jeg på at det er du som bestemmer hvordan Gud skal hjelpe deg eller hvordan hjelpen skal komme. Det er ikke du som er sjefen av dere to.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har vi ikke fri vilje? Hvorfor er det så mange som ikke har omsorg for hverandre?

Fordi viljen ikke er sterk nok antar jeg og folk helst har nok med seg selv. Gud har bedt oss om det, men Han tvinger ingen.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

 

Har du hørt om omsorgstretthet som mange i omsorgsyrker opplever? Hva når vi har gitt så mye omsorg for mye at vi glemmer å gi omsorg til oss selv og ikke klarer ta vare på oss selv? En dag med denne tankegangen vil en gå på veggen. Gud vil vi skal ha omsorg for hverandre, men er det reelt fra et samfunnsmessig perspektiv?

Har du til vane å klage? Tror du omsorgsyrker er de eneste som sliter?

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

For meg er bønn og manifestasjon det samme.

På en måte, men når du manifesterer anser du deg mer som en som skal klare ting selv og det er helst en måte å tvinge seg til rett fokus for ønsker.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Å be er mer som tvinge noen til å hjelpe deg eller som du sa lukke vinduet, når du egentlig kan lukke vinduet selv

Nå har nå Gud ikke helt sagt at vi ikke skal gjøre noe selv da, men det er visse situasjoner man behøver hjelp. Noen ganger ber du naboen og andre ganger ber du Gud. Ingen tvinger Han, og ja, å lukke det vinduet det er neppe det kristne eller noen som helst ber til noen guder om...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

. Det er som å be noen være vår tjener så vi kan få det bedre, uten at vi trenger gjøre arbeidet selv.

Ingen ber Gud om å gjøre noe vi ikke gidder å gjøre selv...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Manifestasjon handler mer om å være på den frekvensen til en vil være på og dermed jobbe selv for å klare oppnå noe. Er så altfor mange som eneste de gjør er å sitte å be, men de gjør ingenting eller orker ikke forandre noe. De bare forventer å få alt på sølvfat foran seg uten at de har løftet en finger.

Anonymkode: 15cd6...3e2

Ja, mange surmuler og klager for det meste. 

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (17 minutter siden):

De tingene fungerer akkurat like bra. Dvs. ikke i det hele tatt.

Begge deler fungerer faktisk til forskjellige ting.  Tankenes makt bør ikke underdrives og manifestering handler vel stort sett mer om å snu tankene slik at man ikke gir opp - selvsnakk - drivkraft, men det kommer jo ikke til deg bare ved å se for seg noe skal skje - og det er vel ikke alle mål man kan nå, det bør jo være realistisk (jeg ser ikke overtroen mange har på det) - og når det gjelder tro på Gud så får vi faktisk nokså nøyaktig etter det nivå av tro vi har til Ham.

Visste du ikke at 'tro kan flytte fjell'?

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...