Gå til innhold

Nabo som kjefter på barna ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har en nabo som har to barn på 2 og 5 år. Han kjefter så høyt og mye på barna. Jeg får så dårlig samvittighet. Hva gjør man i en slik situasjon? 

Anonymkode: 67a62...e7a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva er grunnen til at hun kjefter da? 

Anonymkode: e3bb4...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva er grunnen til at hun kjefter da? 

Anonymkode: e3bb4...774

Mene han.

Anonymkode: e3bb4...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å gjøre, dårlige foreldre finnes overalt.

Anonymkode: afecb...739

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at ungene løper og koser seg i Hagen, gjemmer seg under trampolinene eller ler høyt så klikker det for han. 

Anonymkode: 67a62...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei.

Vi har en nabo som har to barn på 2 og 5 år. Han kjefter så høyt og mye på barna. Jeg får så dårlig samvittighet. Hva gjør man i en slik situasjon? 

Anonymkode: 67a62...e7a

Ingenting! Er nok en god grunn til han kjefter på ungene sine og ikke din sak og her har du garantert ikke perspektivene eller kjenner ungene til å skulle gjøre noe som helst annet enn å passe dine egne saker! 

Anonymkode: df471...495

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei.

Vi har en nabo som har to barn på 2 og 5 år. Han kjefter så høyt og mye på barna. Jeg får så dårlig samvittighet. Hva gjør man i en slik situasjon? 

Anonymkode: 67a62...e7a

Passer sine egne saker. 

Anonymkode: 53daf...931

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei.

Vi har en nabo som har to barn på 2 og 5 år. Han kjefter så høyt og mye på barna. Jeg får så dårlig samvittighet. Hva gjør man i en slik situasjon? 

Anonymkode: 67a62...e7a

Snakke med han og høre hvordan det går?

Anonymkode: 84bb1...e4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I huset ved siden av er det ett mottak for flyktninger. Bor en del barn der. De er ute å leker og roper litt. Men sånn må mann regne med. Men naboen kjefter ofte på de 

Anonymkode: b2f9e...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

Vi har en nabo som har to barn på 2 og 5 år. Han kjefter så høyt og mye på barna. Jeg får så dårlig samvittighet. Hva gjør man i en slik situasjon? 

Anonymkode: 67a62...e7a

Hvorfor i all verden får du dårlig samvittighet??

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjefte og være høylytt til en 2 åring høres spesielt ut. Sjelden en 2 åring gjør noe man skal kjefte på dem for, da er det veilendning som gjelder hvis hen gjør «hyss». Samme gjelder for 5 åringen egentlig. Jeg ville også forsøkt å få han i tale og spørre hvordan det går.

Anonymkode: 8c595...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Passer sine egne saker. 

Anonymkode: 53daf...931

Jeg skulle gjerne gjort det. Men har selv to barn, når mine barn stopper opp leken og blir skremt av at han kjefter på to barnehagebarn er det ikke lett. 

Anonymkode: 67a62...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kjefte og være høylytt til en 2 åring høres spesielt ut. Sjelden en 2 åring gjør noe man skal kjefte på dem for, da er det veilendning som gjelder hvis hen gjør «hyss». Samme gjelder for 5 åringen egentlig. Jeg ville også forsøkt å få han i tale og spørre hvordan det går.

Anonymkode: 8c595...416

De er ikke særlig glad i å ha kontakt. Vi har sakt barna kan gjerne leke i hagen vår eller bade i bassenget. Men de er ikke interessert. 
Jeg har to skolebarn som reagerer på måten hans barnehagebarn får kjeft 

Anonymkode: 67a62...e7a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

regner med TS mener hun får vondt av barna og "dårlig samvittighet" for at hun ser uten å kunne gjøre noe for dem at de opplever en ugrei situasjon med sin far - syns ikke det var vanskelig å skjønne. Dessuten, om man er vitne til at barn ikke behandles bra har man en hvis plikt til å melde fra. 
Melde frå til barnevernet som offentleg tilsett eller fagperson med meldeplikt | Bufdir
Problemet er hva ulike mennekser legge i de begrepene som listes opp.. 

Anonymkode: e6e48...a51

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør ingenting. Antar ungene er vant til høy kjeft og dermed ikke traumatiseres. Er selv en som har kjeftet litt høylydt til mine 3 sønner. Noen foreldre er bare slik, og det venner ungene seg til.  Nå som de er voksne ser jeg at de rett og slett har blitt mer robuste av det. De har tålt kjeft av kunder i serviceyrker, de har tålt å bli snakket til og de har tålt konstruktiv kritikk godt.  I tillegg slapp jeg opp grenser når de ble eldre og erfarte at jeg kunne stole mer på dem. Det beste er 2 jenter som kom bort til min mann etter videregående og takket for at de ble behandlet som de andre gutta på fotballlaget (med tilsnakk osv) for de ble mye tøffere i livet som kom etterpå.  Tror nok mange barn ikke er vant til kjeft og tilsnakk og dermed sliter mer senere i livet….

Anonymkode: 623cd...6e6

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nabolag er svært tette, så man hører alt av alt og alle

At det kan gå en kule varmt hos hver og en er vel ikke noe grusomt med.

Barn er også ulike , noen utfordrer grenser i mye større grad enn andre. Barn trengs å oppdras, nettopp grunnet at man i f.eks nabolag må ta hensyn til hverandre. Foreldre er også ulike i temperament etc. 

Det at noen har det ulikt fra deg og din hverdag trenger på ingen måte å bety varsellamper.. 

 

Anonymkode: 7bc38...f54

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kjefte og være høylytt til en 2 åring høres spesielt ut. Sjelden en 2 åring gjør noe man skal kjefte på dem for, da er det veilendning som gjelder hvis hen gjør «hyss». Samme gjelder for 5 åringen egentlig. Jeg ville også forsøkt å få han i tale og spørre hvordan det går.

Anonymkode: 8c595...416

Min toåring er helt vill og jeg hever absolutt stemmen til henne. Hun biter, biter meg igjen når jeg sier "au stopp", biter meg enda gang når jeg prøver å reise meg opp og gå, hun slår lillebroren sin (baby) med knyttet neve, hun river ned gardiner med vilje, hun elsker å true med å kaste seg nedfor trappen (grind har ingen effekt), hun velter lamper og drar av meg store hårtuster mens jeg sitter og ammer.

Noen toåringer hever man faktisk stemmen til.

Anonymkode: d08b9...a76

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...