Gå til innhold

Samboer overså bursdagen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fylte nylig 40 år. Samboeren min hadde jobb den dagen (det var fredag), og snakket i dagene før om hvor opptatt han var den helgen.  Jeg er ikke så glad i store sammenkomster med mye folk, og har gitt uttrykk for at jeg ikke ønsker noen stor feiring. Jeg har sagt flere ganger at jeg godt kunne tenke meg å dra på campingtur bare oss to med noe godt å spise/drikkw.

Noen uker tidligere hadde han kjøpt ny grill i gave (som var like mye til oss begge), hvilket var helt fint. Han ønsket ikke å vente, men tok i bruk gaven flere uker før bursdagen. På selve dagen sendte han meg en melding på jobb og hadde kjøpt blomster. Gjorde ikke noe mer, resten av dagen var som en helt vanlig dag. Han spurte heller ikke noe om hva jeg hadde gjort mens han var på jobb. Jeg ble ganske såret da jeg innså at det var det, var ikke i humør til å begynne med noen middag, så det ble knekkebrød til middag. Må innrømme at jeg føler meg ganske såret, er det urimelig av meg/overreagerer jeg? Føler ikke at jeg er så kravstor, hadde blitt glad for en middag ute eller en kjøpekake liksom. Det virker ikke som han ser helt problemet, selv om han ser at jeg er lei meg og at det ikke er helt bra mellom oss, og sier han syns det er dumt... 

Anonymkode: d63d7...653

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han en person som inviterer på dates og sånn da? Forlanger du noe av ham som han aldri har gjort før?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var klar på at du ikke ønsket noe feiring og så blir du skuffet når du ikke får noe?

En campingtur måtte vel planlegges en annen helg om han hadde mye jobb den helgen?

 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Millinea said:

Er han en person som inviterer på dates og sånn da? Forlanger du noe av ham som han aldri har gjort før?

Han har tatt iniatitiv til å spise ute, kino ol mange ganger

Anonymkode: d63d7...653

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZarahSweet said:

Du var klar på at du ikke ønsket noe feiring og så blir du skuffet når du ikke får noe?

En campingtur måtte vel planlegges en annen helg om han hadde mye jobb den helgen?

 

kun jobb den ene dagen, skulle møte en kompis han ikke ser så ofte og fikse hagen resten av dagen og helgen

Anonymkode: d63d7...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

kun jobb den ene dagen, skulle møte en kompis han ikke ser så ofte og fikse hagen resten av dagen og helgen

Anonymkode: d63d7...653

det var snakk om større feiring, var tydelig på at jeg ønsket vi kunne gjøre noe sammen

Anonymkode: d63d7...653

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fikk melding og blomster, ikke mye akkurat, men han overså deg ikke.

Anonymkode: 7c412...4bc

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har sikkert trodd at du ikke ønsket noe oppmerksomhet pga måten du fremla ønskene dine?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du har fått gave (grill) og blomster på dagen, han jobbet på kvelden så kunne ikke lage middag til deg.  

Men du kunne stelt i stand noe hyggelig middag selv, eller med venninner, eller tatt initiativ til å gå ut med ham dagen før eller etter? Eller organisert camping, da? 

Synes du virker vel tafatt her. 

Anonymkode: a850c...964

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ZarahSweet said:

Du var klar på at du ikke ønsket noe feiring og så blir du skuffet når du ikke får noe?

En campingtur måtte vel planlegges en annen helg om han hadde mye jobb den helgen?

 

var kun fredag han hadde jobb, snakket mye om at han var så travel den helgen i uken før, skulle møte kompis og fikse i hagen. Når vi har snakket sammen, har det vært tydelig at det var snakk om større feiring, har flere ganger sagt at jeg ønsker vi kunne gjøre noe sammen den dagen/helgen

Anonymkode: d63d7...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok, du har fått gave (grill) og blomster på dagen, han jobbet på kvelden så kunne ikke lage middag til deg.  

Men du kunne stelt i stand noe hyggelig middag selv, eller med venninner, eller tatt initiativ til å gå ut med ham dagen før eller etter? Eller organisert camping, da? 

Synes du virker vel tafatt her. 

Anonymkode: a850c...964

han snakket hele uken om hvor opptatt han var, følte ikke akkurat at jeg kunne foreslå så mye da, følte vel heller at han egentlig sa han ikke hadde tid. han var ferdig på jobb 14.00 på fredag

Anonymkode: d63d7...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde han på tidligere bursdager, eller er det første bursdag sammen? Hva gjorde du for han på hans bursdag? 

Jeg er uenig med de over. Det skal mye til å misforstå et ønske om ingen stor sammenkomst med ingen feiring i det hele tatt. Meget spesielt at han ikke gjorde noe

Anonymkode: ed38c...1c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det som sårer meg, hadde ikke trengt å være noe veldig flott og komplisert. Hadde blitt veldig glad om vi kunne gått en tur i skogen, tent bål og hatt med en flaske vin. Det var min første bursdag med han.  Han var bortreist på dagen sin, han fikk gave, lagde bedre middag med vin og hadde laget kake til han kom hjem dagen etter. 

Anonymkode: d63d7...653

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du må være litt mer PÅ, organiser selv så får du det slik du vil. 
 

Har han mye å gjøre kan han bare si nei. Da går du ut med/inviterer venner.


Og så kan han styre med SIN bursdag. 
 



 

Anonymkode: a850c...964

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å organisere sin egen bursdag.

Gjør ikke de fleste det?

Kjøp kake og bestill takeaway 

Anonymkode: aab97...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er skuffet.  Det er rundt tall.❤ Selvsagt skulle han gjort stas på deg på dagen utenom melding og blomst. ( det er minstekravet ved vanlig bursdag ) Og grillen teller ikke 🧘‍♀️ Det er til husholdet. 

Dette er low effort så det holder ! 

Er han like kjip ellers med oppmerksomhet rundt merkedager og høytider? 

Har han fyllt 40 ? Hva gjorde dere da ? 

 

 

 

Anonymkode: 1aacb...c43

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du må være litt mer PÅ, organiser selv så får du det slik du vil. 
 

Har han mye å gjøre kan han bare si nei. Da går du ut med/inviterer venner.


Og så kan han styre med SIN bursdag. 
 



 

Anonymkode: a850c...964

Du har nok rett. Får ta det som en lærepenge, men synes det er litt vondt når han jo selv setter pris på at jeg gjør ting for han, ble veldig glad for god middag og kake da han hadde bursdag (var bortreist selve dagen, så ordnet det til han kom hjem)

Anonymkode: d63d7...653

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal ikke DU administrere denne dagen . ! ❤🧘‍♀️😉 

 

Anonymkode: 1aacb...c43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel det som sårer meg, hadde ikke trengt å være noe veldig flott og komplisert. Hadde blitt veldig glad om vi kunne gått en tur i skogen, tent bål og hatt med en flaske vin. Det var min første bursdag med han.  Han var bortreist på dagen sin, han fikk gave, lagde bedre middag med vin og hadde laget kake til han kom hjem dagen etter. 

Anonymkode: d63d7...653

Din første bursdag med han? Er dere ikke samboere? Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: f8a8a...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skjønner du er skuffet.  Det er rundt tall.❤ Selvsagt skulle han gjort stas på deg på dagen utenom melding og blomst. ( det er minstekravet ved vanlig bursdag ) Og grillen teller ikke 🧘‍♀️ Det er til husholdet. 

Dette er low effort så det holder ! 

Er han like kjip ellers med oppmerksomhet rundt merkedager og høytider? 

Har han fyllt 40 ? Hva gjorde dere da ? 

 

 

 

Anonymkode: 1aacb...c43

Kjenner jeg er litt såret ja ❤️  Han har ikke feiret rund dag mens jeg har kjent han, jeg laget god middag og kake, og selvfølgelig gave til dagen hans

Anonymkode: d63d7...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...