Gå til innhold

Hvor mye gir en gjest i bryllup i disse dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 600-700 innafor? 

Anonymkode: 52c03...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjester i bryllup gir gjerne ulikt ut i fra familieforhold. Det er enklere å hjelpe deg hvis du kan beskrive din relasjon til de som skal gifte seg.

Anonymkode: 98f5d...138

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga 3 000,- til fadderbarnet som gifta seg.

Anonymkode: d2efa...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det du har råd til! Folk inviterer vel ikke til bryllup pga gavene? 

Anonymkode: 0684c...41b

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest vanlig å legge seg på 1.000-2.000 kroner, noe mer om det er nær familie. 

Anonymkode: 1e70e...900

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga en gave til 3500 til søster, men fant den på tilbud til 2000kr, som var mitt budsjett. Til onkel ga vi en opplevelse til ca 750kr. Et vennepar fikk 500 kr, det måtte vi reise et stykke. Et annet vennepar fikk noe som ikke kan kjøpes, men som likevel var veldog verdifullt for dem.

Prøver å gi ting/opplevelser istedenfor penger, med mindre det kun er det som ønskes av brudeparet, selvfølgelig 

Anonymkode: db998...e08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mest vanlig å legge seg på 1.000-2.000 kroner, noe mer om det er nær familie. 

Anonymkode: 1e70e...900

Oj, det var mye!! Den summen er vel mer vanlig til søsken av brudeparet og nær familie? 

Anonymkode: 52c03...315

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oj, det var mye!! Den summen er vel mer vanlig til søsken av brudeparet og nær familie? 

Anonymkode: 52c03...315

Nei, det har vært helt vanlig i de bryllupene jeg kjenner til. Unntaket er hvis bryllupet er i utlandet eller med planlagt overnatting for alle i Norge.

Anonymkode: 1e70e...900

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500-1000 til venner

1000+ til nieser og nevøer

1500+ til søsken

Dette har vært min standard på pengegaver som singel, alt etter hva min egen økonomi har vært. Jeg har gitt gave til rundt 300-400 til ei venninne en gang. Da hadde jeg mindre god råd, men valgte noe fra ønskelisten på Tilbords. 
 

Jeg mener på ingen måte at man skal «gå i 0» på verdi av gave og hva brudeparet var hatt i kostnader. Men det er greit å tenke at brudeparet lett bruker 2000+ per kuvert. Så å komme med en gave til 400 om man ellers egentlig lyser ut at man har penger, synes jeg er litt «off»…

Endret av Anim92
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oj, det var mye!! Den summen er vel mer vanlig til søsken av brudeparet og nær familie? 

Anonymkode: 52c03...315

Nei da gir man vel mer

Anonymkode: 8e088...526

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga nettopp 1000 til ei venninne. Vurderte 1500, men som alenemamma så fant jeg ut at tusen ble mer overkommelig 😊

Anonymkode: 93914...3e1

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (43 minutter siden):

500-1000 til venner

1000+ til nieser og nevøer

1500+ til søsken

Dette har vært min standard på pengegaver som singel, alt etter hva min egen økonomi har vært. Jeg har gitt gave til rundt 300-400 til ei venninne en gang. Da hadde jeg mindre god råd, men valgte noe fra ønskelisten på Tilbords. 
 

Jeg mener på ingen måte at man skal «gå i 0» på verdi av gave og hva brudeparet var hatt i kostnader. Men det er greit å tenke at brudeparet lett bruker 2000+ per kuvert. Så å komme med en gave til 400 om man ellers egentlig lyser ut at man har penger, synes jeg er litt «off»…

2000 per kuvert? Middag kommer vel gjerne på 400-600. Hvordan får du 2000? 

Anonymkode: 52c03...315

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

2000 per kuvert? Middag kommer vel gjerne på 400-600. Hvordan får du 2000? 

Anonymkode: 52c03...315

Jeg planlegger bryllup nå, og et av alternativene vi vurderte var på et hotell. Der var det to ulike pakker som inkludere mat, kake, div drikke, enkel pynt, servitør og rydding osv. kuvertpris var 2000 på den billigste.
 

Når vi nå ordner mye av opplegget, havner vi kanskje på rundt 1000 per pers i kun mat(600), drikke(200) og kaker (200). Husk på evt mingle-mat også. Noen har nattmat. Og da har jeg ikke tatt med leie av lokalet, servitører/rydd/vask og evt dekorasjoner. 
 

Alt som ikke er egne klær, fotograf og trykksaker kan man igrunn legge inn i kuvertprisen. Det blir langt mer enn 600 i hvertfall. Ikke noe problem det😅 400 kr er 1 rett + dessert ca? Og en brus?

Anonymkode: f2320...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg planlegger bryllup nå, og et av alternativene vi vurderte var på et hotell. Der var det to ulike pakker som inkludere mat, kake, div drikke, enkel pynt, servitør og rydding osv. kuvertpris var 2000 på den billigste.
 

Når vi nå ordner mye av opplegget, havner vi kanskje på rundt 1000 per pers i kun mat(600), drikke(200) og kaker (200). Husk på evt mingle-mat også. Noen har nattmat. Og da har jeg ikke tatt med leie av lokalet, servitører/rydd/vask og evt dekorasjoner. 
 

Alt som ikke er egne klær, fotograf og trykksaker kan man igrunn legge inn i kuvertprisen. Det blir langt mer enn 600 i hvertfall. Ikke noe problem det😅 400 kr er 1 rett + dessert ca? Og en brus?

Anonymkode: f2320...278

Bah, skulle ikke være anonym…

Anonymkode: f2320...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bah, skulle ikke være anonym…

Anonymkode: f2320...278

Jammen 😂🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

2000 per kuvert? Middag kommer vel gjerne på 400-600. Hvordan får du 2000? 

Anonymkode: 52c03...315

En bryllupsmiddag for 400-600, er du morsom?  Hva tenker du skal serveres, lapskaus?

En treretters middag med vin på restaurant eller hotell kommer fort på 1.500, og i tillegg kommer velkomstdrink, kaker og kaffe avec, snacks og kanskje nattmat. Det blir fort over 2.000.

Anonymkode: 1e70e...900

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

2000 per kuvert? Middag kommer vel gjerne på 400-600. Hvordan får du 2000? 

Anonymkode: 52c03...315

3 retters er nok mye mer enn 400-600, så kommer jo velkomstdrink, annen snacks, vin og annen drikke til maten, kaker, gjerne konjakk og kaffe... også har mange også fri bar til resten av selskapet. 

Kommer mye Ann å bryllupet, vi hadde budsjettbryllup og det kostet oss omtrent 1300,- Per gjest. Men dette er noen år siden, og prisene har jo økt helt sinnsykt mye... 

Anonymkode: eb345...376

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En bryllupsmiddag for 400-600, er du morsom?  Hva tenker du skal serveres, lapskaus?

En treretters middag med vin på restaurant eller hotell kommer fort på 1.500, og i tillegg kommer velkomstdrink, kaker og kaffe avec, snacks og kanskje nattmat. Det blir fort over 2.000.

Anonymkode: 1e70e...900

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

3 retters er nok mye mer enn 400-600, så kommer jo velkomstdrink, annen snacks, vin og annen drikke til maten, kaker, gjerne konjakk og kaffe... også har mange også fri bar til resten av selskapet. 

Kommer mye Ann å bryllupet, vi hadde budsjettbryllup og det kostet oss omtrent 1300,- Per gjest. Men dette er noen år siden, og prisene har jo økt helt sinnsykt mye... 

Anonymkode: eb345...376

Takk for at dere bekrefter at jeg ikke er helt gal i beregningene nå🙈😂

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier; kommer an på relasjon og ens egen økonomiske situasjon. Jeg skal i bryllup til en nær venn, og jeg skal gi for 1500kr. Jeg måtte ta hensyn til at jeg tok en del utlegg for utdrikningslaget på egen regning for at det i det hele tatt skulle bli noe av det, pluss at jeg må ha fly, leiebil og hotell for å delta i bryllup og vielse. I tillegg har jeg kjøpt en spesiell kjole etter ønske fra paret som kom på 1200kr + frakt og skredder. Så kommer det nok diverse andre småting som bensin, bom, parkering, osv., så jeg blir å komme over 15k totalt.

Anonymkode: aeafa...3f7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg nettopp. De fleste ga rundt 1000,- - 1250,- per par, de single ga 500,- eller 1000,- Men uansett tenker jeg at man skal gi etter lommeboka og at man er takknemlig bare de kommer å ferier dagen:) Verdien på gaven har ingenting å si.

Anonymkode: bdc4b...f58

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...