Gå til innhold

Hvorfor leser/hører man aldri om folk som er besatt av onde ånder?


Anbefalte innlegg

Dette er jo veldig populært og blir stadig lagd filmer om, men det står aldri i nyheter eller man hører aldri noen snakke om det. Ja, jeg vet at de fleste ikke tror på sånt, og de sier det er psykisk sykdom, men hva med artikler fra gamle dager. Det finnes heller ikke? Og for de få som tror på det er det snakk om besettelse, siden de tror da på noe annet enn vitenskapen. 

Anonymkode: 15945...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det ikke finnes ånder.

Anonymkode: 81226...c97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har  du gått igjennom aviser fra «gamle dager»? Så lenge religion har funnets så har det jo vært snakk om det vonde. 

Anonymkode: 70fef...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen som for en stund siden holdt ei psykisk syk kvinne fanget for å drive onde ånder ut av henne. Det er jo helt forferdelig og mishandling.

Bra vi ikke leser mer om folk som tror det, de er jo helt korka i nøtta si og slemme. 

Samme med Durek som sier folk skal si til barna sine! Som har det vanskelig at den onde ånden må drive ut av dem? Men det er barnet selv som oppfører seg på den måten så 1. De vil jo bli drit redde. 2. Når de innser det bare var dem og de ble ansett som ondskapen selv blir de lei seg. 3. De kan få et rart forhold til at når de gjør noe galt er det ikke dem, men noen andre å skylde på, og det skaper jo et godt grunnlag til serriøse problemer i fremtiden. 

Vi kan ikke gå rundt å tro på onde ånder. Det er å ikke ta personen seriøst, og å mishandle folk.

Anonymkode: 68722...4a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det vel også en privatsak og ikke for offentlig skue om noen skulle være besatt? Skulle VG kommet ut med en sak hvor det var gitt påstander om at 'Olga er besatt av en demon, osv'...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (15 timer siden):

Så er det vel også en privatsak og ikke for offentlig skue om noen skulle være besatt? Skulle VG kommet ut med en sak hvor det var gitt påstander om at 'Olga er besatt av en demon, osv'...eller?

Alt annet kommer jo på nyhetene.

Anonymkode: 15945...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver lite om folk som har dårlig ånde også

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye å skrive om kanskje? Jeg fikk en et par ånder drevet ut av meg av noen andre kristne. De ba for meg og kommanderte ånden, jeg merket at ånden sleit i meg, jeg fikk noen rykninger og laget noen ufrivillig grimaser, så ga den seg. Etterpå var det slutt på alle de merkelige og plagsomme tankene som før hele tiden dukket opp i hodet mitt. Hva skulle avisa ha skrevet? «Ånder drevet ut, person føler seg bedre»? Disse som drev åndene ut av meg har også gjort det en god del før, så vidt jeg skjønte, de hadde mange historier å fortelle.

Skjønner jo at jeg må understreke her at det ikke var snakk noen som helst form for tvang eller frihetsberøvelse eller noe sånt. De bare la en hånd på skulderen min og ba for meg. Jeg kunne ha gått når som helst.

Anonymkode: 78ecb...dcb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De onde er flinke til å manipulere og skjule seg bak et "pent ansikt" . De kan virke omsorgsfull og ofte være i yrker som hjelper andre fordi da kan de få innsikt og makt om andre og selv være med på å bestemme.

De ondskapsfulle eller de som er besatt av onde ånder kan vises som det mest engleaktige fjeset. De mange ikke tror er ond, fordi de er en godt likt person.

Anonymkode: 7549d...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...