Gå til innhold

Jeg ga kjæresten kjønnssykdom. Nå er hun pottesur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hun grunn til det? Jeg gjorde det jo ikke med vilje. Jeg visste jo ikke selv at jeg var smittet.

Dessuten er det ikke hundre prosent sikkert at det kommer fra meg. Jeg innrømmer at det mest sannsynlig er min skyld, siden jeg hadde ubeskyttet sex med mange før jeg traff henne. Mens hun ikke hadde hatt sex på flere år. Men det jo likevel ikke 100% sikkert. Hun kan jo ha hatt sykdommen uten symptomer i mange år.

Uansett var det jeg som gikk og testet meg på eget initiativ. Hadde ikke jeg gjort det hadde hun levd lykkelig uviten om det hele. Dessuten er det jo bare en antibiotikakur så er saken ute av verden. Er vel ikke noe å bli så sur for eller?

 

Anonymkode: ac323...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har sikkert sjekket seg, noe du også burde gjort etter hver sexpsrtner du har hatt. 

Hadde du fortalt meg at du hadde hatt sex med flere personer uten kondom uten å sjekket deg hadde jeg ikke rørt deg 🤢

Anonymkode: dc461...456

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vært utro? I så fall har hun ingenting å være sur for. Det er jo en risiko man tar når man ligger med enhver person (uten kondom) som ikke er jomfru. 

Anonymkode: 88c63...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forhold er alltid risikosport. Det burde hun vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil ha sykdom så da kan folk reagere. Jeg krevde at vi begge la frem test for hverandre før vi møttes første gang, for jeg vil ikke "bare ta en antibiotikakur". Jeg tenker man først og fremst bør ha vett til å sikre seg selv og sin helse. Dere har vært uforsiktige begge to.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både umodent og uansvarlig av deg å ikke teste deg mellom partnere når du har ubeskyttet sex med mange. Noen kjønnssykdommer får også mye mer alvorlige konsekvenser for kvinner enn for menn. Så hun kunne levd i "lykkelig uvitenhet" helt til hun ønsket seg barn men ikke kunne få det fordi hun var blitt steril av en kjønnssykdom hun fikk fra en tidligere, uansvarlig kjæreste....

Anonymkode: 66292...1eb

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke hatt noen form for ubeskyttet sex før jeg har bevis fra test, og gjensidig fremviser dette. Det er respektløst å ikke forholde seg til slike grenser. Det er ikke bare å ta en antibiotikakur. Avhengig av hva slags kjønnssykdom man kan være smittet av, så kan den ha fått feste og man trenger flere kurer, eller man kan potensielt ha fått hiv. Antibiotika er heller ikke noe man bare tar her og der ettersom, med tanke på antibiotika-resistens. Kroppen mister mye av sin naturlige, positive bakterie-barrierer bare av en enkelt antibiotikakur. Man leker ikke med helsa. 
Spurte hun på forhånd om du hadde testa deg nylig i det minste, og om du hadde hatt ubeskytta sex siden siste test? Ja, man er to om det, så dumt av henne å ta sjansen. Men skjønner likevel at hun er misfornøyd nå. Antagelig like mye over seg selv, som hun er over deg.

Anonymkode: 56c81...5c9

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde og vært pottesur. Du har slengt rundt med tissen uten kondom, og så tester du deg ikke før du har ny sexpartnere, OG du tester deg ikke når du har kjæreste? Det er umodent, uansvarlig, egoistisk og faktisk ekkelt. Kvinner kan bli sterile av klamydia uten å få symptomer. I verste fall gjør du noen sterile. Skjerp deg. Ikke bagatelliser dette. Si unnskyld, vær ydmyk og voks opp.

Anonymkode: 1c9f4...037

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også pottesur da en kjæreste smittet meg med klamydia, men så hadde jeg også satt et krav om at han testet seg. Selv hadde jeg ikke hatt sexpartner etter min forrige test, som jeg viste ham. 

Har testet meg, sa han. 14 dager etterpå klødde, svidde det nedentil, og det luktet grusomt. (Jeg  var ikke blant dem som ikke fikk symptomer. Absoluttikke!)

"Ok, ikke testet meg, men hadde bare hatt sex med en kvinne etter forrige test. Helt sikkert at du ikke har hatt noen etter din test?" sa han da.

Vel, en holder og hadde jeg hatt en mellom ville jeg også ha testet meg på ny. Så ufint x 2. Løgn og å slå tvil om min ærlighet når han hadde vært uærlig og blitt tatt på det. 

Varte ikke det forholdet gitt. Hørte 10 år etter vårt forhold at han omtaler meg som den store kjærligheten som glapp. Nei jeg glapp ikke, dette ødela han helt fint selv. 

Anonymkode: 970f9...3c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis hun ikke har spurt deg om du har testet deg, har hun ingen grunn til å være sur. som nevnt over, hun vet at du har hatt et sexliv før henne

Anonymkode: 12249...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvis hun ikke har spurt deg om du har testet deg, har hun ingen grunn til å være sur. som nevnt over, hun vet at du har hatt et sexliv før henne

Anonymkode: 12249...4c9

Hun regnet vel oppriktig med at han faktisk var en ansvarlig mann. Man tester seg når man har pult uten kondom. Og IHVERTFALL før man har sex med andre.

Anonymkode: 1c9f4...037

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun regnet vel med at du hadde sjekket deg, før du lå med henne. Hun burde kanskje ha spurt, men akkurat dette er en selvfølge for mange. 

Anonymkode: 71591...1f8

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig gått hun er sur, om du har ubeskyttet sex må du jo teste deg etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dessuten er det ikke hundre prosent sikkert at det kommer fra meg

Min erfaring er at hvis man potensielt smitter noen, og i tillegg mistenkliggjør dem, blir de sure ja. Samme om begge har vært uansvarlige eller dumme.

Anonymkode: 9bb44...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hun regnet vel oppriktig med at han faktisk var en ansvarlig mann. Man tester seg når man har pult uten kondom. Og IHVERTFALL før man har sex med andre.

Anonymkode: 1c9f4...037

Man skal ALDRI regne med andre, man må ta ansvar for seg selv. Hva som er moralsk riktig og fornuftig å gjøre er langt ifra alltid det som blir praktisert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun regnet vel oppriktig med at han faktisk var en ansvarlig mann. Man tester seg når man har pult uten kondom. Og IHVERTFALL før man har sex med andre.

Anonymkode: 1c9f4...037

Ja da, det er ALLTID mannen sin feil. Kanskje hun skulle vært ansvarlig for sin egen helse også og spørre for å være sikker? 

Anonymkode: 947ad...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...