AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #1 Skrevet 26. juni 2024 Ligger store deler av dagen. Kaster opp fra ettermiddagstid, 2-3 ganger og kvalm ellers. Har fått kvalmestillende. Føler jeg er helt utmattet, gått ned flere kg men ikke nok til at det er alvorlig kvalme på sukk test (9 poeng) Får så dårlig samvittighet ovenfor sønnen min på 1,5? Vil han ta skade av å ha en mor som er slik i en periode? Far er veldig tilstede Anonymkode: be787...7e5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #2 Skrevet 26. juni 2024 Anbefaler deg å snakke om sånne ting med helsepersonell, istedenfor å ta det opp på KG. Anonymkode: ed697...9e5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #3 Skrevet 26. juni 2024 Blir du bedre av å holde senga? Anonymkode: 0f436...a32
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #4 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Anbefaler deg å snakke om sånne ting med helsepersonell, istedenfor å ta det opp på KG. Anonymkode: ed697...9e5 Anbefaler deg å la andre mennesker spørre om det de vil. Anonymkode: be787...7e5 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #5 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir du bedre av å holde senga? Anonymkode: 0f436...a32 Ja kvalmen blir bedre eller holdes i sjakk om jeg ligger Anonymkode: be787...7e5 1 1
KaraThrace Skrevet 26. juni 2024 #6 Skrevet 26. juni 2024 Han tar nok ikke skade av det, og hva er valget ditt uansett? Mors glede og at mor er sunn og frisk (mentalt og fysisk) er den største premissleverandøren for barnets fremtid. Derfor er det viktigere at du tar vare på deg selv i det lange løp. Så vis ham at du enda er deg selv med å tulle og leke, lese og kose når du kan og gjerne liggende. Ha fokus på å pleie forholdet ditt på så gode måter som mulig. Korte og mange lekestunder er bedre enn en lang. Ligg inntil han når han skal sove kanskje? Gjør andre endringer som gir dere tid sammen, men som lar deg hvile. Kan han ta en dupp inntil deg iblant istedenfor i vogna kanskje?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #7 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ligger store deler av dagen. Kaster opp fra ettermiddagstid, 2-3 ganger og kvalm ellers. Har fått kvalmestillende. Føler jeg er helt utmattet, gått ned flere kg men ikke nok til at det er alvorlig kvalme på sukk test (9 poeng) Får så dårlig samvittighet ovenfor sønnen min på 1,5? Vil han ta skade av å ha en mor som er slik i en periode? Far er veldig tilstede Anonymkode: be787...7e5 Det beste for deg er at han er så liten at han glemmer dette så kjapt. Han vil ikke ta skade av det, bare å tenke at når du er ferdig får du to tette som får glede av hverandre. Jeg er gravid og sengeliggende, har ellers barn på 4 og 6. De får det veldig med seg at mamma ikke fungerer så godt. Vi prater masse om at dette er akkurat nå og snart går det over. Anonymkode: 20864...7ca
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #8 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anbefaler deg å snakke om sånne ting med helsepersonell, istedenfor å ta det opp på KG. Anonymkode: ed697...9e5 Lol. Som om ikke mange her har erfaring med dårlig samvittighet fordi man er utslått gjennom en graviditet og ikke får fulgt opp barn man har som man skulle ønske. Det trenger man jo ikke nødvendigvis å snakke med helsepersonell om akkurat. Anonymkode: 729ab...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #9 Skrevet 26. juni 2024 Jeg slet med akkurat det samme, og gutten vår som nå er litt over to år var på samme alder som din da jeg fikk svangerskapskvalme. Var kvalm frem til uke 20, og etter det hadde jeg så heftige bekkenleddsmerter at jeg knapt klarte å gå. Heldigvis var og er samboeren min en veldig tilstedeværende far. Synes absolutt ikke det virker som han har tatt skade av at jeg var utslått så lenge 😊 Eneste er at han er en smule pappadalt, men i følge helsesøster er det kjempevanlig og noe som jevner seg ut med tiden. Anonymkode: 55a45...be8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #10 Skrevet 26. juni 2024 Han vil ikke ta noe skade av det❤️ og det er ingenting du kan gjøre med at du kaster opp hele dagen, det får bare gå sin gang❤️ Vil bare forberede deg på at denne følelsen kan følge deg en stund etter fødselen også. Jeg husker hvor fælt jeg syntes det var å sitte låst til sofaen og ammet minstemann mens førstemann måtte leke for seg selv. Eller at jeg så på at eldste lekte i hagen med pappaen sin mens jeg følte at jeg gikk glipp av barndommen hans og at han mistet mer og mer tilknyttning til meg. Ville bare si at dere kommer til å føle dere hel som en familie igjen! Det tar bare litt tid og det er helt normalt å kjenne på disse følelsene både under svangerskap og etter fødselen. Plutselig er babyen 6 mnd. og er med i leken sammen med storesøsken og du klarer ikke å se for det et liv uten dem to igjen🥰 Det går så fint, atte! Gjør så godt du kan, bedre kan man ikke gjøre det som mamma🥰 og gutten din har det nok helt fint❤️ Anonymkode: 48b7d...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #11 Skrevet 27. juni 2024 Det går helt fint. Fortell hvorfor så det ikke virker så skremmende. Anonymkode: 35a70...7d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå