Gå til innhold

Er 740 i årslønn bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobb med greit med ansvar - ikke for mye, ganske fleksibelt , ingen skift. 
 

Ville dere være fornøyd? Tenker kun på pengesummen? Om det er nok til å leve et godt liv. 

Anonymkode: 40320...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier seg jo selv at d er bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ok, det, så lenge du ikke er alene med barn.

Anonymkode: 32cae...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ok, det, så lenge du ikke er alene med barn.

Anonymkode: 32cae...a77

Ikke alene med barn:) og bor i et fint hus men har ikke lån oppover øra

Anonymkode: 40320...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg ville vært sjeleglad for den lønna, mens andre tenker at det er omtrent minstelønn.
Ta for eksempel meg. Jeg bor sentralt i Oslo, eier en liten leilighet som langtfra er nedbetalt, har ikke bil og er tidlig i 40-åra. Har ikke barn. Tjener ikke over 700 000 og tenker livet ville vært enklere med den lønna, men jeg klarer meg helt fint. Har råd til å gå ut, reise og kjøpe det jeg har lyst til, men ikke noe luksusliv.


Bor du allerede i fint hus og mest sannsynlig ikke midt i Oslo så har du etter min målestokk greit med penger. Men det er også viktig å ikke ta til takke med for dårlig lønn. Om andre med tilsvarende yrke/stilling tjener mer så er det jo ikke nødvendigvis noe å være fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på jobben.

Min IT jobb og med den erfaringen så ser jeg meg selv mer hos 950k.

 

Anonymkode: 6bea3...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo godt over snittet for landet.

Anonymkode: 3aca1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jobb med greit med ansvar - ikke for mye, ganske fleksibelt , ingen skift. 
 

Ville dere være fornøyd? Tenker kun på pengesummen? Om det er nok til å leve et godt liv. 

Anonymkode: 40320...527

Det spørs jo på så mangt. Selv har jeg en stilling hvor jeg i hovedsak bestemmer min egen arbeidsdag, oppgaver ol. Friheten er flott, men gir også et ekstra ansvar.

Grunnlønnen min er en del lavere (680'), men jeg ender opp med rundt 800' når jeg tar med vakttillegg og andre ansvarsområder som gir ekstra lønn.

Det er godt nok for å leve et helt fint liv for min del. Mye vil ha mer, sånn vil det nok alltid være, men jeg skal på ingen måte si at jeg lider noen nød.

Hva føler du, er du fornøyd, lever du et godt liv, hva økonomi angår?

Endret av AnonaymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 kr. Nei

740.000. ja

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjent meg ganske rik med den lønna, også som aleneforsørger, og som boligeier og om jeg bodde i Oslo. Skjønner at mange har det for godt i Norge når det kommer sånne spørsmål. 

Anonymkode: bf68a...00c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er bra, men jeg ville vært fornøyd. 

Anonymkode: 8172a...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig bra årslønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et forum der 80% er trygdet med diagnosen ME er det bra. Etter min mening er det dårlig, men selv tjener jeg ca 90.000 mindre (høyt utdannet, høy arbeidsbelastning, beskyttet tittel, 100% stilling, men jobber mer enn 100%). Jeg tjener dårlig. Du må nesten lodde stemningen der det teller, og det er ikke i dette forumet. 

Anonymkode: 83a8f...248

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde kjent meg ganske rik med den lønna, også som aleneforsørger, og som boligeier og om jeg bodde i Oslo. Skjønner at mange har det for godt i Norge når det kommer sånne spørsmål. 

Anonymkode: bf68a...00c

Tull.

Har selv denne lønna og har partner og 2 barn og vi har ikke sjans i havet til å få kjøpt en passende familiebolig med rimelig  reisevei til jobb i Oslo. 

Anonymkode: 3a3c8...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. 

Nei

Kanskje 

Som før så kommer det an på utgifter, ikke hva man jobber med eller noe annet tøys! 

Anonymkode: 04744...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tull.

Har selv denne lønna og har partner og 2 barn og vi har ikke sjans i havet til å få kjøpt en passende familiebolig med rimelig  reisevei til jobb i Oslo. 

Anonymkode: 3a3c8...dd9

«Passende familiebolig i Oslo»… hva forventer du? Les siste setning jeg skrev og stikk fingern i jorda.

Anonymkode: bf68a...00c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Langt over det jeg tjener hvert fall. Og jeg har mye ansvar. Men for meg så er ikke lønna alt. Trives jeg i arbeidet så betyr det alt for meg. Har vært i en jobb der jeg mistrivdes. Jeg hadde vært meget fornøyd med den lønna. 

Anonymkode: 6977e...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok vil jeg si. Ligger selv på 1,3 mill. og er fornøyd. Har til salt i maten for å si det sånn.

Anonymkode: 0f535...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jobb med greit med ansvar - ikke for mye, ganske fleksibelt , ingen skift. 
 

Ville dere være fornøyd? Tenker kun på pengesummen? Om det er nok til å leve et godt liv. 

Anonymkode: 40320...527

Hvor lang er den berømte tråden? Hva slags utdannelse? Hvilke stillingtittel- og nivå? Det er jo et spørsmål det er umulig å svare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tull.

Har selv denne lønna og har partner og 2 barn og vi har ikke sjans i havet til å få kjøpt en passende familiebolig med rimelig  reisevei til jobb i Oslo. 

Anonymkode: 3a3c8...dd9

Kan skrive under på denne. Jeg kjenner markedet i Oslo veldig godt og er overbevist om at det nesten er en umulighet å ha en ok levestandard og eie romslig nok bolig i et ok område i Oslo (+ Asker/Bærum) med en husholdningsinntekt < 2 mill.

Min inntekt som enslig på nesten 1.3 mill tar ikke meg langt på boligmarkedet hvertfall. Så ja, hva som er en god inntekt er i høyeste grad relativt og boligprisene i området man bor er vel den viktigste faktoren i dette spørsmålet.

Anonymkode: 2a393...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...