Gå til innhold

Baby 7 mnd våkner hver time hele natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en datter på straks 7 mnd. Hun har i over en måneds tid våknet hver time hele natten, tenkte at dette var pga tenner. Men nå som tennene har kommet seg godt opp, er det fortsatt slik. Lurer på om noen har opplevd samme? 
Hvor lang tid tok det før det evnt ga seg?

Anonymkode: b786e...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dojakitty skrev (1 minutt siden):

Hva gir du henne av mat før leggetid? 

Grøt med litt blanding av smoothie, hun er ikke så grøt fan men går ned noe. Så ammes hun i leggetiden😅

Anonymkode: b786e...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har pleid å sove godt i all tid, helt til en måneds tid siden.. nå er det opp hver time😅

Anonymkode: b786e...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grøt med litt blanding av smoothie, hun er ikke så grøt fan men går ned noe. Så ammes hun i leggetiden😅

Anonymkode: b786e...fab

Kanskje prøve med MME i tillegg til grøten, metter mer. 

Ammer du på natt? Isåfall ville jeg prøvd å bytte ut amming med vann, og gjerne at far overtar nattevåket. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (Akkurat nå):

Kanskje prøve med MME i tillegg til grøten, metter mer. 

Ammer du på natt? Isåfall ville jeg prøvd å bytte ut amming med vann, og gjerne at far overtar nattevåket. 
 

Hun total nekter flaske med melk.. kan drikke vann osv, men ikke mme.. ammer mye på natt ja😅 hun pleide å sove 4-5 t i strekk.. 

ja det kunne vært noe! Har automatisk blitt meg da hun sovner lettere og far starter tidlig på jobb.. 

Anonymkode: b786e...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun total nekter flaske med melk.. kan drikke vann osv, men ikke mme.. ammer mye på natt ja😅 hun pleide å sove 4-5 t i strekk.. 

ja det kunne vært noe! Har automatisk blitt meg da hun sovner lettere og far starter tidlig på jobb.. 

Anonymkode: b786e...fab

De lukter melken din, og vil da ha melk. Og våkner oftere, vil ha mer melk. Amming er trøst og kos, ikke alltid bare mat. 
Trøst og kos kan gis uten amming, men i overgang er det best at far tar det sånn at ikke melken blir et forstyrrelsesmoment. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (Akkurat nå):

De lukter melken din, og vil da ha melk. Og våkner oftere, vil ha mer melk. Amming er trøst og kos, ikke alltid bare mat. 
Trøst og kos kan gis uten amming, men i overgang er det best at far tar det sånn at ikke melken blir et forstyrrelsesmoment. 

Ja jeg har prøvd å legge hun på eget rom, men var fortsatt like mange oppvåkninger. Er nok mye trøst og kos ja..

Anonymkode: b786e...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg har prøvd å legge hun på eget rom, men var fortsatt like mange oppvåkninger. Er nok mye trøst og kos ja..

Anonymkode: b786e...fab

Er en overgang. Slitsomt men stå i det! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det slik også. Jeg var helt totalt ødelagt av søvn. Hun våknet konstant helt fra fødsel og frem til 11 måneder, da byttet vi slik at hun fikk eget rom og sluttet med melk på natta (burde gjort det lenge før) og nå sover hun som en engel

Anonymkode: dd4bf...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at det tok 1-2 uker fra eget rom til hun faktisk sov

Anonymkode: dd4bf...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi hadde det slik også. Jeg var helt totalt ødelagt av søvn. Hun våknet konstant helt fra fødsel og frem til 11 måneder, da byttet vi slik at hun fikk eget rom og sluttet med melk på natta (burde gjort det lenge før) og nå sover hun som en engel

Anonymkode: dd4bf...b37

Ja føler meg ganske sliten om dagen😅 jeg har bare fortsatt å hatt hun inne på rommet pga det gir meg mest søvn, prøvde eget rom men var det samme.. er en prøvelse hvertfall! Var det like mye oppvåkninger hos dere selvom dere byttet rom i starten?

Anonymkode: b786e...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja jeg har prøvd å legge hun på eget rom, men var fortsatt like mange oppvåkninger. Er nok mye trøst og kos ja..

Anonymkode: b786e...fab

Men jeg tenker at her må far på banen å ta noen netter slik at hun på sikt lærer at hun får trøst og nærhet uten din pupp tilgjengelig.

Anonymkode: bf992...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen har blitt vandt til å våkne oftere. Selv om tennene er ute, så har det nok blitt en luten vane. Det går plutselig over.

Tror vi har gått gjennom 1000 forskjellige søvn sykluser med vår 3 åring. Vi har gitt opp å stresse med det. Vi nyter periodene barnet sover bra, så deler vi foreldre på de litt dårligere periodene. 

Mitt råd er å ikkje kjempe i mot. Det blir lettere med en gang du slutter å lete etter feil. Barnet ditt skal gjennom mange store utviklingssprang. Dette vil nok garantert forstyrre søvnen. 

"Go with the flow" ❤️

Anonymkode: b5000...ce8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slet med maks 3 timer søvn hver natt i 5mnd, fra baby var 4mnd til 9mnd. Gikk også i troa om tenner, men sett i ettertid var nok dette pga ammingen. Dette gikk nemlig over når jeg bestemte meg for å slutte med nattammingen. Er baby så liten at du tenker at den fortsatt trenger melk om natten, så be far gi flaske.

Anonymkode: 6a0a0...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingstrinn. Søk opp "babyens vanskelige perioder"

Anonymkode: 6de4f...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn var min og. Det varte dessverre i flere måneder. Ingenting hjalp av forskjellig leggetid, egen seng/samsoving, måltider/ikke måltider, mindre nattamming +++ Hun var og en av de barna som fortsatte å våkne etter vi sluttet helt med nattamming. Over 2 år nå og våkner fremdeles 1-4 ganger de fleste netter. 

Det som funket best her når hun var 7-11 mnd ca. var faktisk å samsove og amme i søvn igjen for det ga minst forstyrrelser og gjorde at vi begge sovnet raskt igjen hver oppvåkning. Pluss at jeg la meg veldig tidlig i lang tid for å få nok søvn. 

Anonymkode: 943df...db5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja føler meg ganske sliten om dagen😅 jeg har bare fortsatt å hatt hun inne på rommet pga det gir meg mest søvn, prøvde eget rom men var det samme.. er en prøvelse hvertfall! Var det like mye oppvåkninger hos dere selvom dere byttet rom i starten?

Anonymkode: b786e...fab

Jeg tenkte akkurat som deg at jeg bare fortsatte å ha på eget rom for hun våknet jo hele tiden uansett, men tilslutt stod jeg i det. Det var like mange om ikke mer, i begynnelsen, men så gav det seg etter 1-2 uker. Vet hvor tøft det er å stå i men det vil bedre seg 🥰 Hun våkner nå også men mye mye mindre enn når hun sov inne hos oss

Anonymkode: dd4bf...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...