Gå til innhold

Flere damer som ikke bruker sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg av og til som den eneste damen i verden, som ikke bruker sminke/ mye smykker/ pynt. Har ved noen tilfeller blitt konfrontert av andre damer, men har vel blitt sånn mest pga at jeg tåler lite av sminke/ produkter.

Bruker heller ikke håndveske, og har i beste fall en sporty stil. Likevel alltid hatt draget, i hvertfall da jeg var ung.(Nå har jeg ikke vært singel på over 15 år)

 

Anonymkode: 70d60...03b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor man er og jobber. Jobbet et sted hvor alle damene hadde en del sminke og løsvipper var standard. Flere hadde restplasser og noen silikon. Nå jobber jeg et sted hvor få sminker seg.

Anonymkode: d15cf...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt sminke dyrt å må ha hele tiden . Pluss mye enklere uten👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler meg av og til som den eneste damen i verden, som ikke bruker sminke/ mye smykker/ pynt. Har ved noen tilfeller blitt konfrontert av andre damer, men har vel blitt sånn mest pga at jeg tåler lite av sminke/ produkter.

Anonymkode: 70d60...03b

Du er ikke den eneste, og ja, det er stort sett bare andre damer som merker/kommenterer dette. Husker ei som sa "du kunne blitt pen med sminke..........." med veldig skeptisk fjes 😅 Og da tenkte jeg på hvor mye heller jeg vil ha et usminket fjes, enn ett som ser på andre med hennes blikk.

Anonymkode: f2415...b0d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun mascara og har vanligvis på meg et smykke 😊 Noe mer pyntet enn det gidder jeg ikke bruke tid på 😄 

Ja, og så har jeg lange, kunstige negler da. Men det er kanskje noe annet 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før gikk jeg alltid med sminke. Gikk ikke på butikken en gang uten, og ingen andre enn mann og barn så meg noen gang uten sminke. 
Hvis noen ringte på når jeg var usminket fikk jeg panikk, og åpnet ikke døren. 

Men under Corona var det noe som endret seg. Kanksje det var noe med det å kunne gå rundt med munnbind og solbriller, så ingen så ansiktet mitt uansett. 

Det var hvertfall noe som løsnet, og jeg innså hvor utrolig befriende det er å bare være seg selv, helt naturlig, uten noe styr. Og til min store overraskelse var det ingen som brydde seg! Jeg ble ikke jaget med fakkel og høygaffel. Ingen behandlet meg det fnugg annerledes, ingen brydde seg.

Nå sminker jeg meg så godt som aldri lenger. Kun til selskap eller noe annet der jeg pynter meg. Til hverdags går jeg aldri med sminke. Det er altså så behagelig og befriende, og selvbildet har bare økt!❤️

Anonymkode: 8a291...8e3

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun mascara til hverdags, og eventuelt øyeskygge til fest. 
Bruker heller ikke smykker eller annen pynt. 

Men håndveske bruker jeg hvis jeg skal noe utenom jobb.
Jeg har ikke alltid lommer på alle klær, og hvis jeg har lomme så gidder jeg ikke fylle dem med bilnøkler, husnøkler, telefon, lommebok, leppomade og annet nødvendig. 

Anonymkode: 63d90...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ca 5-10 min på å ta på meg litt pudder og maskara før jobb. Bruker ikke sminke i helger og ferier, stort sett.

Anonymkode: d61bc...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker ca 5-10 min på å ta på meg litt pudder og maskara før jobb. Bruker ikke sminke i helger og ferier, stort sett.

Anonymkode: d61bc...929

Bruker forresten alltid smykker, øredobb og håndveske.

Anonymkode: d61bc...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun mascara om jeg har en del møter med eksterne. Ellers ingenting 💕 men bruker gode hårprodukter og hudprodukter så jeg ser fresh og stelt ut. 
 

Ellers: Ett halssmykke og ei klokke. Forlovelsesring og giftering på samme finger. En skinnveske jeg kjøpte til meg selv av min første voksenlønn (kostet 2500kr). 

Anonymkode: 42929...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, noen gang hørt en mann/gutt kommentere sminke utover i tilfeller der noen har vært ekstremt oversminket eller kommentar om at «jeg foretrekker naturlig, uten sminke».

Kvinner flest sminker seg vel for sitt eget velvære. For å føle seg fresh. Menn flest kunne i hvert fall ikke brydd seg mindre.

Anonymkode: 8d272...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er deilig å slippe å putte på sminke. Jeg er heller naturlig. Det er frihet å gå uten.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K38, Sminker meg heller aldri😊

Eier ikke sminke en gang, venninnen min fikk ta på meg litt maskara når jeg giftet meg. heller aldri noen som har reagert.. 

Har jo alltid vært sånn..

Mannfolk bryr seg heller ikke virker det som..🤷‍♀️ 
 

Og nei, jeg er ikke spesiellt naturlig pen/vakker heller.. Helt vanlig vil jeg tro🤷‍♀️

Men jeg har vært og er fornøyd med meg selv da.. Eller for å si det på en annen måte; Jeg tenker aldri over hvordan jeg ser ut egentlig..

Jeg er som er🤭💁‍♀️Take it or leave it😂

 

Anonymkode: 96009...575

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk begge deler. Må ikke ha sminke og verken selvverdet eller selvtillit ligger i om jeg sminker meg eller ei. Jeg får altså ikke noe mer selvtillit om jeg ikke sminker meg enn om jeg gjør det. Synes det er gøy å sminke meg og gjør det i hverdagen som til fest på samme måte som jeg også går med vesker, kjoler og smykker til hverdags som til fest men ofte gjør jeg det ikke. Skjønner ikke helt oppstandelsen en må ha til seg selv om en ikke sminker seg eller om en velger å sminke seg. Verden er fri til å gjøre hva en trives best med, og la andre gjøre det de trives best med. 

Anonymkode: eb390...556

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K35, sminker meg særdeles skjelden. Jeg gidder ikke og blir tørr i øynene av alt som skal smøres på. 
Men hvem er disse som kommenterer? Har heldigvis aldri vært borte i det!

Anonymkode: 285fc...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker maskara fordi jeg har helt lyse øyevipper og det har jeg aldri klart å akseptere.  Syns det ser helt forferdelig ut.
Hadde jeg hatt naturlig mørke bryn og vipper , så hadde jeg sikkert vært usminket .

Så maskara er et must for meg , og vaselin på leppene.

Anonymkode: 19129...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Jeg har flere kollegaer som aldri bruker sminke. Noen av dem er fulle av sjarm og alt det der, men de er helt utrolig fargeløse. Et par av dem er ganske lyse i hud og hår, og har helt hvite øyevipper og ganske bleke bryn. Det gjør at ansiktsuttrykkene blir litt "flate". Men ingen av de usminkede på min arbeidsplass er single. 

Konklusjonen er vel at det er ikke sminke alene som gjør at du har draget. Men ingen kan komme og si at det ikke hjelper. Helt personlig så tror jeg begge hadde sett enda bedre ut med sminke. Men det er jo min personlige smak: hva de velger å gjøre selv har jeg jo ikke noe med. Det er faktisk helt merkelig, og egentlig utrolig usaklig, å kommentere slike ting. 

Menn er for øvrig ikke flinke til å legge merke til sminke. For å sette det på spissen må man gjerne ha "full krigsmaling", inkludert løsvipper av fuglevingestørrelse, for at enkelte menn skal forstå at noen har "hjulpet til med utseendet". Jeg får masse komplimenter av menn fordi jeg er så naturlig og usminket, og jeg sminker meg hver eneste dag. Det "naturlige og usminkede" til hverdags for meg er mascara, øyeskygger i nude toner, litt concealer, BB-krem, lett ansiktspudder, solpudder, blush og farget lipgloss. Heeeelt naturlig og usminket, ja 😆

 

Anonymkode: 39afc...cfe

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal berolige deg, du er ikke den eneste som velger å være mest mulig naturlig. Her er en til som sverger til den stilen. Det er fantastisk befriende å være usminket. Litt ekstra gjør jeg når jeg pynter meg,men det er minimalt.

Så jeg er fornøyd med mitt valg og synes at det er finest,selvfølgelig. ❤️

Sitat

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg føler meg av og til som den eneste damen i verden, som ikke bruker sminke/ mye smykker/ pynt. Har ved noen tilfeller blitt konfrontert av andre damer, men har vel blitt sånn mest pga at jeg tåler lite av sminke/ produkter.

Bruker heller ikke håndveske, og har i beste fall en sporty stil. Likevel alltid hatt draget, i hvertfall da jeg var ung.(Nå har jeg ikke vært singel på over 15 år)

 

Anonymkode: 70d60...03b

Bruker svært sjeldent sminke. Får mye utslett(ja har prøvd det meste) og da er det ikke gøy når man går uten med masse utslett.. Blir tilå dekke det til og så blir det enda verre. Mannen foretrekker meg uten sminke og sier jeg må gå uten, så fin og han elsker og kose og kysse uten sminken på! Skal  vi på date elelr besøk steller jeg meg selvfølgelig!

Har blitt sjekket opp av mange selv utrn sminke, der de selv sier at det er så fint å se ansiktet til folk. Er for mye pick me girls der ute. For all del, hver sin smak. Tenker alle må gjøre det de vil og ønsker selv uavhenging av hva andre mener og tenker! Alle er vakker!

Anonymkode: c9987...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...