Gå til innhold

Må alt passe og være tilrettelagt før vi kaster pilla??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde passet veldig bra for oss og kastet p-pillene nå og vi føler oss veldig klare for å få barn. Begynner vel kanskje å bli godt og vel voksen nok til å tenke på første barnet også...

Problemet er bare at jeg ikke har fast jobb nå. Har et vikariat hvor jeg har fått beskjed om at jeg kan få bli lenge, har ikke satt noen dato. Men egentlig er ikke dette en jobb jeg har lyst til å jobbe lenge med... Vil helst drive med helt andre ting, så jeg søker aktivt hele tiden.

Lurer veldig på hvordan ting ville ligge an i forhold til fødselspenger, rettigheter og andre ting, dersom jeg skulle bli gravid nå. Har noen noen tips til meg?

En kan vel ikke alltid vente til at alt skal ligge 100% til rette, da vil det jo aldri passe...

Veldig rådvill, kan noen komme med erfaringer, menginger eller andre innspill, og dermed hjelpe oss til å se saken fra flere sider.

Dette med fødselspenger er jo også ganske sentralt i denne saken...

Videoannonse
Annonse
Gjest Frøken Dings
Skrevet

Å kombinere karriere med lysten på barn kan være vanskelig, for man vil jo helst ha i pose og sekk! :) Jeg kan bare snakke for meg selv; jeg valgte å finne en fast jobb jeg trivdes i før vi kastet pillene, selv om vi begge var klar en stund i forkant. Da har man alle rettigheter og dessuten noe å gå tilbake til etter at permisjonen er slutt.

For alt du vet kan det klaffe på første forsøk, slik det gjorde for oss, og da får du plutselig dårlig tid! :wink:

Lykke til med jobb og baby-planer,

Gjest Zalomine
Skrevet

Så lenge du har jobbet 6 av de siste 10 månedene før fødselen har du rett på fødselspenger. Men, dersom du ikke har en fast jobb, har du ikke noe å gå tilbake til etter permisjonen. Det er noe du bør tenke over, men gjør som du vil. Det KAN klaffe på første forsøk, men det KAN være at det tar et år også...

Dette er en avgjøresle dere to sammen må ta. Tenk dere om, og gjør det dere mener er best. Men ja, du har rett, det passer aldri 100% å få unger...

Lykke til.

Gjest lilletroll
Skrevet

Skal man vente til det passer 100% tror jeg det hadde vært få barn her i verden......jeg hadde heller ikke fast jobb når jeg ble gravid, men hadde jobbet hele tiden så fødselspenger fikk jeg. Hvis dere har veldig lyst på barn nå, og dere synes det passer bortsett fra det så synes jeg dere skal la det stå til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...