Gå til innhold

Prøve privat mens man venter offentlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg har kommet inn på Rikshospitalet for inseminering, har hatt startsamtale og venter nå 6 måneder for giver. Kjenner at et halvt års ventetid bare på sperm er nedslående, så jeg begynner å se på mulighetene for å prøve litt privat i mellomtiden. Men jeg har ikke lyst til å miste plassen min i det offentlige hvis ikke det går privat i mellomtiden. Har noen erfaring med dette? Er det lov å prøve privat mens man venter, og så likevel ta imot behandling når man får det offentlig? 

Anonymkode: 85082...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som gjør dette, du mister ikke plassen i køen om du prøver privat i mellomtiden, med mindre du lykkes i å bli gravid da selvfølgelig ❤️

Anonymkode: c6c81...09e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt kjørt på privat. Angrer som en hund på at vi ikke gjorde dette.

Men er du sikker på at du vil ha insiminering og ikke IVF? Inseminering kan bli fryktelig dyrt det også og IVF har veldig mye høyere graviditetsrate.

Anonymkode: e863c...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister ikke plassen din offentlig om du går privat. Mange gjør det sånn. 

Anonymkode: b05fd...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk privat mens vi ventet og jeg ble gravid privat på første forsøk. Jeg vil tro jeg ble gravid minst 5-6 måneder tidligere og i min alder var det noen viktige måneder. 

Men støtter også at IVF kan være mer lurt enn inseminering. De jeg kjenner som har prøvd det har dessverre ikke blitt gravide og har måttet gå over på IVF. 

Anonymkode: 96492...6d8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...