Gå til innhold

Hva er din BMI og hva er barnets/barnas BMI på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Null ide på mitt barn(voksen nå da)Min BMI er på 21 og fornøyd med det.

Anonymkode: eb868...590

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 12.01):

Ja?

BMI og kosthold på mor har visst ekstremt mye å si for resten av familien, ifølge forskning. Så jeg lurer på hva deres BMI er og barnas.

Min BMI er på 28 (dessverre!) og eldstemanns BMI er 15 (barne-BMI altså, mellom 14-17,5 som defineres som normalvektig). 

Anonymkode: c7345...923

Det der gir ingen mening for meg. Min mor har alltid vært litt kraftig (ikke veldig overvektig, men alltid litt god og rund) mens vi barna (6stk) har alltid vært på grensen til undervekt. 

Jeg har aldri sjekket mitt barns BMI, men han er slank og normalvektig. Det samme gjelder meg, jeg har BMI på 21

Anonymkode: a954a...028

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 13.32):

Jeg har bmi på 34, og barna mine er slanke. De er nå tenåringer. 

Men nå liker jeg sunn, ren mat, og drikker bare vann. Så det er jo det barna har fått og. Jeg er overvektig grunnet sykdom, og at jeg er glad i is og sjokolade. Men barna mine har jo aldri fått like mye is eller sjokolade som meg. 

Anonymkode: 53529...a0e

Teknisk sett er du vel overvektig fordi du spiser for mye….? 

Anonymkode: 49413...f8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Teknisk sett er du vel overvektig fordi du spiser for mye….? 

Anonymkode: 49413...f8e

Som regel, men ikke alltid. Kona hadde for noen måneder siden 25kg for mye vann i kroppen pga. sykdom (nyre/hjertesvikt). Etter å ha begynt på dialyse forsvant nesten alt sammen igjen, gått ned over 20kg uten å endre kosthold eller trening. Det finnes flere sykdommer som gjør at kroppen holder på alt for mye vann. 

Anonymkode: 8c711...9da

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke bmi, men jeg er normalvektig, far er overvektig og barna våre er tynn og normalvektig. Han tynneste går på vgs, spiser ganske sunt, men kjøper seg altfor ofte brus og godterier. Han har alltid vært en storspiser, men også alltid tynn. Svigerfar var også tynn storspiser hele livet, så har det nok derfra. Han som er normalvektig har alltid vært småspist.

Jeg vet om flere slanke foreldre med overvektige barn, og overvektige foreldre med slanke, til og med undervektige barn. Jeg vet også om store forskjeller innad i søskenflokker. Men ja, så fort overvektige foreldre har overvektige barn, så får de skylden.

Anonymkode: 7cbdb...bed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet ikke bmi, men jeg er normalvektig, far er overvektig og barna våre er tynn og normalvektig. Han tynneste går på vgs, spiser ganske sunt, men kjøper seg altfor ofte brus og godterier. Han har alltid vært en storspiser, men også alltid tynn. Svigerfar var også tynn storspiser hele livet, så har det nok derfra. Han som er normalvektig har alltid vært småspist.

Jeg vet om flere slanke foreldre med overvektige barn, og overvektige foreldre med slanke, til og med undervektige barn. Jeg vet også om store forskjeller innad i søskenflokker. Men ja, så fort overvektige foreldre har overvektige barn, så får de skylden.

Anonymkode: 7cbdb...bed

Jeg har faktisk aldri møtt to tynne foreldre med overvektige barn. Derimot overvektige foreldre med både tynne barn, normale barn, og overvektige barn.

Anonymkode: 2d3ff...62e

AnonymBruker
Skrevet

Min bmi er 20,5 og min sønn på 19 år har bmi på 19.

Anonymkode: 54217...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har faktisk aldri møtt to tynne foreldre med overvektige barn. Derimot overvektige foreldre med både tynne barn, normale barn, og overvektige barn.

Anonymkode: 2d3ff...62e

Finnes de, sett det både i barnehagen og skolen her.

Anonymkode: d6667...e43

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...