AnonymBruker Skrevet 26. juni #41 Del Skrevet 26. juni Bmi ca 35 Eldste må stramme inn alle bukser i rett lengde for at de ikke skal skli av. Minste er noe tyngre enn eldste var på samme alder men begge ligger under 50percentilen på vekt og ca på 50percentilen for lengde 😊 Anonymkode: d450c...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #42 Del Skrevet 26. juni Bmi på 17.6, veier ikke barna mine men eldste og yngste er veldig aktive å er slanke, kan tippe di er på nedre grense av normalvekt, mellomste har litt mer former og er nok innen normalvekt. Vi har normalt kosthold, lager det meste fra bunnen, bruker ikke noe form for lettprodukter å vi går mye ute Anonymkode: 02bf7...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #43 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er totalt unødvendig å regne ut barns BMI så fremt fastlegen ikke har nevnt noe 🙃 Ifht å være i " godt hold " .... så vil jeg nevne at små barns magemuskler vokser sammen etter som de strekker seg. Så det er helt normalt med litt runde mager når de små. Anonymkode: 1aea4...139 Ja det er sant. Min yngste er rundere enn eldste men jeg ser de ytterste konturene av magemusklene selv om magen er rund 😊 Anonymkode: d450c...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #44 Del Skrevet 26. juni Jeg ligger helt i øverste sjiktet på normalvekt. begge barna mine er små og veldig tynne (4 åring på 12 kg og 9 åring på 18 kg), og ligger og vipper mellom undervekt grad 1 og 2. det bekymrer meg likevel ikke for jeg var akkurat lik som barn og ble normalvektig Ila tenårene. begge to er superaktive og energiske unger som spiser sunt og variert (9-åringen spiser absolutt alt, 4-åringen noe kresen), og helt grei mengde mat. Anonymkode: 90c28...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #45 Del Skrevet 26. juni Nå blir det vel skikkelig shitstorm her, men jeg har BMI på 42 og er ganske tjukk, og begge ungene (gutter på 10 og 15) er også en god del overvektige. Har tatt det opp med legen, og prøver å holde det noenlunde under kontroll. Tar det med ro siden det går bra, det finnes langt verre ting enn noen kilo ekstra. Anonymkode: 6649b...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #46 Del Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå blir det vel skikkelig shitstorm her, men jeg har BMI på 42 og er ganske tjukk, og begge ungene (gutter på 10 og 15) er også en god del overvektige. Har tatt det opp med legen, og prøver å holde det noenlunde under kontroll. Tar det med ro siden det går bra, det finnes langt verre ting enn noen kilo ekstra. Anonymkode: 6649b...744 Du er kanskje den mest ærlige i denne tråden 😉 Anonymkode: 4ac79...ac1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni #47 Del Skrevet 26. juni Jeg har vel BMI på rundt 40+, barnet mitt er normalvektig, et kilo fra å være undervektig så jeg på den bmi greia for barn. Heldigvis så har jeg en gutt og han kan ikke få PCOS så jeg tror det er lite sannsynlig av han blir tjukk noen gang da han og er ganske aktiv og glad i bevegelse. Vi har et relativt sunt kosthold men er overhodet ikke stresset når det kommer til sunnhet og snacks. Skal innrømme at jeg er veldig glad og takknemlig for at han har arvet kroppen til far så slipper han å stresse med det jeg har styrt med hele livet. Kan tenke meg til hvordan jeg som feit mamma hadde blitt behandlet i helsesystemet om jeg hadde en feit unge, har hørt så mange fæle historier. Anonymkode: 45f1f...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #48 Del Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har vel BMI på rundt 40+, barnet mitt er normalvektig, et kilo fra å være undervektig så jeg på den bmi greia for barn. Heldigvis så har jeg en gutt og han kan ikke få PCOS så jeg tror det er lite sannsynlig av han blir tjukk noen gang da han og er ganske aktiv og glad i bevegelse. Vi har et relativt sunt kosthold men er overhodet ikke stresset når det kommer til sunnhet og snacks. Skal innrømme at jeg er veldig glad og takknemlig for at han har arvet kroppen til far så slipper han å stresse med det jeg har styrt med hele livet. Kan tenke meg til hvordan jeg som feit mamma hadde blitt behandlet i helsesystemet om jeg hadde en feit unge, har hørt så mange fæle historier. Anonymkode: 45f1f...44c Pcos er også vanlig å bruke som unnskyldning🫣jeg får nok mange på meg for dette. Ja det er lettere å være tykk med pcos for hormonene løper løpsk, men du velger hva du putter i deg. Jeg har pcos og endometriose har hatt diagnosen i 15 år, jeg har en bmi på 17,5 for legen sa det var vanlig å legge på seg ved denne tilstanden, noe jeg ikke ønsker, så tenker alltid hva jeg putter i meg og beveger meg daglig Anonymkode: 02bf7...dab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #49 Del Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja? BMI og kosthold på mor har visst ekstremt mye å si for resten av familien, ifølge forskning. Så jeg lurer på hva deres BMI er og barnas. Min BMI er på 28 (dessverre!) og eldstemanns BMI er 15 (barne-BMI altså, mellom 14-17,5 som defineres som normalvektig). Anonymkode: c7345...923 Min BMI er 35, mannens er 24, barna som er under 18 er enten på for lav eller normalvektige selv om de spiser voksen posjoner fra 7-8 års alderen. BMI'n min er høy nå pga nye medisiner som jeg har 5 uker igjen på testperioden av så håper jeg får ny medisin og får jobber meg ned i vekt igjen. Har og vært mye inaktiv pga operasjoner hvor en må holde seg rolig i en periode etter inngrepet Anonymkode: 90d0d...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #50 Del Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Pcos er også vanlig å bruke som unnskyldning🫣jeg får nok mange på meg for dette. Ja det er lettere å være tykk med pcos for hormonene løper løpsk, men du velger hva du putter i deg. Jeg har pcos og endometriose har hatt diagnosen i 15 år, jeg har en bmi på 17,5 for legen sa det var vanlig å legge på seg ved denne tilstanden, noe jeg ikke ønsker, så tenker alltid hva jeg putter i meg og beveger meg daglig Anonymkode: 02bf7...dab 🤦🏻♀️ Anonymkode: 0b68b...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #51 Del Skrevet 27. juni Min er ca 30, barna har mellom 22-24. Et av barna har nok noe anlegg for å legge på seg, fordi han har veldig høy appetitt og blir ikke mett hvis han spiser noe som er godt. Den andre er mer selvregulert. Så vi jobber mye med det, men det er veldig vanskelig å hele tiden skulle begrense. Anonymkode: 60a66...ee6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #52 Del Skrevet 27. juni Jeg er overvektig mens alle 3 barn/tenåringer er slanke. Jeg har ikke alltid vært overvektig, dette har kommet de siste årene av div grunner. Anonymkode: 974c1...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #53 Del Skrevet 27. juni Min er 19,8, normalvektig. Barnets er 16, normalvektig. Fars er 24,2 for tiden, i teorien normalvektig men det er mer pasta og sjokolade enn trening på ham for tiden. Normalt sett ligger han på 22,5-23. Normalt sett trener vi alle mye, og vi er glade i sunn og god råvarebasert mat i store porsjoner. Ultraprosessert mat anses som godteri hos oss - helt ok en gang i blant, men ikke noe vi spiser til daglig. Og ja jeg finleser innholdsfortegnelsee hver gang jeg kjøper noe med ingrediensliste, men ungen får smågodt på lørdager altså, vi er ikke hysteriske. Anonymkode: 2d3ff...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni #54 Del Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Pcos er også vanlig å bruke som unnskyldning🫣jeg får nok mange på meg for dette. Ja det er lettere å være tykk med pcos for hormonene løper løpsk, men du velger hva du putter i deg. Jeg har pcos og endometriose har hatt diagnosen i 15 år, jeg har en bmi på 17,5 for legen sa det var vanlig å legge på seg ved denne tilstanden, noe jeg ikke ønsker, så tenker alltid hva jeg putter i meg og beveger meg daglig Anonymkode: 02bf7...dab Ja, bmi på 17.5 er ikke akkurat noe å trakte etter om du ikke er i recovery da. Men du gjør som du vil med ditt liv så lever jeg som feit godt med det uten å legge meg opp i din BMI det er en sak for deg og din lege. Jeg ønsker ikke å leve mitt liv basert på kaloritelling der jeg helst må under 1200 for å gå ned et gram. Poenget med svaret mitt var at alle barn med tjukke foreldre blir ikke tjukke selv og alle barn med slanke foreldre er ikke slanke selv. At jeg nevnte PCOS var ikke en forklaring på hvorfor jeg er tjukk, jeg har jo lipødem og i tillegg så er jeg glad i god mat, det er min forklaring Det jeg ville frem til var at hadde jeg hatt en jente så hadde sjansen vært større for at hun hadde fått det samme når hun kom i tenårene og ville nok mest sannsynlig lagt på seg siden det skjer jentene i vår familie med PCOS men det vil guttene slippe, de er slanke alle sammen. Anonymkode: 45f1f...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #55 Del Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 12.01): Ja? BMI og kosthold på mor har visst ekstremt mye å si for resten av familien, ifølge forskning. Så jeg lurer på hva deres BMI er og barnas. Min BMI er på 28 (dessverre!) og eldstemanns BMI er 15 (barne-BMI altså, mellom 14-17,5 som defineres som normalvektig). Anonymkode: c7345...923 Min bmi er 19 (nedre slikt av normalvektig), og ene tenåringer det samme ca (jeg vet jo ikke nøyaktig hva de veier!), den andre også normalvektig, men ikke helt nederst på slike skalaer. Alminnelig slank, ikke syltynn. Anonymkode: 4231f...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 28. juni #56 Del Skrevet 28. juni (endret) Både min samboer og jeg er overvektige, men jeg har gått ned betydelig i vekt. BMIen min er privat, men jeg har gått ned over 120 kg så langt. Har min stesønn 50/50. Han er undervektig, men innenfor sin kurve. Det er allikevel stort fokus på å få i han nok og riktig mat. Han følges godt opp av eget legeteam. Ikke grunnet vekten, men grunnet sykdommene og diagnosene han har. Vi lever i et ganske strengt regime og følger dette religiøst. Det vil blant annet si at det lages to varmretter til lunsj hver dag, pluss middag, samt frokost. Her er et fokus på å få i han mye godt fett, og viktige næringsstoffer. Han har egen ernæringsfysiolog som følger opp med lege. Det er en viktig balansegang, spesielt med tanke på medisiner. Så, uavhengig av egen vekt, synes jeg vi er veldig flinke med barnet vårt (jeg ser på han som min, ikke bare samboers), noe legene også synes. Det er ofte jeg som står for maten (det er noe jeg ønsker, det avlaster samboer som må ta seg av andre aspekter rundt barnet). Endret 28. juni av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #57 Del Skrevet 28. juni Min BMI er 40- Har vært overvektig hele livet. Har ikke regnet ut BMI på barna. Vet ikke hva de veier. Veier ikke normalt friske, sunne barn. Alle tre er slanke barn. Den eldste er noe undervektig. Anonymkode: d8299...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #58 Del Skrevet 28. juni Min BMI er ca. 27. Usikker på fars BMI, men han er også lett overvektig. Begge barna er på normalen. Eldste litt under snittet på vekt for sin høyde, og yngste omtrent på snittet på vekt for sin høyde. De er litt kresne begge to, kan spise mye om det er noe de liker ekstra godt, men har til vanlig god selvregulering. Spiser til de er mette, og ikke mer (ev. bare til de ikke lenger er sultne om det er noe de ikke liker så godt). Jeg har alltid vært «godt i hold», er veldig glad i all slags mat, og må aktivt gå inn for å ikke overspise til hvert måltid. Jeg kunne sikkert spist til jeg sprakk om jeg hadde muligheten og lot meg selv få lov 🙈 Jeg spiser stort sett sunt, og ikke mengder med godteri og snacks. Og så har jeg tendenser til å takle stress med mat, særlig om jeg ikke er flink til å prioritere trening i travle perioder. Mannen var nok mer som barna da han var barn, altså ganske slank. Men svigermor sier han la på seg da han flyttet ut. Han er også glad i (god) mat, og har tidvis liten selvkontroll når det gjelder raiding av skuffer og skap. Snacks og sjokolade som er åpnet kan veldig gjerne plutselig «fordufte». Anonymkode: 9c850...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #59 Del Skrevet 28. juni Jeg: 25 Mannen: 28 Barna: helt i nedre skikt av normalvekt. Den ene tidvis såvidt undervektig. Anonymkode: 4cdc7...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni #60 Del Skrevet 28. juni Min bmi er 24, var litt overvektig frem til siste barnet var 2-3 år. fars aner jeg ikke, men han er slank stefar er også slank og trener mye. stemor er også normalvektig. mine barn er alle normalvektige. Bonusbarnet mitt og fars 2 bonusbarn er også normalvektige. veier ikke mine barn eller bonusbarnet mitt. Anonymkode: a45f6...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå