Gå til innhold

Hva er din BMI og hva er barnets/barnas BMI på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja?


BMI og kosthold på mor har visst ekstremt mye å si for resten av familien, ifølge forskning. Så jeg lurer på hva deres BMI er og barnas.

Min BMI er på 28 (dessverre!) og eldstemanns BMI er 15 (barne-BMI altså, mellom 14-17,5 som defineres som normalvektig). 

Anonymkode: c7345...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min BMI er på 26 nå. Ungenes aner jeg ikke, veier de sjelden, men de er begge slanke og høye barn (9 og 6 år). 

Anonymkode: d6667...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min BMI er på 26 nå. Ungenes aner jeg ikke, veier de sjelden, men de er begge slanke og høye barn (9 og 6 år). 

Anonymkode: d6667...e43

Mange foreldre anser sine barn som slanke, når de egentlig er overvektige. Barnet vårt veies ifm. sykehusbesøk/kontroller.

Ser mange her på KG som skriver "godt hold" på ungen, så har barnet fedme...

Anonymkode: c7345...923

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke..jeg vet h a jeg veier..men regner ikke ut bmi på mine barn.... hvorfor begynn med dette nå... pressey blir stort nok om ikke lenge

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for tiden en bmi på ca 27. Jobber med å komme meg nedover. Var undervektig til jeg var 30 da begynte det å komme noen ekstra kilo og etter hvert svangerskap kom jeg meg aldri helt til startvekt. Nå er jeg 45 + og merker at kiloene kommer raskere om jeg ikke passer på og de er vanskelige å få av.

Har 3 barn, gutt 15, jente 13, gutt 8 og de er alle i nedre del av normalvekt, lite å gå på før undervekt.

Anonymkode: a1699...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mange foreldre anser sine barn som slanke, når de egentlig er overvektige. Barnet vårt veies ifm. sykehusbesøk/kontroller.

Ser mange her på KG som skriver "godt hold" på ungen, så har barnet fedme...

Anonymkode: c7345...923

Det er det sikkert, men mine er slanke, på grensen til tynne. 

Anonymkode: d6667...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bmi er på 22. 

Aner ikke vekta på tenåringen men han er veldig slank og høy. 
5åringen veier 18 kg,normalvektig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vei ikke bmi på mine barn, men de er sunne og slanke hele gjengen. Går kanskje i retning av litt tynne. Selv er jeg normalvektig ifølge bmi. Er i øvre halvdel av det normalvektige, og har greit med både muskler og passe med fett.

Anonymkode: 0f378...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI på 18,75. Barna ligger i nedre normal BMI for alder

Anonymkode: a5c33...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 16 og barnet er normalvektig, men i nedre normal.

Anonymkode: 5c03e...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappan har normal BMI, barnet i underkant av normal for alder, og jeg som den eneste med høy BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Mange foreldre anser sine barn som slanke, når de egentlig er overvektige. Barnet vårt veies ifm. sykehusbesøk/kontroller.

Ser mange her på KG som skriver "godt hold" på ungen, så har barnet fedme...

Anonymkode: c7345...923

Jeg hadde tenkt å svare deg skikkelig helt til du skrev dette innlegget. Du ønsker å så tvil ved alle som sier barna deres er slanke og da er denne tråden verdiløs for du har allerede bestemt deg for at mange bare lyver. Hvis du ønsker en seriøs diskusjon kan du starte med å anta at alle vet hva de snakker om i stedet for å komme med idiotiske fordommer.

Anonymkode: e3695...3cb

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmi på 34, og barna mine er slanke. De er nå tenåringer. 

Men nå liker jeg sunn, ren mat, og drikker bare vann. Så det er jo det barna har fått og. Jeg er overvektig grunnet sykdom, og at jeg er glad i is og sjokolade. Men barna mine har jo aldri fått like mye is eller sjokolade som meg. 

Anonymkode: 53529...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja?


BMI og kosthold på mor har visst ekstremt mye å si for resten av familien, ifølge forskning. Så jeg lurer på hva deres BMI er og barnas.

Min BMI er på 28 (dessverre!) og eldstemanns BMI er 15 (barne-BMI altså, mellom 14-17,5 som defineres som normalvektig). 

Anonymkode: c7345...923

Aldri falt meg inn å regne ut barna mine sin bmi. De er normalvektige i forhold til alder. Aktiv i flere aktiviteter og sporter, spiser sunt og variert kosthold. Bmi har jeg aldri brydd meg om verken til meg selv eller barn. Vi driver alle med kampsport og barna mine har nok mer muskler på kroppen  enn gjennomsnittet for barn på deres alder. 

Selv leger sier bmi er en svært dårlig indikator på hvor sunn man er. 

Anonymkode: 99aae...37a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 21. Aner ikke barnas, men de er begge godt innenfor normalen. Det ene er nok i det lavere sjiktet av normalområdet. 

Vi er aktive og godt trente hele flokken, inkludert far i huset.

Anonymkode: 770a2...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja?


BMI og kosthold på mor har visst ekstremt mye å si for resten av familien, ifølge forskning. Så jeg lurer på hva deres BMI er og barnas.

Min BMI er på 28 (dessverre!) og eldstemanns BMI er 15 (barne-BMI altså, mellom 14-17,5 som defineres som normalvektig). 

Anonymkode: c7345...923

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange foreldre anser sine barn som slanke, når de egentlig er overvektige. Barnet vårt veies ifm. sykehusbesøk/kontroller.

Ser mange her på KG som skriver "godt hold" på ungen, så har barnet fedme...

Anonymkode: c7345...923

Så du er bare ute etter å bekrefte fordommene dine, og hvis en overvektig mor skriver hun har slanke barn så anser du det som løgn? Og dermed er det irrelevant hva noen svarer i denne tråden, siden alle svar støtter ditt synspunkt...

Anonymkode: 9ac2e...a44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min BMI er 22. Min manns er 23. 
Barna våre som nå er unge voksne, der har den ene en BMI på 18 og den andre en BMI på 30. Sistemann klarte jeg å holde innen normal BMI mens hen bodde hjemme. Dessverre er hen født med ulvehunger (kjenner aldri metthetsfølelse), så vekten eksploderte straks hen flyttet hjemmefra og fikk kontrolle spisingen selv.

Anonymkode: b20c4...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna våre er undervektige dessverre. 
Den på 16 år som er 180 høy er på 16 i bmi, 12 år som er 150 høy er 13, og jente på 8 år er 130 har også bmi på 13 

Jeg hadde bmi på 15 frem til jeg begynte på medisiner og fikk endelig en vektøkning. Nå har jeg bmi på 23

Anonymkode: 99fe0...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi på 22, begge barna er normalvektige. 

Anonymkode: ba82e...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er enda lite, men i følge en kalkulator jeg fant nå, er BMI 15. Dette var normalvekt for alderen og høyden, men i nedre sjiktet. Samme er det med min egen BMI. Sist jeg veide meg var BMI rett under 20. Barnefar har også BMI rett under 20.

Anonymkode: 4e375...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...