Gå til innhold

Middags tips i varmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lite matlyst i varmen, trenger tips til lette middager i varmen.

Anonymkode: 075b6...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i landet er det så varmt nå så det går utover matlysten?

Anonymkode: ca1d9...bc4

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salater, ulike smørbrød/sandwicher, jeg synes gazpacho er veldig godt i varmen, spekemat, reker, ferdiggrillet kylling med f.eks. green goddess salat?

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor i landet er det så varmt nå så det går utover matlysten?

Anonymkode: ca1d9...bc4

På østlandet er det 25-27 grader i disse dager. For noen er det kanskje ikke spesielt varmt mens for andre er det for mye, folk er forskjellige. Dessuten har ikke TS sagt at hun er i Norge, kanskje er hun på ferie?

Endret av Arkana
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns wrap med fiskepinner er godt. Kan spises kaldt også. Kan ha i alt mulig av grønnsaker. Kjapt å lage til når man ikke orker å styre så mye.

Anonymkode: c69aa...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spises det haugevis av dampet sommerkål 😋 Jeg har stort sett nypoteter til, diverse grønnsaker (det jeg har), og f.eks seitan som jeg ikke varmer. 

Ellers er salater fantastisk, og jeg ingrediensprepper noen dager i uken mat for flere dager, som lett kan settes sammen, og spises enten kald, lunken, eller oppvarmet i mikroen.

Tenke å lage en god suppe i kveld. Ikke helt sommermat, men trenger å ha noe enkelt på tur imorgen, som metter litt mer, og passer det bra. (Har mattermos). For meg handler det vel så mye om å ikke stå i et varmt kjøkken og lage mat over tid, som varmer opp huset enda mer, som at det skal være kald mat. Om du helst vil ha kald mat så hadde jeg gått for wraps, pita, sandwich, salater, sushi. Lag komponerer på en tid på døgnet det er minst utmattende å lage dem. 

Jeg er i Norge og her er det 27 grader, og jeg synes selv det er varmt. Kommer an på hvor ventilert hjemmet er også, og hvor godt en tåler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har lite matlyst i varmen, trenger tips til lette middager i varmen.

Anonymkode: 075b6...fc2


I dag ble det pasta med hjemmelaget edamamepesto, tomat, agurk, paprika, søtpotet og rista kikerter

Ellers går det mye i dette på sommeren:

Sommerruller/ferske vårruller med agurk, gulrøtter, risnudler, avokado og røkt tofu eller edamambønner med peanøtt saus til å dyppe i.

Quinosalat med brokkoli,bakte tomater,rødløk og krydret søtpotet 

Gazpacho https://meny.no/oppskrifter/Suppe/gazpacho/

Denne toppet med sprø kikerter 

https://juliesmatblogg.no/2014/08/05/kald-avokadosuppe/

Hummus med grønnsaker bakt/stekt i airfryer 

 

 

Anonymkode: a0209...7c0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):


I dag ble det pasta med hjemmelaget edamamepesto, tomat, agurk, paprika, søtpotet og rista kikerter

Ellers går det mye i dette på sommeren:

Sommerruller/ferske vårruller med agurk, gulrøtter, risnudler, avokado og røkt tofu eller edamambønner med peanøtt saus til å dyppe i.

Quinosalat med brokkoli,bakte tomater,rødløk og krydret søtpotet 

Gazpacho https://meny.no/oppskrifter/Suppe/gazpacho/

Denne toppet med sprø kikerter 

https://juliesmatblogg.no/2014/08/05/kald-avokadosuppe/

Hummus med grønnsaker bakt/stekt i airfryer 

 

 

Anonymkode: a0209...7c0

Så mye godt! Sommerruller lages altfor sjeldent, men er så godt! Særlig med røkt tofu 😋🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (44 minutter siden):

Så mye godt! Sommerruller lages altfor sjeldent, men er så godt! Særlig med røkt tofu 😋🥰

Ingenting sier sommer sommerruller med røkt tofu 🥰

Anonymkode: a0209...7c0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns suppe er godt. Da tenker jeg ikke på "tyngre" supper som gulasj, kjøttsuppe, grønnsakssuppe med knoke. Men det kan være godt med fiskesuppe, aspargessuppe, tomatssuppe, gulrotsuppe og tom kah gai. 

Salater er også godt. Feks cæsarsalat. 

Syns det er godt å kutte ut ris, potet, pasta da man føler seg tung i magen. Til laks er det feks godt med mangosalat. Grillede grønnsaker, salat, asparges, dampet spinat ved siden av kjøtt. Spiser heller godt med grønnsaker og gjerne 2 ulike alternativ. 

 

Anonymkode: 68d76...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og laks er også god kald🥰

Anonymkode: 73567...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det spekemat og eggerøre i dag, også fordi ingen gidder å dra på butikken og det har vi allerede i hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god kyllingsalat med litt dressing kanskje? 

Anonymkode: 009db...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo lite skikkelig varme her i Norge. Så jeg spiser da frukt, yoghurt og drikker masse vann.

Man overlever greit uten å spise ordentlig mat i noen dager. Om ikke, så spis en iskrem eller jordbær med fløte.

Anonymkode: 252ec...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...