Gå til innhold

Tre ukers sommerferie og ingen planer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fordelt ferien min slik at jeg får langhelger nå i juli og så tar jeg resten i starten av aygust. Alle er borte eller opptatte så feriedagene vil jeg ikke se en levende sjel. Synes det er ensomt. Liker ikke å måtte ta ut ferie i juli/august. Juni og september passer så mye bedre. 

Planen er en skikkelig opprydding her hjemme samt å komme i gang med å lære meg et nytt språk. 

Anonymkode: 773f4...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ferie i 6 uker. Ingen planer

Anonymkode: 78b88...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen planer her heller. På arbeidsstedet mitt er folk svært opptatt av ferien. Allerede i april/mai spør alle ‘jva skal du i ferien da? Det er faktisk utrolig plagsomt og tidvis irriterende og måtte si for ørtende gang at vi ikke har noen planer.. Frister å si det som det er; at vi ikke har råd til å reise noen steder. Men det blir for mye for folk å takle..Så sånn sett burde de ikke spørre heller.

Anonymkode: 9cdac...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 10.24):

Andre som har ferie uten planer? 

Anonymkode: 1c519...229

Ja. Brukte 20 000 kr på bereder.. Har penger slik at jeg greier meg men.. Uff. 

Anonymkode: 73a07...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ingen planer her heller. På arbeidsstedet mitt er folk svært opptatt av ferien. Allerede i april/mai spør alle ‘jva skal du i ferien da? Det er faktisk utrolig plagsomt og tidvis irriterende og måtte si for ørtende gang at vi ikke har noen planer.. Frister å si det som det er; at vi ikke har råd til å reise noen steder. Men det blir for mye for folk å takle..Så sånn sett burde de ikke spørre heller.

Anonymkode: 9cdac...4d5

Jøss. Aldri tenkt sånn på det!

Spør kollegaer fordi jeg er interessert. Forventer ikke at alle har planer, men det er jo likevel også en plan? Altså å ikke ha noen planer? 

Jeg har selv ikke råd til å reise, må prioritere andre ting. Dette sier jeg også til kollegaer. Føler det har blitt helt normalt jeg, det er flere som forteller det samme. Jobber forøvrig som lærer på en større skole.

Anonymkode: c1a09...e61

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tre uker sammenhengende ferie, og prøver å finne ut hva jeg skal bruke den på. Vanligvis ville jeg synes det var kjempegreit å ikke ha noen planer, men etter å ha jobbet litt redusert i vår/sommer på grunn av nedgangstider i bransjen, så er jeg så inderlig glad for at jeg vanligvis jobber 100 %! Det føles så mye bedre å være produktiv/være til nytte på hverdager... 

Anonymkode: 30e03...d18

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også tre uker hjemme uten noen planer. Helt fantastisk! Sove ut, gjøre det som faller meg inn når jeg har lyst til det, endelig få tid til litt hobbyprosjekter... Gleder meg så mye! 🥰

Anonymkode: 7c017...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 14.01):

Grusomt å ha 52 uker ferie? Det er jo drømmen til de aller fleste i jobb! Selv den du siterer sier at det er veldig deilig.

Å være uføretrygdet betyr ikke at man er isolert i sitt eget hjem. Vi kan jo reise hvor og når vi vil. Jeg reiser mye utenom sesongene. Nå i sommer er jeg mye på hytta, da norsk sommer er best! Men pleier å reise på høsten og vinteren/våren. 

Anonymkode: 7a0ee...014

For meg hadde uførhet og påfølgende ingen deltagelse i arbeidslivet vært helt grusomt. Setter ENORMT stor pris på det sosiale fellesskapet jeg har på jobb men også muligheten til å utvikle meg. 

For all del, det er deilig å ha litt fri i blant, men det er jo absolutt best med fri når innsatsen er gjort og pausen er vekslingen fra hverdagen. Jeg har vært sykemeldt noen måneder en gang og det er jo bare pyton 😆

Anonymkode: 67fbc...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...