Gå til innhold

Henting av valp 7-8 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det er delte meninger ift når valper bør hentes, men vi skulle hente valpen fredag i uke 30 som er da valpen er 8 uker. Oppretter lurte på om vi ønsker å hente onsdag samme uke, for at valpene ikke skal hentes samme dag. Er tre stykk som hentes den fredagen, hva tenker dere om dette? Er en seriøs oppretter, hun sa de fikk selv sin hund (moren) noen dager før hun ble 8 uker uten det skapte problemer. Bør jeg vente til fredagen, eller har noen dager før ingenting å si? Jeg føler jo det ikke kan ha en så enorm betydning om vi hentet fredag eller onsdag, da det er snakk om to dager men så i andre tråder at noen var sterkt uenig i dette. Lurte da på hva en dag eller to før, har å si for det lange løpet? Om valpen eller er trygg?

Anonymkode: b53ed...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 uker et absolutt tidligst på dagen jeg henter, helst noe etter dette. 

Anonymkode: 64e38...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet en valp da den var 5 uker. Moren ville ikke ha noe med valpene å gjøre, så da var det bedre at den kom til oss og ble passet på døgnet rundt. Hadde aldri gjort det om moren viste interesse for valpen.

Jeg har hatt flere hunder, men denne var den som var mest rolig og trygg hele sitt liv. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ville jeg heller hentet noen dager senere, i helgen feks. Heller litt over 8 uker enn under. 
 

rart dere ikke kan hente samtidig. Alle i kullet til min hund ble hentet samtidig. Oppdretteren informerte litt og vi fikk med stamtavle etc. og alle hadde vært på besøk flere ganger før hentingen. 

Anonymkode: e8ed9...51a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 8 uker er for tidlig jeg da, men folk klarer sjeldent å vente lenger enn det. 

Anonymkode: b40e5...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (53 minutter siden):

Vi hentet en valp da den var 5 uker. Moren ville ikke ha noe med valpene å gjøre, så da var det bedre at den kom til oss og ble passet på døgnet rundt. Hadde aldri gjort det om moren viste interesse for valpen.

Jeg har hatt flere hunder, men denne var den som var mest rolig og trygg hele sitt liv. 
 

Så lenge den har kullsøsken så er det vitterlig bedre at en valp får bli lenger hos oppdretter enn at man henter den hjem. 5 uker er hjerteskjærende tidlig!

Anonymkode: b40e5...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så lenge den har kullsøsken så er det vitterlig bedre at en valp får bli lenger hos oppdretter enn at man henter den hjem. 5 uker er hjerteskjærende tidlig!

Anonymkode: b40e5...bdb

Helt enig at det er tidlig, men alternativet ville vært værre.

Når en mor ikke vil ha noe med valpen å gjøre og det går utover mat og stell, så mener jeg det er bedre å få det hos oss. Vi var hele veien i dialog med veterinær og hunden levde i nesten 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke hatt så store problemer med å hente da. Sosialiseringsvinduet varer til valpen er ca 12-14 uker, og det er vanskelig for en oppdretter med mange valper å sosialisere og miljøtrene valper så mye de siste ukene. Det kan det være lettere for ny eier å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sa ville jeg heller hentet noen dager senere, i helgen feks. Heller litt over 8 uker enn under. 
 

rart dere ikke kan hente samtidig. Alle i kullet til min hund ble hentet samtidig. Oppdretteren informerte litt og vi fikk med stamtavle etc. og alle hadde vært på besøk flere ganger før hentingen. 

Anonymkode: e8ed9...51a

Enig. Hadde heller hentet den uken etter. 8 uker er så ungt at det er helt i grenseland, jeg har aldri hentet så unge valper.

Anonymkode: e943a...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...