Gå til innhold

Tips til hvor sette tannbørste, deo, kremer osv med lite plass på vasken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har gode tips til løsninger til hvor en kan sette tannbørste, deo, kremer osv med lite plass på vasken?

Der jeg leide så hadde jeg en vask med mye plass på og også speil med hyller bak og skuffer, mens i leiligheten som jeg nå har kjøpt er det veldig lite plass til å sette ting på vasken, speilet har ingen hyller heller og det er ikke mulig å sette en ekstra kommode eller hylle vedsiden av o.l. siden dusjen er på ene siden og do på andre siden.

Det er to små skuffer under vasken så der er jo litt plass, men jeg foretrekker å ha de tingene som jeg bruker hver dag stående på vasken egentlig. De tingene er da: Tannbørste, tannkrem, deodorant, ansiktskrem og medisiner (en liten dosett med bare ett bur for hver uke).

De 3 løsningene jeg har tenkt på så langt er: 1) Kjøpe nytt speil som har hyller bak så jeg kan sette alt inni der. 2) Kjøpe hylle til å henge på dusjen som er rett vedsiden av vasken og henge den på utsiden slik at jeg kan bruke hyllene der til å sette ting. 3) Oppbevare alt jeg trenger i en boks i skuffen under vasken og ta opp boksen for hver gang jeg trenger å bruke det som er i den. 

Hvilken løsning ville dere gått for? Eventuelt noen som har forslag til andre potensielle løsninger? ☺️

Anonymkode: 888fc...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temu, masse geniale løsninger for å henge på vegg på bad med veeeldig godt lim, har samme «problem» og fliser jeg ikke vil bore i 😁 

Anonymkode: 9d59b...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for å ha sakene i en boks i skapet under vasken. Jeg hadde ikke orket å ha alt stående fremme hele tiden.

Anonymkode: 08f13...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi bodde med knøttlite bad satte vi opp en hylle over do, fordi dette var eneste ledige plass (hylle bak speilet ble for trangt). Pga varmtvannsbereder ble disse hyllene smale og dype, så upraktisk for ting jeg brukte daglig. Jeg hengte derfor opp noen kurver under hyllene til ting jeg brukte daglig. Andre ting hadde jeg i smale plastbokser. Det fungerte bra.

Tannbørster etc hadde vi i kopper med sugekopp på speilet, fordi det bare var plass til såpe på vasken.

Vi hadde streng regel om å lukke dolokket.

 

Daglige medisiner hadde jeg i gangen. Da kunne jeg gå et skritt ut av badet, finne pillene og så gå et par skritt til kjøkkenvasken for et glass vann. Nå som jeg bor romsligere har jeg medisinene i et kjøkkenskap, det skal være bedre for dem. 

Anonymkode: 0b9a5...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et speilskap. 

Anonymkode: ddf73...9b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner bør ikke oppbevares på et bad pga fuktighet.

Anonymkode: 7d188...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjøpt et nytt speil med hyller bak.

Å ha slikt åpent er utelukket for meg. En ting er å ta ned lokket på do, men støv og rusk, pluss andres hosting, nysing og promping som legger seg over tannbørsten min 🤢

Anonymkode: 54e19...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett tannbørster på den vasken man vasker henda etter dobesøk i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn knaggrekke til å henge over døra.

Anonymkode: d1e12...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt nytt speil med hyller.

Anonymkode: e0be6...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står ingenting fremme, i alle fall ikke tannbørste. Det blir veldig raskt en vane. Og mye mer hygienisk og trivelig. 

Anonymkode: f0788...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbørsten bør ikke stå fremme. Når man drar opp, selv med lokket nede, så kommer det bakterier. I tillegg sprut fra vann og hva andre kan finne på å gjøre på badet, nei sett bort tannbørsten. 

Jeg ville ha kjøpt et speilskap. Tar liten plass og rommer faktisk ganske mye.

Anonymkode: 44ce8...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kakefat i etasjer som jeg bruker å sette toalett-ting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et lite bad og det er greier overalt. Jeg har en plastkurv festet på speilet med sugekopp. Denne er skikkelig gammel, og har fulgt meg i flere leiligheter, og jeg tviler for at jeg noen gang vil finne noe med like fantastiske sugekopper (har prøvd andre varianter, alle løsner etter en viss tid). Uansett, i den har jeg tannbørste/tannkrem, inhalator og annet småplukk. Jeg har en kurv med håndtak som veksler på å stå oppå vaskemaskinen, skittentøyskurven, gulvet, inni dusjen...  På en krok ved vasken henger det er par plastkurver fra jysk, sånne som man hekter på hverandre.

Jeg har nylig satt opp en lang, smal hylle på ene veggen, der jeg har plassert små kurver med diverse i, mens det fortsatt er like mye rot rundt om som før. Merkelig, det der....

 

Anonymkode: b9543...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...