Gå til innhold

Hadde du blitt såret av dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det ville såret meg. Han anser deg som en som ikke er like bra som han selv. 

Dette mennesket ville jeg ikke ønsket å være sammen med. Vet at det er lettere sagt enn gjort, men du må jo bare ta et valg. 

En som trykker deg ned og mener du er mindre verdt fordi du ikke har lik utdannelse ( eller ingen?) og tjener mindre. 

Du er verdifull akkurat som du er. Hva du er utdannet som definerer ikke deg som menneske. 

God klem. 

Anonymkode: 6bd76...ee8

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Han sa også at jeg kunne finne meg en lastebilsjåfør.

Anonymkode: 6502c...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg dere har veldig forskjellige verdier, men ja - dette hadde nok såret meg også. Hadde jeg gjort det slutt ene og alene om dette? Ikke nødvendigvis. 
 

God økonomi i et parforhold er viktig for noen, åpenbart for kjæresten din. Eksen min tjente det over det dobbelte som meg, og han ville heller ikke flytte inn med meg og klagde ofte på pengene han brukte på meg 🥲 f.eks ekstra bruk av dopapir når jeg brukte tid hos han. 

Nåværende samboer tjener nesten 4 ganger så mye som meg, vi bor pent og fredelig sammen. 
 

Jeg og eksen hadde ganske mange forskjellige verdier, mens nåværende samboer og jeg er mer enig forhold til hvilke verdier og hva som er viktig og ikke. Bunn og grunn bedre kommunikasjon og samhold generelt😅 

 

Hvis kjæresten din eier bolig/leilighet etc. så kan jeg skjønne et krav om god økonomi pga regninger som skal betales. Og hvis man ser på det slik, så vil det også sikre deg bedre. 
 

Vi deler økonomi prosentvis og har egne «soner» for hvem bruker på hva, for det er det som blir mest rettferdig for oss begge. 


Og det med utdanningen, kan det være det var ment som en spøk? Høres ut som dere ikke har vært sammen veldig lenge, ut i fra problemstillingen (egen tolkning) - for da er dere enda i en bli kjent fase og han lærer deg å kjenne, tiltross for at du ikke har utdanning; hvis du skjønner meg rett🥰 

Anonymkode: 8b956...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sa at jeg ble såret av kommentaren hans angående utdannelse, så stilte han seg utenforstående å sa at han forsto virkelig ikke hvorfor jeg ble sint og såret over det, han mente jeg burde ta kommentaren hans som et komplimang..ts

Anonymkode: 6502c...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Her tror jeg dere har veldig forskjellige verdier, men ja - dette hadde nok såret meg også. Hadde jeg gjort det slutt ene og alene om dette? Ikke nødvendigvis. 
 

God økonomi i et parforhold er viktig for noen, åpenbart for kjæresten din. Eksen min tjente det over det dobbelte som meg, og han ville heller ikke flytte inn med meg og klagde ofte på pengene han brukte på meg 🥲 f.eks ekstra bruk av dopapir når jeg brukte tid hos han. 

Nåværende samboer tjener nesten 4 ganger så mye som meg, vi bor pent og fredelig sammen. 
 

Jeg og eksen hadde ganske mange forskjellige verdier, mens nåværende samboer og jeg er mer enig forhold til hvilke verdier og hva som er viktig og ikke. Bunn og grunn bedre kommunikasjon og samhold generelt😅 

 

Hvis kjæresten din eier bolig/leilighet etc. så kan jeg skjønne et krav om god økonomi pga regninger som skal betales. Og hvis man ser på det slik, så vil det også sikre deg bedre. 
 

Vi deler økonomi prosentvis og har egne «soner» for hvem bruker på hva, for det er det som blir mest rettferdig for oss begge. 


Og det med utdanningen, kan det være det var ment som en spøk? Høres ut som dere ikke har vært sammen veldig lenge, ut i fra problemstillingen (egen tolkning) - for da er dere enda i en bli kjent fase og han lærer deg å kjenne, tiltross for at du ikke har utdanning; hvis du skjønner meg rett🥰 

Anonymkode: 8b956...d33

Han eier ikke bolig han leier, selv om han tjener ganske bra å fint kan kjøpe, men jeg dømmer han ikke for det, jeg bryr meg fint lite om hva han tjener, jeg forsørger to barn alene å greier meg fint, men tydeligvis ikke nok etter hans standard..

Anonymkode: 6502c...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg hadde ikke funnet det sårende, men hadde nok innsett at verdiene våre ikke var en umiddelbar match. 

Anonymkode: 21f19...1cf

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Høres ut som et backhanded compliment, dvs dritt innpakka i sølvpapir. Etter å ha lest innleggene dine lengre nede her også, tenker jeg at du bør sette ned foten. Han er jo nedlatende mot deg og tror han er bedre enn deg. Jeg ville aldri funnet meg i dette. Hadde tatt det opp på en høflig men tydelig måte, og hvis han da ikke tar ansvar og beklager,- bye bye. 

Endret av Mayer
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

“du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Du får hilse ham fra en som faktisk har lang utdanning og si at man kan bli kunnskapsrik av utdanning, men det gjør deg ikke smart (mye tullinger på universiteter…)

Og så kan du kanskje følge opp med å spørre ham om det ikke er slik at evolusjon har dyrket fram forsørgerinstinkt som en av grunnpilarene i maskulinitet?

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare ledd og sagt at han får kose seg på Tinder videre fremover👋👋👋

Jeg er i 40 årene, ikke særlig utdannelse, er alenemor, ufør og leier. 
 

Historien om hvordan jeg havnet der jeg er får folk til å respektere meg. Livet har definitivt vært brutalt mot meg siden fødsel, men jeg har alltid jobbet, har aldri gitt opp og aldri skyldt på andre eller verden. Jeg valgte å vokse på hver tragedie og hver motstand og kamp.

Jeg finnes ikke dømmende, er empatisk og selv om jeg ikke har høy utdannelse(som jeg vet jeg kunne tatt om kortene hadde vært litt annerledes) så er jeg en som lærer meg det jeg vil og må når det trengs.

Har datet ekstremt intelligente menn, ledere, direktører, psykologer, leger etc og vi har lett ført både dype og intellektuelle samtaler. Å ikke ha høyere utdannelse gjør meg ikke dum. 
 

Jeg er trygg på meg selv. Jeg er økonomisk uavhengig, klarer meg selv og er stolt over hvor langt jeg har kommet som menneske tross alt jeg har gjennomgått. Jeg ble ufør fordi kroppen til slutt ga etter. 
 

Tross det har jeg tilpasset livet etter den jeg er nå. Og min viktigste prioritering er å være en god mor for ungen. Og en god venn til vennene mine. 
 

Ingen mann som har møtt meg har sett ned på meg av den grunn og hadde de det hadde jeg ikke brydd meg for da er de mennesker med helt andre verdier enn meg.

Og ingen mann, eller kvinne, får aldri fortelle meg at den jeg er ikke er god nok. Da er ikke de min type mennesker uansett og jeg har ikke tapt en dritt.

Har en flott kjæreste som er høyt utdannet og får nesten mer utbetalt i feriepenger enn jeg får i året. Han ser meg som menneske. Og vi har like verdier. Ingen av oss er materielle. Ingen av oss har hatt et så sunt og harmonisk forhold før.

Ikke la noen få deg til å føle deg mindre verdt. Ha mennesker rundt deg som støtter og løfter deg.

Anonymkode: 7e899...6e1

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han sa også at jeg kunne finne meg en lastebilsjåfør.

Anonymkode: 6502c...358

Jeg hadde ikke blitt såret, jeg hadde blitt singel. 

Anonymkode: e91ea...444

  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått, men denne trigget meg. For en DRITT ting å si! Altså jøsses! Hvor høyt er det mulig å sitte oppe på hesten? Håper salen løsner og at han ramler ned som en tegneseriefigur og at du får lov å bare stå å le!

Du skal se at pipen får en helt annen lyd om han en dag trenger andre! 

Du burde ta en ordentlig prat om dette og se om dine og hans verdier samsvarer nok til at du ønsker å fortsette forholdet. 

Hva skjer med folk og penger? ... *rister oppgitt på hodet* 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt såret, hadde heller blitt våken og tenkt at det han tenker på så er ikke han en jeg vil tilbringe resten av livet med. Når holdningen er slik i startet blir den ikke bedre, og sjansen for at det dukker opp andre merkelig dømminger er stor.

Jeg hadde svart at "Det er ikke utdannelsen som definerer en smart person, men hvordan en er utenom det. Alle er der de er av en grunn, og dessverre kan man gjøre feil valg innimellom. Men det kan heldigvis rettes opp, håper den neste du finner er mer lik din standard. Hadet."

Anonymkode: 1803d...6aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Anonymkode: 6502c...358

For en dust. Kom deg vekk jo før jo bedre og vær glad for at han plumper ut med hvordan han er. Der mangler det åpenbart ganske mye. Høres ut som han er opptatt av (en eller annen slags) status (det er mange å velge i der).

Ut fra det lille du har skrevet om ham her, men det ga ikke inntrykk av noen jeg ville brukt mer oppmerksomhet på. Tenk godt gjennom hva du syns om vedkommende, det er viktig. Å kjenne en person er mer enn å ha hørt noen synspunkt, uttalelser og annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde bare ledd og sagt at han får kose seg på Tinder videre fremover👋👋👋

Jeg er i 40 årene, ikke særlig utdannelse, er alenemor, ufør og leier. 
 

Historien om hvordan jeg havnet der jeg er får folk til å respektere meg. Livet har definitivt vært brutalt mot meg siden fødsel, men jeg har alltid jobbet, har aldri gitt opp og aldri skyldt på andre eller verden. Jeg valgte å vokse på hver tragedie og hver motstand og kamp.

Jeg finnes ikke dømmende, er empatisk og selv om jeg ikke har høy utdannelse(som jeg vet jeg kunne tatt om kortene hadde vært litt annerledes) så er jeg en som lærer meg det jeg vil og må når det trengs.

Har datet ekstremt intelligente menn, ledere, direktører, psykologer, leger etc og vi har lett ført både dype og intellektuelle samtaler. Å ikke ha høyere utdannelse gjør meg ikke dum. 
 

Jeg er trygg på meg selv. Jeg er økonomisk uavhengig, klarer meg selv og er stolt over hvor langt jeg har kommet som menneske tross alt jeg har gjennomgått. Jeg ble ufør fordi kroppen til slutt ga etter. 
 

Tross det har jeg tilpasset livet etter den jeg er nå. Og min viktigste prioritering er å være en god mor for ungen. Og en god venn til vennene mine. 
 

Ingen mann som har møtt meg har sett ned på meg av den grunn og hadde de det hadde jeg ikke brydd meg for da er de mennesker med helt andre verdier enn meg.

Og ingen mann, eller kvinne, får aldri fortelle meg at den jeg er ikke er god nok. Da er ikke de min type mennesker uansett og jeg har ikke tapt en dritt.

Har en flott kjæreste som er høyt utdannet og får nesten mer utbetalt i feriepenger enn jeg får i året. Han ser meg som menneske. Og vi har like verdier. Ingen av oss er materielle. Ingen av oss har hatt et så sunt og harmonisk forhold før.

Ikke la noen få deg til å føle deg mindre verdt. Ha mennesker rundt deg som støtter og løfter deg.

Anonymkode: 7e899...6e1

Ledere,paykologer og leger? Dater en uføretrygdet som leier?🤔Det høres merkelig ut. Selvfølgelig er verdier viktigst,men har aldri møtt en høyt utdannet mann som dater en uføre som leier. Hvorfor bor du ikke med kjæresten nå da🤔

Jeg vet at høyt utdannete mennesker ofte ønsker en med fast jobb iallefall,altså samme hva yrket er,men uføretryget er minus 

Hvorfor er alle disse svært høyt utdannede mennene dine ekser da? 

Anonymkode: 6823d...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat "du er smart til tross for at du ikke har utdannelse" høres for meg umiddelbart, og isolert sett, mer klønete enn slemt ut. Det hadde jeg ikke tatt meg nær av hvis det kom fra en ellers blid og trivelig person.

Men her er det jo andre ting han har sagt som er en hel del verre. At du kan "finne deg en lastebilsjåfør" er ikke noe hyggelig. Ikke fordi det er noe galt med lastebilsjåfører, men det er åpenbart ment som en fornærmelse av både deg og lastebilsjåfører, i tillegg til at det ikke er noe hyggelig at kjæresten snakker om det å heller få seg andre partnere. 

At dere ikke kan bo sammen pga. inntektsforskjeller er jo også et kjempeproblem. Jeg kan forstå at man ikke ønsker å ta forholdet videre hvis den ene har solid økonomi og stålkontroll på alt økonomisk, mens den andre bare roter og låner penger i øst og vest. Ikke at man trenger å gjøre det slutt, men at man venter med samboerskap til ikke den ene må være den andres barnevakt, enten det er på økonomi eller noe annet. Men at man har ulike inntekter som man forvalter på en okay måte begge to kan da ikke stå i veien for å bo sammen.

Så jeg hadde blitt sur, i hvert fall, da heller av de to andre utsagnene hans (eller hennes, da, jeg er mann og heterofil). Jeg hadde ærlig talt ikke sett noen fremtid i et forhold med en sånn person.

Anonymkode: 5c25e...d57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han tror åpenbart han er bedre enn deg. Dette skinner mest sannsynlig gjennom på flere måter enn akkurat dette. 
Hadde ikke blitt såret men hadde ledd av det og spurt han hva han mente med det. Utdyp gjerne, oh vise mester. 
Også hadde jeg vist han akkurat hvor smart jeg kan være. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Om du ikke føler deg god nok for en så barnslig og arrogant person så tror jeg heller du burde ta tak  for å bli mer selvstendig og trygg på deg selv.

Han beviser kun at  det å være moden ikke er en automatisk konsekvens  av å utdanne seg.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når jeg sa at jeg ble såret av kommentaren hans angående utdannelse, så stilte han seg utenforstående å sa at han forsto virkelig ikke hvorfor jeg ble sint og såret over det, han mente jeg burde ta kommentaren hans som et komplimang..ts

Anonymkode: 6502c...358

Jeg føler den kommentaren om at jeg burde ta det som et komplimang virker manipulerende på et vis, som om han prøver å fucke opp hodet mitt å tro at jeg er gal eller noe.

Anonymkode: 6502c...358

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...