Gå til innhold

Dere med mer enn et svangerskap: vanlig å få positiv test ulik DPO?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med første var vi langtidsprøver, og jeg hadde mildt sagt strekøye. Tok test hver dag fra 7DPO og niiiiistirret i alle veger. Fikk ikke positiv test før 11DPO, og er nok så sikker på eggløsning grunnet medisiner, temping og testing.

 

Samme greien nå, altså nok så sikker på eggløsning, men denne gangen fikk jeg positiv test på 8DPO, det er jo svært sjeldent??? Er 4+6 idag og er mye svimmel, ekstremt vonde bryster, og sliten. Generelt kjenner jeg godt pp kroppen jeg er gravid. Men er så sjokkert over at jeg fikk positiv test så tidlig?? Vi hadde også kun et samleie denne måneden, dagen før EL, grunnet sykdom/reise etc. 

Andre som har opplevd det?

Anonymkode: d92e3...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Med første var vi langtidsprøver, og jeg hadde mildt sagt strekøye. Tok test hver dag fra 7DPO og niiiiistirret i alle veger. Fikk ikke positiv test før 11DPO, og er nok så sikker på eggløsning grunnet medisiner, temping og testing.

 

Samme greien nå, altså nok så sikker på eggløsning, men denne gangen fikk jeg positiv test på 8DPO, det er jo svært sjeldent??? Er 4+6 idag og er mye svimmel, ekstremt vonde bryster, og sliten. Generelt kjenner jeg godt pp kroppen jeg er gravid. Men er så sjokkert over at jeg fikk positiv test så tidlig?? Vi hadde også kun et samleie denne måneden, dagen før EL, grunnet sykdom/reise etc. 

Andre som har opplevd det?

Anonymkode: d92e3...c73

Helt normalt at man får positiv test ulik dpo. Det avhengiger av når et egg fester seg, hvordan hcg stiger etc. 

11dpo er helt normalt tidspunkt å få positiv test det. 7dpo er tidlig. 

Anonymkode: 64c53...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får første positive testen kommer først og fremst an på når egget fester seg,  som skjer noen gang 5-10 dpo (og så tar det er døgn eller to før hcg er høyt nok til å være målbart i urin). Så det er helt vanlig at det vil variere graviditet til graviditet. 

Anonymkode: 0b48c...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min nr 3 fikk jeg positiv test 7 dpo :) Jeg tok en test fordi luktesansen min ble så mye sterkere plutselig. Fikk samme termindato på OUL og hun ble født 5 dager etter, så egget må jo ha festet seg tidlig.

Anonymkode: 4b58b...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...