Gå til innhold

Når feriestarten ender med samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På selve feriereisen. Samboer gjør det stadig ‘slutt’ med meg. Kanskje 3-4 ganger i året, men tror han mener det nå.  Nå er vi i tillegg utenlands. Han, jeg og barna på 6 og 8 år. På vei hjem fra en handel klikket han fordi ungene lekte og løp litt rundt i butikken vi var på. Jeg ba ham roe seg ned og dermed var krigen i gang fordi jeg ikke reagerte på at ungene løp litt glade rundt. I bilen på vei hjem skrek han ut at dette var vår aller siste familietur sammen, at han skulle finne seg leilighet når vi kom hjem og ikke trengte å ha ungene mer enn maks 30%. Jeg ba han gjentatte ganger stoppe og ikke prate slik foran barna. Da vi kom hjem låste han seg inn på rommet sitt og jeg satte igjen med barna. Helt knust over hendelsen. Og måtte lappe over alt jeg kunne for å ikke knuse dem også.

Vi har to dager igjen av turen og jeg vet ikke hvordan dette kan ende godt. Har forsøkt å kommunisere igjennom sms, men tror han har blokkert meg. Han har vært innelåst på soverommet fra kl 19 og sover nå.

Jeg lurer på om noen har har noen råd til meg.  Jeg tenker da med fokus på barna💔 Er så gale det han utsetter dem for men de elsker faren sin og er skikkelig pappadalter. Så vet ikke helt hva som er ok å si og ikke. De må få vite at pappaen sin oppførsel her IKKE er ok. Samtidig som jeg må veie ordene mine og ikke snakke for negativt om ham. 

💔

Anonymkode: 9b892...352

  • Hjerte 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler sterkt med deg. Men jeg må samtidig si at jeg synes du bør gå. Å utsette barna for han når han oppfører seg slik er omsorgssvikt. Først og fremst av far, men du har ansvar for å verne barna fra slikt som dette.

Han vil aldri bli bedre og barna vil ta dette med seg inn i voksenlivet og sine relasjoner om du ikke går.

Forstår ar du elsker han, men når man har barn så handler det ikke lenger om deg, men om de. 

Snakker desverre av erfaring. 

Anonymkode: 537ab...040

  • Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når voksne mennesker til stadighet gjør det slutt, er det på høy tid å gjøre alvor ut sv det.

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du egentlig være sammen med denne mannen ? Han dumper deg flere ganger i året og du bare finner deg i det og gjør alt for at han ikke skal gå i fra deg.  Det du bør gjøre er å sette hardt mot hardt! Ring fvk og få time til megling, ta kontakt med nav å avklare hva du har krav på. Eier dere hus /leilighet sammen så se om du kan beholde det om dere går fra hverandre. Betro deg til en god venninne, søster, foreldre,  kollega eller andre du stoler på. Men begynn prosessen.  Så har du noe ågjøre på når mannen oppfører som en drittsekk og ødelegger ferien deres ! Når han kommer ut fra rommet sitt så ikke vær forståelsesfull og kryp for han sånn som du mest sannsynligvis pleier og gjøre. Gi han klar beskjed om at dette faktisk var dråpen og at du allerede har bestilt time på fvk for megling. Si til ham at bruddet blir enklere for både dere og ungene om dere er enige på forhånd om hvilket samvær dere skal ha, hvem som skal flytte, bidrag osv. Fortell ham at du allerede har begynt å informere venner og familie om bruddet. 

Si at du ikke orker og bli dumpet flere ganger i året og at denne gangen har du fått mer enn nok og at han faktisk har ødelagt ferien for deg og ungene og at du rett og slett ikke orker og ha det sånn lengre. Mulig det går opp et lys for han og at han innser at han må skjerpe seg og at han faktisk prøver å beholde deg. Men helt ærlig så bør du dumpe han! Han oppfører seg som en umoden drittunge som klikker når han ikke får viljen sin. Han er en voksen mann med ansvar for 2 barn og kone..

Hva med å bestille biletter hjem igjen, send han en sms og si at dere reiser hjem nå, så finner han dere ikke når han finner det for gått og komme ut fra rommet, han har jo blokket deg så han må faktisk onblokke deg for å få meldingene dine... hadde vært til pass for han.

 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er hans jobb å reparere ovenfor barna, hans handlinger, hans konsekvenser. Selv hadde jeg trolig avsluttet et forhold permanent ved andre eller tredje gangs dumping fra den andre.

For de resterende to dagene, tenker jeg det er klokt å gjøre det beste ut av det, hva nå enn det er.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans oppgave å reparere, mors prioritet å ivareta deres psykiske helse akkurat nå for å ikke traumatisere. Kan ikke ignorere det som har skjedd fordi det var far som gjorde det. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du orker dette. Og om det ordner seg denne gang, hvor lenge er det da til neste gang dette skjer?

Dette kommer til å prege ødelegge barna om dere utsetter dem for dette noe mer.

Bli kvitt han!!!!! Du og barna fortjener helt sikkert bedre. 

Anonymkode: 5707c...e0c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god idè at han ikke omgås barna mer enn 30 % av tida. 

Anonymkode: b426b...70e

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne samboeren din klarer du deg nok helt fint uten.

Vær en trygg og rolig voksen for barna slik du garantert alltid er.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avent skrev (45 minutter siden):

Hvorfor vil du egentlig være sammen med denne mannen ? Han dumper deg flere ganger i året og du bare finner deg i det og gjør alt for at han ikke skal gå i fra deg.  Det du bør gjøre er å sette hardt mot hardt! Ring fvk og få time til megling, ta kontakt med nav å avklare hva du har krav på. Eier dere hus /leilighet sammen så se om du kan beholde det om dere går fra hverandre. Betro deg til en god venninne, søster, foreldre,  kollega eller andre du stoler på. Men begynn prosessen.  Så har du noe ågjøre på når mannen oppfører som en drittsekk og ødelegger ferien deres ! Når han kommer ut fra rommet sitt så ikke vær forståelsesfull og kryp for han sånn som du mest sannsynligvis pleier og gjøre. Gi han klar beskjed om at dette faktisk var dråpen og at du allerede har bestilt time på fvk for megling. Si til ham at bruddet blir enklere for både dere og ungene om dere er enige på forhånd om hvilket samvær dere skal ha, hvem som skal flytte, bidrag osv. Fortell ham at du allerede har begynt å informere venner og familie om bruddet. 

Si at du ikke orker og bli dumpet flere ganger i året og at denne gangen har du fått mer enn nok og at han faktisk har ødelagt ferien for deg og ungene og at du rett og slett ikke orker og ha det sånn lengre. Mulig det går opp et lys for han og at han innser at han må skjerpe seg og at han faktisk prøver å beholde deg. Men helt ærlig så bør du dumpe han! Han oppfører seg som en umoden drittunge som klikker når han ikke får viljen sin. Han er en voksen mann med ansvar for 2 barn og kone..

Hva med å bestille biletter hjem igjen, send han en sms og si at dere reiser hjem nå, så finner han dere ikke når han finner det for gått og komme ut fra rommet, han har jo blokket deg så han må faktisk onblokke deg for å få meldingene dine... hadde vært til pass for han.

 

Gode råd, MEN, og dette er et viktig MEN:

Ts, IKKE gjør det denne brukeren sier mens dere er i utlandet!

Din samboer virker å være så ustabil at det kan bli farlig for både deg og barna, om han blir mer provosert mens dere er der!

Uten at han vet det, snakk med familie og venner, og ring gjerne fvk også om du kan gjøre det uten at han hører det.

Men IKKE fortell ham om dette før dere alle har kommet tilbake til Norge og du har noen nær deg som kan støtte deg og følge deg opp slik at din og barnas sikkerhet blir bedre ivaretatt.

Kom deg hjem til Norge og start prosessen med å komme deg ut av forholdet med denne ustabile mannen!

❤️

 

Anonymkode: a7e59...837

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor lot du ungene løpe rundt og leke inne i en butikk? Det er jo så fjernt. Og mannen din er fjern. Stakkars barn

Anonymkode: ae06d...20f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle fantastiske gode råd♥️ Trenger ikke flere svar enn dette♥️

Anonymkode: 9b892...352

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (1 time siden):

Pappa har det vanskelig, noen ganger sier voksne ting de absolutt ikke mener fordi følelsene bare tar helt overhånd. Det som skjedde idag er en sånn gang. Det er ikke ok, og pappa burde ikke gjort det. Men voksne gjør også feil. Dere har ikke gjort noe feil, og vi begge elsker dere så høyt. Det er lov å bli redd, lei seg, eller til og med sint. Vi kan godt prate masse om det. La oss gi pappa litt tid, så kan vi gjøre vårt beste for å ha det kjempefint sammen nå. 
 

Så booker du time hos Fvk og krever bedring. Ellers så stikker du. Barn fortjener bedre enn det der!!!

Denne var nydelig. Takk♥️

Anonymkode: 9b892...352

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På selve feriereisen. Samboer gjør det stadig ‘slutt’ med meg. Kanskje 3-4 ganger i året, men tror han mener det nå.  Nå er vi i tillegg utenlands. Han, jeg og barna på 6 og 8 år. På vei hjem fra en handel klikket han fordi ungene lekte og løp litt rundt i butikken vi var på. Jeg ba ham roe seg ned og dermed var krigen i gang fordi jeg ikke reagerte på at ungene løp litt glade rundt. I bilen på vei hjem skrek han ut at dette var vår aller siste familietur sammen, at han skulle finne seg leilighet når vi kom hjem og ikke trengte å ha ungene mer enn maks 30%. Jeg ba han gjentatte ganger stoppe og ikke prate slik foran barna. Da vi kom hjem låste han seg inn på rommet sitt og jeg satte igjen med barna. Helt knust over hendelsen. Og måtte lappe over alt jeg kunne for å ikke knuse dem også.

Vi har to dager igjen av turen og jeg vet ikke hvordan dette kan ende godt. Har forsøkt å kommunisere igjennom sms, men tror han har blokkert meg. Han har vært innelåst på soverommet fra kl 19 og sover nå.

Jeg lurer på om noen har har noen råd til meg.  Jeg tenker da med fokus på barna💔 Er så gale det han utsetter dem for men de elsker faren sin og er skikkelig pappadalter. Så vet ikke helt hva som er ok å si og ikke. De må få vite at pappaen sin oppførsel her IKKE er ok. Samtidig som jeg må veie ordene mine og ikke snakke for negativt om ham. 

💔

Anonymkode: 9b892...352

Ikke, bare ikke, ta han tilbake. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han dumper deg og truer med å ikke ha barna noe særlig, foran dem, så er det ikke rart de er pappafalter i den alderen. De er sikkert kjemperedd han skal forlate dem. Dette opplegget skaper en veldig utrygg relasjon og de lærer seg en del svært skadelige tilknytningsstrategier. 

Anonymkode: 4bcf0...33c

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig ferie da! Gode minner for barna!

Av og til er det best å skille lag. 

Jeg ventet til ferien var over. Beslutningen tok jeg på ferien, etter to uker på ferie helt som venner. To kids sammen. Fikk det bedre med barna mine og etterpå, og de virker å ha kommet sterkt ut av det, men sikkert litt skada de og. 

..som covid, alt blir bra til slutt, bare at det blir faktisk bra..

Endret av Sander33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres litt ut som min eks og du høres litt ut som meg i måten du tenker på. Jeg sitter her å lurer på alt du ikke skriver når han oppfører seg slik på ferie. 

Jeg trodde også min sønn forgudet pappaen sin, og det er jo klart at han er glad i han. Min sønn kalte faren en "stor drittsekk" for ikke lenge siden. I tillegg åpnet han seg skikkelig opp om hvor tøft det hadde vært å bo med pappaen. Når du skriver at de er "pappadalter", så tenker jeg at de kanskje prøver å være på godfot med han. Barn skal ikke måtte tenke slik.

Min er 12 år nå og det er 3 år siden bruddet. Den første tiden var tøff for han. Det var mye sinne og frustrasjon. Etter 6 måneder roet det seg og jeg fikk en mye mer rolig og ikke minst trygg gutt. Jeg skulle gått flere år tidligere og det kommer alltid til å være noe jeg blir å angre på. Hadde spart både meg og ungen for mye sinne, skuffelse, redsel, usikkerhet og utrygghet for å nevne noe.. 

Anonymkode: ffd22...ffa

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...