Gå til innhold

Blir det helt forferdelig å få gutt som nr.2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi gledet oss egentlig veldig over å få en av hvert kjønn, men en del flåsete kommentarer har i det siste gjort meg bekymret nå som det nærmer seg termin. Nr.1 er en jente som alltid har vært veldig enkel. Gråt ikke som baby, sov godt fra start, lett å veilede når hun protesterer, kan holde på med rolige aktiviteter i en evighet for seg selv osv. Generelt et barn som gir mye glede og tapper lite energi. Jeg har en kronisk sykdom og mannen er derfor helt alene om ansvaret i perioder hvor jeg er nede for telling. Dette har gått veldig fint til nå, siden han er flink til å stå på, men jeg hører at gutter er så aktive og gjerne har mindre sperrer for å kaste ting, slå osv. At man muligens må regne med å fotfølge dem og "krangle" mye mer for å få dem til å høre, ha barnesikringer på alle skap og skuffer osv. Stemmer det, eller er det mer genetisk? Tenker da selvfølge ikke på babyperioden, men litt etter.

Er det noen som kan berolige meg med at det ikke blir så slitsomt med en gutt?

Anonymkode: 5864a...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutter er suicidale små gærninger. Men jeg vet ikke hva jeg snakker om, for jeg har bare det. Elsker det. ❤️❤️

Edit: for å berolige. Han er også rolig. Han elsker kos, sove inntil, slappe av på sofaen med litt tv innimellom, eeeeelsker bøker og kan sitte og bla lenge gjennom hele biblioteket sitt. Og kan stå i vinduet og se på fly, biler, hunder, folk. Gutter er herlige. 

Endret av KaraThrace
  • Liker 6
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var som din jente. Du kan dessverre aldri vite på forhånd hvordan personligheten til barnet blir. 

Anonymkode: c2310...21c

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ultrarolige gutter, som din jente. Både jeg og far var også rolige 

 

Anonymkode: 47cb6...ab3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har 2 gutter fra før, nr 3 er jente. Hun har vært villere hittil enn det storebrødrene har vært på sine 14 og 10 år tilsammen 😅

edit: glemte å legge til at frøkena er 1,5 år 🤭

 

Endret av Livetshemmelighet
Tilleggsinfo
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har fortalt deg alt dette fjaset? Gutter er mennesker, mennesker med sin hekt egne unike personlighet. Jeg har en nevø som hang opp-ned i taklampa fra han var 2-10 også har jeg en nevø som har puslet puslespill og lest bøker siden han var i stand til det.

Min sønn er snart 2 og foretrekker å leke rollespill med figurer, dyr, kosedyr og biler. På lekeplassen sitter han helst på huska. Løper sjelden avgårde - ikke mer enn forventet av en 2-åring hvertfall og er generelt en rolig, omsorgsfull og snill gutt.

Alle er da forskjellig.

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg var det tvert motsatt, gutt nr 2 var en kjemperolig baby og nå tenåring, jente nr 1 var helt motsatt og er det fortsatt som tenåring 😀

Anonymkode: 0b94e...f0b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nr 3 er gutt og han er roligere enn begge sine storesøstre. Dette er mer person avhengig og ikke kjønn. Jobber i barnehage og gutter er litt oftere vill og gal, men er mange gutter som liker å lese bok og perler også. I dag satte jeg meg i en lun krok på jobb og ropte at de som ønsket å være med på lesestund kunne komme. Da kom 7 gutter og 2 jenter.

Anonymkode: 21757...c85

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to bedagelige, rolige gutter som har gitt meg svært lite utfordringer, lillesøster derimot er en ninja som tidvis har trengt fotfølging for å ikke rive ned huset 🙃🙃

Anonymkode: c8131...0eb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi gledet oss egentlig veldig over å få en av hvert kjønn, men en del flåsete kommentarer har i det siste gjort meg bekymret nå som det nærmer seg termin. Nr.1 er en jente som alltid har vært veldig enkel. Gråt ikke som baby, sov godt fra start, lett å veilede når hun protesterer, kan holde på med rolige aktiviteter i en evighet for seg selv osv. Generelt et barn som gir mye glede og tapper lite energi. Jeg har en kronisk sykdom og mannen er derfor helt alene om ansvaret i perioder hvor jeg er nede for telling. Dette har gått veldig fint til nå, siden han er flink til å stå på, men jeg hører at gutter er så aktive og gjerne har mindre sperrer for å kaste ting, slå osv. At man muligens må regne med å fotfølge dem og "krangle" mye mer for å få dem til å høre, ha barnesikringer på alle skap og skuffer osv. Stemmer det, eller er det mer genetisk? Tenker da selvfølge ikke på babyperioden, men litt etter.

Er det noen som kan berolige meg med at det ikke blir så slitsomt med en gutt?

Anonymkode: 5864a...7bc

Har en gutt og to jenter. Gutten er den enkleste, og det gjennom alle aldre.

Nå er jo barn ulike uavhengig av kjønn, derfor synes jeg sånne påstander er for dumt og også krisemaksimere før barnet har kommet. Du får et barn og en personlighet, det er din jobb å oppdra barnet. 

 

Anonymkode: 463cf...52b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvordan personligheten blir, i min familie er guttene helt ville. Må alltid ha oversikt sånn at de ikke skader seg, rene 3 verdenskrig. Men, kjenner jo også mange gutter som er veldig rolige og forsiktige av seg. 

Anonymkode: 6be93...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, de er forskjellige. Husk også at vill og gal, mye energi, høyt og lavt: Det kan jo være gøy også!  :)

Jeg er tante til en 4-åring som har det svært travelt nå på sommerhalvåret fordi det er så mye som må gjøres i hagen 😂 skikkelig arbeidsjern. I fjor da han var 3 så var det litt styr for han hadde ikke helt skjønt at vekster måtte få tid til å modnes ordentlig før høsting. Men i år har han kontroll og nåde den som høster noe før tiden🫣 veldig opptatt av traktorer og maskiner og de er så heldige at de bor ved en gård så han har fått være med på potetsetting etc.

Poenget er i alle fall at det er ikke sikkert at gutten blir full rulle, men om han blir det så er det ikke sikkert han blir vanskelig å underholde og aktivisere for det.

Anonymkode: 27b9f...c43

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager, hvem er det som forteller deg at det blir sånn? Jeg har tre gutter, og syns det har vært helt fantastisk. To veldig rolige og en noe mer aktiv, men ikke noe snakk om å rive ned huset eller kaste ting. Man oppdrar jo disse guttene, da… Pluss at de har sine personligheter uavhengig av kjønn. Mine har kranglet heller lite og er et ganske harmonisk trekløver. Veldig synd hvis du tror det er «forferdelig» å få en gutt, fordi du kanskje har sett noen la guttene sine få herje fritt uten grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi gledet oss egentlig veldig over å få en av hvert kjønn, men en del flåsete kommentarer har i det siste gjort meg bekymret nå som det nærmer seg termin. Nr.1 er en jente som alltid har vært veldig enkel. Gråt ikke som baby, sov godt fra start, lett å veilede når hun protesterer, kan holde på med rolige aktiviteter i en evighet for seg selv osv. Generelt et barn som gir mye glede og tapper lite energi. Jeg har en kronisk sykdom og mannen er derfor helt alene om ansvaret i perioder hvor jeg er nede for telling. Dette har gått veldig fint til nå, siden han er flink til å stå på, men jeg hører at gutter er så aktive og gjerne har mindre sperrer for å kaste ting, slå osv. At man muligens må regne med å fotfølge dem og "krangle" mye mer for å få dem til å høre, ha barnesikringer på alle skap og skuffer osv. Stemmer det, eller er det mer genetisk? Tenker da selvfølge ikke på babyperioden, men litt etter.

Er det noen som kan berolige meg med at det ikke blir så slitsomt med en gutt?

Anonymkode: 5864a...7bc

Gutter er veldig forskjellige, og de krangler ikke noe mer enn jenter. Noen gutter er veldig aktive og urolige, andre er mer rolige, sånn er det med jenter også. Å grue seg til å få en gutt basert på fordommer og frykt er bortkastet energi. Gled deg heller over at du kan få barn og snart skal få ditt barn nr 2! Jeg synes også du skylder han å møte han med et åpent sitt og ikke skepsis. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnesikringer vel ikke dumt uansett hvilket kjønn det er. Men nei, gutter er ikke noe mer «forferdelige» enn jenter. Alle mennesker er ulike, uansett hvilken alder de er i.

Anonymkode: 9ccfe...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har to bedagelige, rolige gutter som har gitt meg svært lite utfordringer, lillesøster derimot er en ninja som tidvis har trengt fotfølging for å ikke rive ned huset 🙃🙃

Anonymkode: c8131...0eb

Samme her. En eksploderende ninja. Makan til temper tantrums, ass. Og helt fryktløs. Ekstremsport-utøver in the making.

Anonymkode: 8e523...a43

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av hver, og jenta har alltid hatt alt for mye energi, og veldig sta. Og krevende gjennom alle aldre. Gutten, har vært så rolig, jeg har aldri måtte oppdra han, nå er han 17 år, og fortsatt så rolig, glad i mammaen sin, oppfører seg svært bra. Ikke festing, drikking eller noe sånt. 

Anonymkode: e6eb7...56d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kronisk syk, er nede for telling innimellom og redd for å få et barn som tapper deg for energi m, hvorfor få flere barn.. Jeg skjønner ikke. 

Har foresten en gutt som er veldig rolig og selvstendig. 

Anonymkode: 44f2f...481

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...