Gå til innhold

Kronisk store magesmerter, ingen funn eller allergier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en bror som de siste 6 mnd har vært plaget av det han kaller «enorme» magesmerter som en klo i magen.
Alt av blodprøver er fine, mr bilder var fine. Han venter nå på gastroskopi.
Han har fjernet galleblæren for ca. 4 mnd siden, så hadde smertene før.
Eneste store livsstilforandringen han har gjort er å slutte å røyke og drikke kaffe, noe som har resultert i 20kg vektoppgang mye rundt magen.
Noen som kan komme med ideer om hva det kan være? Legene aner ikke, så vet dette er en longshot.
 

Anonymkode: f4bd9...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det samme, og kjenner meg igjen i "klo i magen". I tillegg sterke smerter i siden og i ryggen. Blodprøver var fine hos meg også, koloskopi klarte jeg ikke gjennomføre pga store smerter. Lang historie kort - kraftig IBS. 

Løsningen var kostholdsendringer, og i en periode tok jeg en del tilskudd av elektrolytter (kalium, magnesium, kalsium, sodium) som hjalp med krampetrekninger og forstoppelsen. Det verste for meg er brødmat, pasta, rå løk, melkeprodukter, og rå grønnsaker generelt. Hvis han skal ta gastroskopi for å utelukke cøliaki så er det viktig å vite at han må spise glutenholdige produkter regelmessig i forkant for riktig resultat. 

Anonymkode: 5f3c7...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fjerne galleblære fører med seg magesmerter. Noe som tydeligvis leger i Norge har veldig liten kunnskap om. 

Anonymkode: d51c9...777

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt magesmerter etter å ha fjernet galleblæren. Jeg raste ned i vekt etter opr og merket ingenting. Det var mest når jeg endte opp med å gå opp igjen, og jeg tolker det mest som arrvev som får seg en strekk mtp vektoppgangen. Det beste er nok å gå ned i vekt igjen!

Anonymkode: 8474f...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Å fjerne galleblære fører med seg magesmerter. Noe som tydeligvis leger i Norge har veldig liten kunnskap om. 

Anonymkode: d51c9...777

Men skrev ikke TS at smertene var der før galleblæren ble fjernet? 

Anonymkode: 5f3c7...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Men skrev ikke TS at smertene var der før galleblæren ble fjernet? 

Anonymkode: 5f3c7...023

Ja, han hadde smerter før også.

Anonymkode: f4bd9...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...