Gå til innhold

Gave til barnehageansatte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Barnehagen til mitt barn er en basebarnehage, som vil si at ungene leker på kryss og tvers, men har sine egne samlinger ifbm måltid og aktiviteter.

foreldre v/FAU har kjøpt en felleshage til de voksne i barnehagen. 

Mitt barn tilhører en gruppe med 9 barn og 3 voksne, og vi tenker å gi en sommergave fra vårt barn til disse tre.

Er det innafor å kjøpe en god alkoholfri musserende «vin-juice-ish» og litt sjokolade? ☺️ eller ville du ha satt pris på noe annet? ☺️

Anonymkode: 5eacb...575

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fin gave! Det beste er gaver man kan bruke opp og som ikke blir stående i boden! 😉

Kanskje et kort også? Barnet kan male/tegne.

Anonymkode: de5a1...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiselige gaver er alltid best synes jeg. Men absolutt ingen nødvendighet å gi gave til de som passer barnet ditt. De får lønn og vet nok at de er satt pris på 😉

Anonymkode: 814fa...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte inn små firkant lerret. Malte markblomster og satte håndavtrykket til barnet mitt på den ene blomsterstilken. I ene hjørnet skrev jeg " Til..... Takk for at du har hjulpet meg med å vokse. Fra......"

Det ble noen tårer når barnet mitt leverte dem ut🥰🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya94 skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte inn små firkant lerret. Malte markblomster og satte håndavtrykket til barnet mitt på den ene blomsterstilken. I ene hjørnet skrev jeg " Til..... Takk for at du har hjulpet meg med å vokse. Fra......"

Det ble noen tårer når barnet mitt leverte dem ut🥰🫶

Veldig koselig gave. meeeen en slik gave havner oftest i skuffen eller søpla.

Anonymkode: ac468...490

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya94 skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte inn små firkant lerret. Malte markblomster og satte håndavtrykket til barnet mitt på den ene blomsterstilken. I ene hjørnet skrev jeg " Til..... Takk for at du har hjulpet meg med å vokse. Fra......"

Det ble noen tårer når barnet mitt leverte dem ut🥰🫶

Det høres ut som veldig fin gave, men ikke å anbefale videre. Noe spiselig, god drikke eller fine blomster er mye bedre!

Det lille lerretet med det søte håndavtrykket hadde dessverre havnet rett i søpla, hadde nok ikke tatt det med hjem engang. Eventuelt ville det blitt igjen på pauserommet til neste storopprydning og kasting.

Når barn slutter går jeg videre til neste barnegruppe, det er ikke som å miste familie eller nære. Har jobbet i bhg i 25 år, det hadde blitt sjukt mange søte smålerret...!

Anonymkode: 2c18d...1ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Veldig koselig gave. meeeen en slik gave havner oftest i skuffen eller søpla.

Anonymkode: ac468...490

Spørs vell helt på mottager😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det høres ut som veldig fin gave, men ikke å anbefale videre. Noe spiselig, god drikke eller fine blomster er mye bedre!

Det lille lerretet med det søte håndavtrykket hadde dessverre havnet rett i søpla, hadde nok ikke tatt det med hjem engang. Eventuelt ville det blitt igjen på pauserommet til neste storopprydning og kasting.

Når barn slutter går jeg videre til neste barnegruppe, det er ikke som å miste familie eller nære. Har jobbet i bhg i 25 år, det hadde blitt sjukt mange søte smålerret...!

Anonymkode: 2c18d...1ea

Det er vell slik for deg. Har selv jobbet i barnehage mange år og de jeg har mottatt er lagt i en "skatteliste" blandt de tingene jeg tar vare på og verdsetter. Er vell sann når man til slutt bare ser på barna man passer som en jobb og har mistet engasjementet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya94 skrev (1 time siden):

Det er vell slik for deg. Har selv jobbet i barnehage mange år og de jeg har mottatt er lagt i en "skatteliste" blandt de tingene jeg tar vare på og verdsetter. Er vell sann når man til slutt bare ser på barna man passer som en jobb og har mistet engasjementet 😊

For en tåpelig kommentar. Har masse på hjertet jeg ville skrive her - men altså; hjelpes.

Håper ikke du lærer de barna du passer så godt på å svare andre på en slik måte du gjør her. 

 

Anonymkode: ac468...490

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Veldig koselig gave. meeeen en slik gave havner oftest i skuffen eller søpla.

Anonymkode: ac468...490

Sier vel mest om mottager. Jeg hadde satt pris på det

Anonymkode: bf2fe...68d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya94 skrev (1 time siden):

Det er vell slik for deg. Har selv jobbet i barnehage mange år og de jeg har mottatt er lagt i en "skatteliste" blandt de tingene jeg tar vare på og verdsetter. Er vell sann når man til slutt bare ser på barna man passer som en jobb og har mistet engasjementet 😊

Mener du en skattekiste? Jeg har verken plass eller behov for det. Hvert eneste barn ligger godt verdsatt og ivaretatt i gode minner.

Og engasjementet mitt ligger selvsagt hos de barna jeg faktisk jobber med, eller skal jobbe med. Noe annet ville jo vært særdeles uprofesjonelt.

Anonymkode: 2c18d...1ea

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det høres ut som veldig fin gave, men ikke å anbefale videre. Noe spiselig, god drikke eller fine blomster er mye bedre!

Det lille lerretet med det søte håndavtrykket hadde dessverre havnet rett i søpla, hadde nok ikke tatt det med hjem engang. Eventuelt ville det blitt igjen på pauserommet til neste storopprydning og kasting.

Når barn slutter går jeg videre til neste barnegruppe, det er ikke som å miste familie eller nære. Har jobbet i bhg i 25 år, det hadde blitt sjukt mange søte smålerret...!

Anonymkode: 2c18d...1ea

Så forskjellig man lan  være! Men godt er det. 

Anonymkode: bf2fe...68d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya94 skrev (1 time siden):

Det er vell slik for deg. Har selv jobbet i barnehage mange år og de jeg har mottatt er lagt i en "skatteliste" blandt de tingene jeg tar vare på og verdsetter. Er vell sann når man til slutt bare ser på barna man passer som en jobb og har mistet engasjementet 😊

Har jobbet i bhg i 25 år. Elsker jobben min og blir oppriktig glad i barna jeg har. Men samtidig er det en jobb. Barna blir større og livet går videre.  Jeg savner de en stund, tenker på de med jevne mellomrom og lurer på hvordan det går med dem. 

Men slike hjemmelagde gaver blir ikke tatt vare på. Jeg skal jobbe i minst 20 år til. 45 år i barnehagen og dertil x antall barn ville blitt mye stæsj å tatt vare på. Et lerret er jo ikke mer betydningsfult enn et A4 ark. For barna betyr jo gaven like mye. 

Jeg blir jo veldig glad og rørt når jeg får slike gaver. Barna har jo brukt tid på dette. Men jeg kan virkelig ikke ta vare på det. Jeg har jo egne barn også, som kommer med sine kunstverk. Det blir for mye. 

Anonymkode: 47a73...90d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å gi noe spiselig (en eske med konfekt, fancy karameller eller lignede) og så skriver jeg et kort det jeg forsøker å sette ordentlig ord på hva de har betydd for mitt barn og min familie. Noen ganger har ungen tegna på kortet, andre ganger blir det et vanlig kort. Tviler på at kortene blir spart i årevis, men jeg vet det settes pris på i øyeblikket i alle fall! 😅

Anonymkode: 03298...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aya94 skrev (På 26.6.2024 den 7.15):

Jeg kjøpte inn små firkant lerret. Malte markblomster og satte håndavtrykket til barnet mitt på den ene blomsterstilken. I ene hjørnet skrev jeg " Til..... Takk for at du har hjulpet meg med å vokse. Fra......"

Det ble noen tårer når barnet mitt leverte dem ut🥰🫶

Jeg har egne barn, som pryder hjemmet vårt med ting de har laget til oss. Jeg anbefaler ikke å gi en slik gave. 
 

Jeg har jobbet 14 år i barnehage, har fortsatt mange år igjen. La oss si at det i snitt er 5 barn på min avdeling som hvert år som går over i skola - det vil si til nå 70 slike personlige gaver - og jeg er bare 33 år med mange år igjen i arbeidslivet. Det har jeg faktisk ikke plass til å ta vare på. 
 

Anbefaler noe spiselig, eventuelt håndkrem etc. Ting som kan brukes, enkelt og greit. 

Anonymkode: 46134...17a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kaleidoskop skrev (11 minutter siden):

Kan man ikke gi vin? Når det er en privat gave fra en forelder og barn? 

Om du vet at mottakeren drikker vin, så kan du jo det.

Anonymkode: ac468...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor fikk jeg  blant annet en gave med noen morsomme (billige) sokker og et hyggelig kort, ord i kort er det som betyr mest, men sokkene er gøyale og brukes jevnlig på jobb. Fin gave 😊  

 

Anonymkode: 36b1b...93b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her fikk de ingen ting , elendig barnehage, der de voksne var mer opptatt og snakke med hverandre

Anonymkode: 465eb...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...