Gå til innhold

Jeg klarer ikke dra til tannlege. Ødelagte tenner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en knekt tann, bare en rot som sitter igjen. Ingen smerter. Jeg vet også at jeg har sprekk i 2 andre tenner og hull ihvertfall i 1 tann. Tanna som knakk det skjedde i August 2023. Jeg har ikke råd til å fikse på noe av dette. Og jeg syns det er flaut å skulle vise tannlegen hvor ille det er. Flaut å måtte be tannlegen trekke tennene fordi jeg ikke har råd til å reparere de. Både jeg og min samboer er i full jobb, men tannlege har vi ikke råd til i dagens budsjett. 

Anonymkode: d02e9...aa9

  • Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, men hva skal du gjøre da? Bare fortsette å leve videre som ingenting, til tennene ryr ut av munnen? Eventuelt til smertene kommer? Jeg tror at jo mer du utsetter det jo dyrere blir det, og regningen kommer du deg ikke unna tilslutt.

Endret av Bombasi
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannleger har sett alt.

Jo lengre du venter, jo dyrere blir det.

Anonymkode: 9858c...a85

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå til tannlegen for det kan bli verre og bli betent. Tannlegen dømmer ikke, men kan kanskje hjelpe deg å finne løsninger? 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere begge i full jobb handler dette kun om prioriteringer. 

Jeg og mannen jobber begge i butikk. Vi har hus og 4 batn, men vi tar oss råd til tannlege! 

Anonymkode: 17698...cf3

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Okei, men hva skal du gjøre da? Bare fortsette å leve videre som ingenting, til tennene ryr ut av munnen? Eventuelt til smertene kommer? Jeg tror at jo mer du utsetter det jo dyrere blir det, og regningen kommer du deg ikke unna tilslutt.

Ts: Jeg har jo ikke penger til å dekke det. Og mister jeg tenner kommer jeg til å miste jobben.  Da jeg jobber med kunder. Er liksom enten å betale boliglån eller tannlegen. Og vi må ha et sted og bo. 

Anonymkode: d02e9...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dere begge i full jobb handler dette kun om prioriteringer. 

Jeg og mannen jobber begge i butikk. Vi har hus og 4 batn, men vi tar oss råd til tannlege! 

Anonymkode: 17698...cf3

Ts: Hvordan tar du deg råd til det når det står 500 kr på konto og tannlegen koster 30 000kr? 

Anonymkode: d02e9...aa9

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene og har kun ei inntekt, men tennene mine prioriteres.

Jo lengre du venter jo verre blir det. 

 

 

Anonymkode: d7f74...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 minutter siden):

Du må gå til tannlegen for det kan bli verre og bli betent. Tannlegen dømmer ikke, men kan kanskje hjelpe deg å finne løsninger? 

Ts: Jeg burde dratt dit i August i fjor, men har ikke hatt råd overhode. Nå tørr jeg ikke engang bestille time. 

Anonymkode: d02e9...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om du dekkes av støtteordninger eller forsikringer, eller medlemskap i ulike forbund?

Anonymkode: df6a9...4e4

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tannleger har sett alt.

Jo lengre du venter, jo dyrere blir det.

Anonymkode: 9858c...a85

Ts: Jeg har allerede ventet ca 1 år. Og jeg kan ikke tygge omtrent på noen side fordi på ene siden mangler jeg tann oppe og nede har jeg allerede trekt jeksel så jeg får ikke tygd og på andre siden dette det av skall på tennene så fort jeg prøver å tygge. Knekkebrød feks tørr jeg ikke spise. 

Anonymkode: d02e9...aa9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sjekket om du dekkes av støtteordninger eller forsikringer, eller medlemskap i ulike forbund?

Anonymkode: df6a9...4e4

Ts: Støtteordninger? Tenker du på Helfo? Jeg har fått dekket noe tidligere pga skader av spiseforstyrrelser, men man må allikevel dekke en god del selv. Hva slags forbund tenker du på? 

Anonymkode: d02e9...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannleger kan gi tilbud om avbetaling om dere avtaler det på forhånd. Kanskje dere kan ta avdragsfri på lånet deres? Feriepengene har kommet, dropper dere ferie i år har dere råd til tannlege.

Anonymkode: 49b4f...c6d

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike ting som får ulme kan føre til at du får abcesser og i verste fall kan bakteriene spre seg til hjertet ditt. 

Dette er ikke noe å tulle med. Jeg hadde nok solgt unna noe for å få råd til tannbehandling.

Anonymkode: 2da96...0b4

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker all lønn på bolig, må du få deg annen plass å bo...

Anonymkode: cfa9d...08a

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tannleger kan gi tilbud om avbetaling om dere avtaler det på forhånd. Kanskje dere kan ta avdragsfri på lånet deres? Feriepengene har kommet, dropper dere ferie i år har dere råd til tannlege.

Anonymkode: 49b4f...c6d

Ts: Vi eier ikke nok av boligen til å få avdragsfrihet må eie 60% av boligen selv og vi er kun på 80%. Jeg er ikke kredittverdig til å få avdragsordning på noe. 

Anonymkode: d02e9...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts: Vi eier ikke nok av boligen til å få avdragsfrihet må eie 60% av boligen selv og vi er kun på 80%. Jeg er ikke kredittverdig til å få avdragsordning på noe. 

Anonymkode: d02e9...aa9

Har du lånekasselån? Isåfall kan du få betalingsutsettelse på det.

Anonymkode: 2da96...0b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slike ting som får ulme kan føre til at du får abcesser og i verste fall kan bakteriene spre seg til hjertet ditt. 

Dette er ikke noe å tulle med. Jeg hadde nok solgt unna noe for å få råd til tannbehandling.

Anonymkode: 2da96...0b4

Ts: Det er ingen betennelse eller noe rundt. Bare et åpent hull i tannkjøttet med en tannstubb nedi og den stubben er fra en tidligere rotfylling av tannen. Så hullet har ikke grodd igjen på 1 år. 

Anonymkode: d02e9...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts: Det er ingen betennelse eller noe rundt. Bare et åpent hull i tannkjøttet med en tannstubb nedi og den stubben er fra en tidligere rotfylling av tannen. Så hullet har ikke grodd igjen på 1 år. 

Anonymkode: d02e9...aa9

Du kan ikke se slike abcesser med det blotte øyet. Hvis du enda ikke har fått det er det konsekvensen av å gå med hull i tenna over tid. 

Anonymkode: 2da96...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke akkurat fått feriepenger?

Du kan få behandling på nedbetaling.

Anonymkode: 38db7...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...