Gå til innhold

Hvorfor føler jeg meg så ensom på hotell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det slår ikke feil! Hver gang jeg er på hotell blir jeg nedstemt. Kjenner bare en mørk sky komme sigende og skygge for alt annet. Føler meg så ensom. Noen som opplever noe lignende? Lurer på om det er et utbredt fenomen?

Anonymkode: 23370...735

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, du kan jo trøste deg med at du er alene på et uvant rom i et stort ukjent bygg full av fremmede folk gjerne på en uoppdaget plass. 

Du er ute av komfortsona, du føler deg ikke "trygg" og du er "stuck" der - langt fra kjente omgivelser og kjente folk - med alt det det innebærer. 

Om det er utbredt vet jeg ikke, men det er veldig mange som ikke liker å bo på hotell av ukjente grunner og årsaker.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bor alene til vanlig, så er det jo ikke så rart:) Prøv å nyte tiden du har alene! De få gangene jeg er på jobbreise og bor alene så synes jeg det er helt herlig altså! Da drikker jeg vin i badekaret og legger meg tidlig❤️ Man kan også sette seg i bare å se på folk. Eller snakke med noen for den del:) 

Anonymkode: f52a9...1f9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvis du ikke bor alene til vanlig, så er det jo ikke så rart:) Prøv å nyte tiden du har alene! De få gangene jeg er på jobbreise og bor alene så synes jeg det er helt herlig altså! Da drikker jeg vin i badekaret og legger meg tidlig❤️ Man kan også sette seg i bare å se på folk. Eller snakke med noen for den del:) 

Anonymkode: f52a9...1f9

Nei, er jo vant med å ha familien rundt meg 24/7. Men forrige gang jeg var på jobbreise lå jeg i senga og gråt meg i søvn, det var en sånn overveldende følelse av ensomhet og tomhet som jeg sjelden har opplevd. Det er jo en voldsom reaksjon, synes jeg 😅

Anonymkode: 23370...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjenne på det, men ikke like tungt som deg. Bor med mannen, men begge er en del på reise, og føler det ikke likt hjemme. Det er vel noe med at også rommet er fremmed. 

Løser det med å ringe noen og prate. Eller gå meg en tur. Kan også fint kjøpe en halvflaske vin og nippe mens jeg ser en serie, da senker skuldrene seg godt. 

Anonymkode: 05243...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være ensom har ingenting å være alene. Ensom og alene er to forskjellig ting.

Det kan være at det hotellet for sjelen din føles eller er fremmed for deg. At det ikke er noe som ligger nært til hjerte. Kanskje du er mer en person som bor i campinghytte? Har du prøvd ut det? :)

Anonymkode: ff853...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...