Gå til innhold

Avlyse sydentur? Barn som tåler dårlig varme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal, for første gang, ha med oss 6-åringen til Hellas i august. Ser at hun tåler svært dårlig varmen her hjemme, merket dette i mai med mange finværsdager. De siste årene har vi kun feriert i norden, og hatt utrolig uflaks med været i feriene våre️ Så i år tenkte vi at vi trenger bading og litt sol! Men med alle saker og fokus om varmerekord og turister som dør i varmen for tida, kjenner jeg litt på ei bekymring..

Noen med erfaring? 
tenker at til forskjell for varme her hjemme, vil vi der ha tilgang til både basseng og hav å bade i dagen lang, men likevel..

Anonymkode: eafb3...4d7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre barnet har noen problemer som gjør at slik varme er farlig er det bare å dra. Det er 50/50 om barnet vil like det, men dere vil jo det. 

Anonymkode: 7951d...774

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas? Definitivt, ikke stedet for en 6 åring sommertid. 
Dra om våren/høsten/vinteren i stedet.

Anonymkode: 8596d...d69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem, hatt med unga i Hellas i mange mange år, man er jo ved sjøen og har parasoll og bader = paradis. Ikke noe varmere nå enn det var for en del år siden

De folkene som har dødd har jo lagt ut på lange turer uten nødvendig utstyr og nok vann, og er eldre= dårlig kombinasjon

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger storkoste seg i Hellas i fjor. Mye bading og strand gjorde at det ikke ble det samme som hjemme. Viktig å ta nok pauser da! Ikke push det første dagene, trenger ikke gå rett for 5 timer på stranda. Ta pauser midt på dagen. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke avlyst. Jeg hadde med mine i fjor, mellom 35-38 grader, 0 stress. Har også vært i Tunisia i nærmere 50 grader. Sistnevnte var ikke så kjekt, men alt går om man har aircon, skygge, drikke og basseng. 

Anonymkode: f0ed9...030

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, sier meg fornøyd med det😗 skulle det i verste tilfelle bli ille, får man oppsøke senter😂

Anonymkode: eafb3...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på varme her og når man har basseng/hav tilgjengelig også. Også forskjell på å ha ferie og vanlig hverdag. Så jeg hadde reist ☀️

Anonymkode: 67bba...e42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et barn som tåler varme veldig dårlig, og blir fysisk dårlig, hodepine, dårlig humør og så videre av varmen. Jeg ville nok ikke avbestilt en allerede planlagt tur, for jeg tenker jo at dere bør teste og se om det går bra. I verste fall blir dere mye sittende inne med aircondition, men det kan jo tenkes at barnet deres tilpasser seg varmen og klimaet bedre enn dere tror. 

Anonymkode: f9349...174

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker så lenge der er basseng å skygge på uteområdet til hotellet går det bra. Da trenger dere ikke å gå langt fra hotellrommet med air-conditioning på de første eller varmest dagene.

Anonymkode: 60369...5e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt annet der nede om en er ved sjøen… og så er det også AC «over alt». Ta siesta på den varmeste tiden, så går det nok helt fint. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad for at foreldrene mine ikke hadde råd til syden da jeg var barn, sliter nok i varmen her hjemme. Ville ikke bestilt sånne ferier med et barn som tåler det dårlig. Men er turen alt bestilt og dere først nylig fant ut at barnet dette tålte, ville jeg neppe avbestilt og mistet pengene. Men ville vært forberedt på å tilbringe mye tid inne i skyggen ved behov.

Anonymkode: aa25e...ea9

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Tyrkia et år i slutten av juli med langt over 40 gr. Eldstemann satt på rommet og spilte, kom ut etter solnedgang og spiste middag med oss. Prøvde seg på stranda et par dager, men han ble ødelagt av varmen. Like blek da han kom hjem…

Anonymkode: e54c5...846

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Unge turister som ligger ved bassenget/på stranda dør jo ikke på chartertur.. 

Anonymkode: c2ce0...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unge turister som ligger ved bassenget/på stranda dør jo ikke på chartertur.. 

Anonymkode: c2ce0...d73

Må barn være døden nær for at man skal ta hensyn til at de ikke tåler varmen godt? 🤔 

Mange som ikke tåler varmen særlig godt har det heller ikke godt på stranda eller ved bassengkanten, og em seksåring kan ikke akkurat ligge å duppe alene i sjøen hele dagen...

Anonymkode: 49358...7a9

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var to uker i Hellas i august for noen år siden, det gjør jeg aldri igjen. 30-33 grader fra morgen til kveld, og slike temperaturer tåler jeg dårlig. I Athen var varmen helt grusom, det hjalp litt å være på øya hvor hotellet lå. Mannen min var uanfektet, storkoste seg på stranda. Jeg satt enten under en aircondition eller badet i sjøen for å kjøle meg ned.

For oss som ikke tåler varme så godt, er 30 grader alt for mye. Og august i Hellas er den varmeste måneden, etter hva jeg har forstått😬

Anonymkode: 6c3a2...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Var to uker i Hellas i august for noen år siden, det gjør jeg aldri igjen. 30-33 grader fra morgen til kveld, og slike temperaturer tåler jeg dårlig. I Athen var varmen helt grusom, det hjalp litt å være på øya hvor hotellet lå. Mannen min var uanfektet, storkoste seg på stranda. Jeg satt enten under en aircondition eller badet i sjøen for å kjøle meg ned.

For oss som ikke tåler varme så godt, er 30 grader alt for mye. Og august i Hellas er den varmeste måneden, etter hva jeg har forstått😬

Anonymkode: 6c3a2...7ed

Ja, derfor er jo Hellas i august - eller ethvert reisemål ved Middelhavet i juli-august - en skikkelig dårlig idé hvis man ikke tåler at det er 30 grader… da må man holde seg i Norge, eller dra til Island på sommerferie. 

Anonymkode: fdf7a...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker den varmen er noe helt annet når man har strand/basseng i umiddelbar nærhet og aircondition på rommet. Tror 6-åringen kommer til å storkose seg😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ville kun dratt hvis dere kan ha parasoll + ta med ordentlig solhatt og luftige dekkende linklær. Hilsen dame 46 som også tåler varme dårlig. ❤️

Anonymkode: c5bd9...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Må barn være døden nær for at man skal ta hensyn til at de ikke tåler varmen godt? 🤔 

Mange som ikke tåler varmen særlig godt har det heller ikke godt på stranda eller ved bassengkanten, og em seksåring kan ikke akkurat ligge å duppe alene i sjøen hele dagen...

Anonymkode: 49358...7a9

TS skriver jo: Men med alle saker og fokus om varmerekord og turister som dør i varmen for tida, kjenner jeg litt på ei bekymring..

Det er det jeg svarer på.

Anonymkode: c2ce0...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...