Gå til innhold

Narsisstisk mor som nekter å godta "null kontakt"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så moren min gjør alt for å suge meg tilbake igjen, og det begynner å bli sykt irriterende. Hun har også andre familiemedlemmer som "går god" for henne og forteller hvor trist hun er at vi ikke har kontakt og blabla. Uansett jeg fikk en sms i dag som åpenbart er et forsøk på å suge meg inn igjen . Et påskudd at jeg måtte komme å hente noe til henne og at hun skulle bare komme ut med tingen og det var alt. Så skulle jeg levere det til et annet familiemedlem på vegne av henne. Jeg kunne ikke dy meg og svarte at det fikk hun fikse selv. Så fikk jeg flere meldinger tilbake om at hun skjønte ikke hvordan jeg hadde samvittighet til å behandle henne sånn, og faren min ville alldeles ikke likt at jeg behandlet henne sånn(han døde for 3 år siden og hun kan ikke stoppe å bruke han som påskudd når jeg ikke gjør som hun vil).  Jeg har ikke giddet å svare mer. Noen som har erfaring at disse forsøkene forsvinner etterhvert? Jeg vet hun forsøker manipulere meg. 

Anonymkode: 41a53...a73

  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så moren min gjør alt for å suge meg tilbake igjen, og det begynner å bli sykt irriterende. Hun har også andre familiemedlemmer som "går god" for henne og forteller hvor trist hun er at vi ikke har kontakt og blabla. Uansett jeg fikk en sms i dag som åpenbart er et forsøk på å suge meg inn igjen . Et påskudd at jeg måtte komme å hente noe til henne og at hun skulle bare komme ut med tingen og det var alt. Så skulle jeg levere det til et annet familiemedlem på vegne av henne. Jeg kunne ikke dy meg og svarte at det fikk hun fikse selv. Så fikk jeg flere meldinger tilbake om at hun skjønte ikke hvordan jeg hadde samvittighet til å behandle henne sånn, og faren min ville alldeles ikke likt at jeg behandlet henne sånn(han døde for 3 år siden og hun kan ikke stoppe å bruke han som påskudd når jeg ikke gjør som hun vil).  Jeg har ikke giddet å svare mer. Noen som har erfaring at disse forsøkene forsvinner etterhvert? Jeg vet hun forsøker manipulere meg. 

Anonymkode: 41a53...a73

Jeg blokkerte min. Har hatt hun blokkert nå i et år! Kjempedeilig ❤️ 

Anonymkode: acd3c...ab4

  • Liker 6
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er blokkert.

Jeg byttet telefonnr, og ga streng beskjed til de som fikk mitt nye, at det ikke skal gies ut til noen uten tillatelse. Nettopp fordi jeg ikke vil at det skal komme til min mor.

Og jeg flyttet, så hun kan ikke møte på døra.

 

Sånn måtte jeg gjøre det....

Anonymkode: 08689...2ec

  • Liker 3
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokker nr. Ellers får du aldri fred 

Anonymkode: 00936...5ee

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må blokkere henne.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkert for alt. Deilig. Hun prøver enda med andre folk men jeg bare sier hvordan ståa er og jeg har det bedre uten kontakt. Men jeg vet hun følger med. Og det irriterer henne at hun ikke aner hva som skjer i livene våre. Men hun som har ødelagt. Jeg vet at dem ikke ser det slik. For dem er jo universet og vi alle andre driver rundt henne. 

Anonymkode: f7a2b...448

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg blokkerte min. Har hatt hun blokkert nå i et år! Kjempedeilig ❤️ 

Anonymkode: acd3c...ab4

Samme her, men da ber hun venninnene sine om å ringe meg 😁 Lei av å blokkere alle

Anonymkode: a1355...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokker henne over alt. Flytt hvis nødvendig. Vær beinhard og konsekvent med disse grensene. 

Dette var det eneste som fungerte her. Kunne ha skrevet et identisk innlegg om min egen mor. 

Anonymkode: 8fce6...531

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Samme her, men da ber hun venninnene sine om å ringe meg 😁 Lei av å blokkere alle

Anonymkode: a1355...724

Det har heldigvis ikke min gjort. De eneste min mor omgås er min far og min søster (som jeg også har blokkert) 😊

Anonymkode: acd3c...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Samme her, men da ber hun venninnene sine om å ringe meg 😁 Lei av å blokkere alle

Anonymkode: a1355...724

Lei av det? Det tar 2 sek å blokkere. 

Anonymkode: 72749...a3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blokkert for alt. Deilig. Hun prøver enda med andre folk men jeg bare sier hvordan ståa er og jeg har det bedre uten kontakt. Men jeg vet hun følger med. Og det irriterer henne at hun ikke aner hva som skjer i livene våre. Men hun som har ødelagt. Jeg vet at dem ikke ser det slik. For dem er jo universet og vi alle andre driver rundt henne. 

Anonymkode: f7a2b...448

Det er interessant at personer med narsissistisk personlighet veldig gjerne vil ha kontakt og vite hva som skjer. Når de ellers er selvsentrerte på alle punkter. Jeg fatter det ikke. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så moren min gjør alt for å suge meg tilbake igjen, og det begynner å bli sykt irriterende. Hun har også andre familiemedlemmer som "går god" for henne og forteller hvor trist hun er at vi ikke har kontakt og blabla. Uansett jeg fikk en sms i dag som åpenbart er et forsøk på å suge meg inn igjen . Et påskudd at jeg måtte komme å hente noe til henne og at hun skulle bare komme ut med tingen og det var alt. Så skulle jeg levere det til et annet familiemedlem på vegne av henne. Jeg kunne ikke dy meg og svarte at det fikk hun fikse selv. Så fikk jeg flere meldinger tilbake om at hun skjønte ikke hvordan jeg hadde samvittighet til å behandle henne sånn, og faren min ville alldeles ikke likt at jeg behandlet henne sånn(han døde for 3 år siden og hun kan ikke stoppe å bruke han som påskudd når jeg ikke gjør som hun vil).  Jeg har ikke giddet å svare mer. Noen som har erfaring at disse forsøkene forsvinner etterhvert? Jeg vet hun forsøker manipulere meg. 

Anonymkode: 41a53...a73

Hvis du er helt overbevist om at dere ikke bør ha kontakt, så må du nok blokkere henne. På alle medier. Og si tydelig ifra til henne på en høflig måte at dere ikke kan omgås mer. Ingen vits å gi henne eksempler på hva hun har gjort galt (selv om det kanskje føles naturlig/fristende). Narsissister lytter ikke. 

Endret av Mayer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så moren min gjør alt for å suge meg tilbake igjen, og det begynner å bli sykt irriterende. Hun har også andre familiemedlemmer som "går god" for henne og forteller hvor trist hun er at vi ikke har kontakt og blabla. Uansett jeg fikk en sms i dag som åpenbart er et forsøk på å suge meg inn igjen . Et påskudd at jeg måtte komme å hente noe til henne og at hun skulle bare komme ut med tingen og det var alt. Så skulle jeg levere det til et annet familiemedlem på vegne av henne. Jeg kunne ikke dy meg og svarte at det fikk hun fikse selv. Så fikk jeg flere meldinger tilbake om at hun skjønte ikke hvordan jeg hadde samvittighet til å behandle henne sånn, og faren min ville alldeles ikke likt at jeg behandlet henne sånn(han døde for 3 år siden og hun kan ikke stoppe å bruke han som påskudd når jeg ikke gjør som hun vil).  Jeg har ikke giddet å svare mer. Noen som har erfaring at disse forsøkene forsvinner etterhvert? Jeg vet hun forsøker manipulere meg. 

Anonymkode: 41a53...a73

Har det på samme måte, men det er barnet hun bruker. Vi forsøker null kontakt etter hun har vært utrolig ufin. Hun har meldt oss til barnevernet en rekke ganger for tull, en gang er det funnet ut at hun har gått via andre for å få meldt. Hun har forsøkt å true seg inn døren hos oss. Hun har truet meg per telefon. Dette etter vi har brutt kontakt. Mens vi hadde kontakt så løy hun om hva hun og barnet gjorde sammen. Vi satte grenser for et par ting og det ble det løyet om. Så begrenset vi overnattinger og det ble så dårlig mottatt at hun da skulle straffe meg ved å ikke stille opp. I samme slengen da så hadde hun ikke kontakt med barnet over tid. 

Hvis hun ser barnet offentlig med en av oss er hun rett bort på barnet. Jeg tenker at neste gang jeg ser henne så skal jeg si at jeg vurderer et besøks og kontaktforbud om hun ikke gir seg. 

Det jeg har gjort for å slippe telefonsamtaler og mas via telefon er å blokkere på alt som er. Jeg har også informert de nærmeste om null kontakt og om de hører noe så får de si de ikke vet noe. Jeg går å venter på neste "straff" for at jeg stenger henne ute. Spesielt nå som det har gått et år og jeg venter nummer to, noe hun fikk høre av andre. 

Anonymkode: befb2...872

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her, men da ber hun venninnene sine om å ringe meg 😁 Lei av å blokkere alle

Anonymkode: a1355...724

Si til alle de at om de ikke stopper så ringer du politiet. 

Anonymkode: befb2...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bytte nummer og skjule nummeret ditt. La kun de du må ha kontakt med få nummeret ditt og be de om å holde det for seg selv. Hvis noen spør hvorfor så si at det er for å få trygghet. 

Anonymkode: befb2...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle som har svart her. Tingen er at vi kan ikke gå helt null kontakt da vi har et hus vi "samarbeider" om. Dvs betaler regninger for og må ta vare på. Hun pleier bruke det som påskudd for å ta kontakt. Og har ikke hatt tid eller energi for å drive med advokat osv enn så lenge. Hun er blokket på snap, face og insta.

Anonymkode: eacbf...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge du betaler din del trenger du ikke ha noen form for kontakt, du må velge og stå i valget ditt uten å legge det ansvaret over på henne. Du velger kontakten du har og legger skylden på henne for din reaksjon på denne kontakten, da får du ingen varig endring heller. 

Anonymkode: 64d93...bab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge du betaler din del trenger du ikke ha noen form for kontakt, du må velge og stå i valget ditt uten å legge det ansvaret over på henne. Du velger kontakten du har og legger skylden på henne for din reaksjon på denne kontakten, da får du ingen varig endring heller. 

Anonymkode: 64d93...bab

Hvis vi ikke har kontakt når kan jeg vite om hun skal dit på besøk? Eller hun når jeg er der? Hvis du har noen forslag så tar jeg de i mot😊 

Anonymkode: eacbf...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være et viktig hus.

Anonymkode: a9137...d1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva galt har hun gjort siden dere ikke vil ha kontakt med deres mor?

Anonymkode: 94f77...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...