Gå til innhold

Hvor mye skal man tåle fra naboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du ønsker åpenbart kun tilbakemeldinger fra de som er enige med deg, men det er ikke sånn det fungerer på et forum. Når du starter en tråd, så vil du få meningene fra både de som er enige og uenige. 

Anonymkode: d61ee...70c

Ja, sånn er det. Jeg vet da vel det? Men kan du forklare hvorfor jeg skal måtte høre på dette bråket? Hvorfor skal det bare gå en vei her? Man får søren meg ta hensyn begge veier når man bor så tett. Kan tenke meg du bor midt på landet uten en nabo å se?

Anonymkode: 460fe...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, sånn er det. Jeg vet da vel det? Men kan du forklare hvorfor jeg skal måtte høre på dette bråket? Hvorfor skal det bare gå en vei her? Man får søren meg ta hensyn begge veier når man bor så tett. Kan tenke meg du bor midt på landet uten en nabo å se?

Anonymkode: 460fe...dc9

Hahaha, nei. Jeg bor i en ekstremt lytt bygård fra 1800-tallet i en storby. Men jeg har vett nok til å forstå at når man har naboer så kan man regne med støy, er det innenfor rimelighetens tider, så er det helt ok. 

Anonymkode: d61ee...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hahaha, nei. Jeg bor i en ekstremt lytt bygård fra 1800-tallet i en storby. Men jeg har vett nok til å forstå at når man har naboer så kan man regne med støy, er det innenfor rimelighetens tider, så er det helt ok. 

Anonymkode: d61ee...70c

Ja, helt sikkert at du aldri blir irritert 😂 

Anonymkode: 460fe...dc9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg bor i en 4 manns bolig. Naboen under har minst 10 stk ute på verandaen og har dratt tv ut også. Det er roping, hoiing og høylydt prating. Føles som de sitter i stua mi. Skal man bare finne seg i det siden kl ikke er 23?

Anonymkode: 460fe...dc9

Sånne folk forandrer seg dessverre aldri. Sånne kakerlakker ødelegger for alle andre med sin egoisme, men nettopp fordi de er så ego så nytter det ikke å snakke med dem. De vet de bråker men de gir faen. Har selv måttet flytte pga naboer fra helvete og jeg føler virkelig med deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, sånn er det. Jeg vet da vel det? Men kan du forklare hvorfor jeg skal måtte høre på dette bråket? Hvorfor skal det bare gå en vei her? Man får søren meg ta hensyn begge veier når man bor så tett. Kan tenke meg du bor midt på landet uten en nabo å se?

Anonymkode: 460fe...dc9

Det går ikke bare en vei. Det at naboen din bråker nå gir deg frikort til å bråke en annen gang. Kanskje kommer det aldri dit at du bråker men det går alikevel ikke bare en vei. Det er nemlig like greit og like ugreit at du bråker som at naboen gjør det.

Det er faktisk noe man må forvente at skjer en gang i ny og ne.

Store feiringer er en normal del av livet, sportsfan eller ei.

Naboen min under ønsker seg mer bråk fra oss fordi vi er så stille at hun føler seg alene i blokka. Vi hverken fester eller ser sport men hyler da ikke opp fordi naboene vedsidenav feirer ting feks. De har 6 barn så det blir noen feiringer i året.

Anonymkode: fa2b7...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, helt sikkert at du aldri blir irritert 😂 

Anonymkode: 460fe...dc9

Blitt irritert to ganger, ved begge tilfellene hadde naboene nach fra klokken 04 om natten til langt ut på formiddagen. Støy innenfor rimelighetens tider gidder jeg ikke å irritere meg over, folk må få leve. 

Anonymkode: d61ee...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg bor i en 4 manns bolig. Naboen under har minst 10 stk ute på verandaen og har dratt tv ut også. Det er roping, hoiing og høylydt prating. Føles som de sitter i stua mi. Skal man bare finne seg i det siden kl ikke er 23?

Anonymkode: 460fe...dc9

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS også burde invitere noen venner og se EM. Det kalles å leve, og TS burde prøve det 😉

Anonymkode: 2a29d...8d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja,....det er en grunn til at folk bor i enebolig. Dette må du tåle når dere bor tett.

Anonymkode: e235b...ba6

Er da mye bråk rundt eneboliger og om du ikke bor på landet og langt fra folk, men da har du drittlukten og traktorer i stedet.

Kjenner ingen som har det helt stille rundt seg selv om de bor i enebolig. Hører alltid naboer jeg.

Anonymkode: fe06b...3c5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje TS også burde invitere noen venner og se EM. Det kalles å leve, og TS burde prøve det 😉

Anonymkode: 2a29d...8d9

Åh, spar deg..

Anonymkode: 460fe...dc9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (31 minutter siden):

Sånne folk forandrer seg dessverre aldri. Sånne kakerlakker ødelegger for alle andre med sin egoisme, men nettopp fordi de er så ego så nytter det ikke å snakke med dem. De vet de bråker men de gir faen. Har selv måttet flytte pga naboer fra helvete og jeg føler virkelig med deg!

Takk!

Anonymkode: 460fe...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje TS også burde invitere noen venner og se EM. Det kalles å leve, og TS burde prøve det 😉

Anonymkode: 2a29d...8d9

Har man behov for å bråke for å leve så får man flytte langt unna folk. Bor man tett må man ta hensyn!

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvem bestemmer hva som er "normalt" hensyn da? For meg kan det være like plagsomt og sjenerende med naboen som er ute og klipper hekk og gress i noen timer, eller naboene med småbarn i plaskebasseng som hyler mens de leker. 

Anonymkode: d61ee...70c

Forskjellen er at hekk og gress naturlig nok MÅ klippes ute, tv-titting må ikke. 

Anonymkode: 30f04...1b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette klarer du vel strengt tatt å finne deg i, ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvem bestemmer hva som er "normalt" hensyn da? For meg kan det være like plagsomt og sjenerende med naboen som er ute og klipper hekk og gress i noen timer, eller naboene med småbarn i plaskebasseng som hyler mens de leker. 

Anonymkode: d61ee...70c

Nå kverulerer du bare og gjør deg vanskelig. De aller fleste klarer å forstå forskjell på nødvendige lyder og ikke-nødvendige lyder, og ikke-nødvendige lyder som likevel er ok….  Å ta med tv ut og du under opp lyden hører til under kategorien ikke nødvendig lyd og til og med kategori drittsekk. 

Da tenker man kun på seg selv. 

Og altså - hvem faen klarer å se tv i SOLA? 

Anonymkode: a9d47...78d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

du under opp lyden

* dundre opp

Anonymkode: a9d47...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjer det hver dag: forståelig å reagere. Skjer det bare når det er fotball-em og tilfeldigvis knallfint sommervær i Norge: du må tåle at naboen lever livet. 

Anonymkode: 0557a...e36

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Når man har valgt å bosette seg tett som i en 4 manns bolig er man forpliktet til å ta hensyn til sine naboer. Ja man kan ha besøk, nei man behøver ikke å holde på som om det ikke finnes naboer i nærheten. Slik ts beskriver det burde naboen heller kjøpt seg enebolig ute i gokk.

 

Ts, dersom de ikke vil høre så begynner du å ta lydopptak og sender til politiet hver gang dette skjer. Pågår det ofte og det er til sjenanse for flere naboer (snakk med de andre og gå sammen om å snakke med de som støyer) som også klager til politiet, så kan det være at politiet kommer og ber de roe ned festen. Fotball eller ei. Det er en lov som sier at man ikke skal være til sjenanse for privatlivets fred. Den gjelder døgnet og året rundt.

Anonymkode: 4852b...7e7

Tviler på politiet kommer fordi naboen ser på fotballkamp på verandaen med venner og har fest noen ganger på sommeren. 
 

men jeg skjønner godt det irriterer trådstarter. Hadde ikke greid å sitte ute på verandaen å kose meg selv om naboen gjorde det samme da jeg bodde i tomannsbolig. Da sa vi fra til hverandre på forhånd om vi skulle ha fest, og det var bare å sende en melding om man skulle dempe lydnivået litt:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du forsøkt å snakke med naboen, og spurt pent om de kanskje kan tenke seg å roe ned lydnivået litt? For alt du vet kan det hende naboen ikke er klar over at dette er irriterende for andre naboer som deg, og at det er helt utenkelig for ham at noen ikke er interessert i fotball?

Anonymkode: e35c3...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS, har du forsøkt å snakke med naboen, og spurt pent om de kanskje kan tenke seg å roe ned lydnivået litt? For alt du vet kan det hende naboen ikke er klar over at dette er irriterende for andre naboer som deg, og at det er helt utenkelig for ham at noen ikke er interessert i fotball?

Anonymkode: e35c3...5fd

Står på side 1 at h*n har gjort det. 

Anonymkode: 30f04...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...