Gå til innhold

Far lager problemer for meg, ang pass , er vanskelig pga jeg har ny kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og far gikk fra hverandre i 2014, da var barnet vårt 20 mnd, nå er hn 11 år. Jeg har fått meg kjærste, det en en dame jeg har kjent i over 10 år, vi begynte og date i desember og ble sammen offentlig i mars, dette tåler ikke far, ennå han selv har dame.

Jeg har barnet 100% og foreldreansvar. Han vil ikke at barnet skal ha pass, da dama mi spurte om jeg og barnet ville være med til syden i høstferie, noe vi vil begge 2, barnet kjente henne fra før også, og vet vi er kjærester nå, hun har bare barn over 20 +-

Må far skrive under på noe her når jeg er alene med barnet og har foreldreansvaret? han ser barnet en dag i uka i 5-6 timer

Anonymkode: 65b85...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ringer/ sender mail til Politiets passkontor, kan de svare på alt. De hjelper og med å skaffe pass om barnefar slår seg vrang  

Anonymkode: ed613...56c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk politiets hjemmesider hvor det står om krav til utstedelse av pass til barn. Ring eventuelt politiet/passkontoret om du ikke finner svar på nett.

Anonymkode: 64c24...c83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke nekte deg pass med mindre han kan bevise det er fare for kidnapping.

Du vil få nødpass men ikke vanlig enn så lenge han er vanskelig (venninne som var i samme situasjon).

Anonymkode: 959a6...ebc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har foreldreansvar alene trenger du ingen underskrift av ham for pass. Men du må ha med en bekreftelse på at han ikke har foreldreansvar.

Har dere felles foreldreansvar, så tar du kontakt med politiet og forklarer situasjonen. De vil da sende en henvendelse til ham med beskjed om å uttale seg om dette med pass, og hvorfor han eventuelt motstrider seg passutstedelse. Enten svarer han på denne med svada som ikke har noe fornuft, eller så svarer han ikke i det hele tatt. I begge tilfeller får barnet pass. Men du må begynne prosessen straks da, for ting kan ta litt tid.

Anonymkode: 477b1...e8d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar

har det skriftlig at jeg har foreldreansvar alene

Anonymkode: 65b85...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for alle svar

har det skriftlig at jeg har foreldreansvar alene

Anonymkode: 65b85...7fa

Da er det jo ingen sak, han sin mening er irrelevant.

Anonymkode: 959a6...ebc

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Takk for alle svar

har det skriftlig at jeg har foreldreansvar alene

Anonymkode: 65b85...7fa

Da får du pass. Ta med det dokumentet så ordner det seg.

Anonymkode: 43be4...4a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og far gikk fra hverandre i 2014, da var barnet vårt 20 mnd, nå er hn 11 år. Jeg har fått meg kjærste, det en en dame jeg har kjent i over 10 år, vi begynte og date i desember og ble sammen offentlig i mars, dette tåler ikke far, ennå han selv har dame.

Jeg har barnet 100% og foreldreansvar. Han vil ikke at barnet skal ha pass, da dama mi spurte om jeg og barnet ville være med til syden i høstferie, noe vi vil begge 2, barnet kjente henne fra før også, og vet vi er kjærester nå, hun har bare barn over 20 +-

Må far skrive under på noe her når jeg er alene med barnet og har foreldreansvaret? han ser barnet en dag i uka i 5-6 timer

Anonymkode: 65b85...7fa

Har du fullt foreldreansvar trenger du ikke fars signatur/godkjennelse til pass. Du kan sjekke at du står oppført med fullt foreldreansvar på skatteetaten sine sider. 

Hans mening her har ingenting å si. God tur! 

Anonymkode: b9cd1...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for alle svar

har det skriftlig at jeg har foreldreansvar alene

Anonymkode: 65b85...7fa

Da kan han protestere så mye han vil, han har ingenting å si!

Anonymkode: 477b1...e8d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

Har skaffet time til pass nå,men herregud så lang ventetid, fikk slutten av September, ennå godt jeg bestilte nå

Anonymkode: 65b85...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk

Har skaffet time til pass nå,men herregud så lang ventetid, fikk slutten av September, ennå godt jeg bestilte nå

Anonymkode: 65b85...7fa

Det er alltid noen som avbestiller, så om du sjekker sidene innimellom er det god sjans for at du finner en ledig time før det. Evt. sjekk i nabokommune om det ikke er for langt å reise.

Anonymkode: 99af5...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sjekket i en annen kommune ja , jeg fikk time uken etter at jeg bestilte nå forrige uke . (Sandefjord ) 

Anonymkode: df7e4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har "foreldreansvaret" alene. Da kan du gjøre hva du vil.

Anonymkode: 5b691...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...