Gå til innhold

så lei barnefaren :( han holder aldri avtaler vi har

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 barn sammen som begynner i 1 klasse, 3 klasse og 5 klasse til høsten, vi ble skilt når minsten var 5mnd og han ble sammens med elskeren sin dagen etter det ble slutt  , han har fått 2 barn med henne som nå er 9 mnd og 3 år, hun er en hyggelig dame, jeg måtte jo bare bite i det sure eple for barnas skyld og bli kjent med henne etter skilmisse.

Men til saken, jeg og far har privat avtale, de er hos oss anhver ferie og 4 uker hos hver på sommeren, og vi deler sent og tidlig,denne gangen skulle far ha de fra skoleslutt,men det skjedde ikke, veldig glad jeg ikke tok minsten ut av bhg ennå og meldte de 2 største på sfo,men det varer jo kun denne uka, faren kan ta dem fra 5 juli selvom han har fri fra jobb,men kona hans ville på ferie med bare de 4 først, synes det er helt greit at hun ønsker det,men dette kunne de tatt etter de hadde vert hos dem. Far begynner i ny jobb i August, så han hadde god tid til det etterpå.

Så nå blir det problemer for meg neste uke da jeg må jobbe, minsten er heldigvis i bhg,men kan en 8 og 10 åring være alene i 9 timer, føler veldig på dette, eller skal jeg spørre den barnevakten vi har ha dem da, hun er forsatt hjemme og vet foreldrene hennes skal jobbe i alle fall like lenge som meg om ikke en uke lengre. hva tenker dere ? hva bør jeg gjøre ang barnefar her. Det skjer noe nesten hver ferie og slik har det vert siden vi ble skilt. Jeg er forsatt singel, har rett og slett ikke tid til noe annet enn jobb og barn akkurat nå

Anonymkode: 446eb...59f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier fra til far at enten så følger han avtalene som er laget eller så forholder du deg til at de bor hos deg med sporadisk samvær med far.så vil du kreve bidrag etter gjennom nav for reelt samvær. 

Men han behandler deg bare så dårlig som du lar han behandle deg. Hvorfor tar du ungene? Om avtalen er at de skal til far så får han hente de siste dagen og ferdig med det. Høres ut som dere har løse avtaler der begge vet at far kan gjøre som han vil. Hadde tatt en alvorsprat og kjørt mekling på familievernkontoret om han ikke følger opp.

Anonymkode: 39bea...786

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har 3 barn sammen som begynner i 1 klasse, 3 klasse og 5 klasse til høsten, vi ble skilt når minsten var 5mnd og han ble sammens med elskeren sin dagen etter det ble slutt  , han har fått 2 barn med henne som nå er 9 mnd og 3 år, hun er en hyggelig dame, jeg måtte jo bare bite i det sure eple for barnas skyld og bli kjent med henne etter skilmisse.

Men til saken, jeg og far har privat avtale, de er hos oss anhver ferie og 4 uker hos hver på sommeren, og vi deler sent og tidlig,denne gangen skulle far ha de fra skoleslutt,men det skjedde ikke, veldig glad jeg ikke tok minsten ut av bhg ennå og meldte de 2 største på sfo,men det varer jo kun denne uka, faren kan ta dem fra 5 juli selvom han har fri fra jobb,men kona hans ville på ferie med bare de 4 først, synes det er helt greit at hun ønsker det,men dette kunne de tatt etter de hadde vert hos dem. Far begynner i ny jobb i August, så han hadde god tid til det etterpå.

Så nå blir det problemer for meg neste uke da jeg må jobbe, minsten er heldigvis i bhg,men kan en 8 og 10 åring være alene i 9 timer, føler veldig på dette, eller skal jeg spørre den barnevakten vi har ha dem da, hun er forsatt hjemme og vet foreldrene hennes skal jobbe i alle fall like lenge som meg om ikke en uke lengre. hva tenker dere ? hva bør jeg gjøre ang barnefar her. Det skjer noe nesten hver ferie og slik har det vert siden vi ble skilt. Jeg er forsatt singel, har rett og slett ikke tid til noe annet enn jobb og barn akkurat nå

Hjelper ikke å ha avtaler når far VET han kan gjøre som han vil, og du finner deg i det. 

Du må sette klare grenser og forventinger. Enten så holder han avtaler, eller så krever du dem endret. Handlinger får konsekvenser. Slutt å tilrettelegg for at han får viljen sin. Så klart blåser han i hva som er avtalt når det ikke blir konsekvenser av det. 

Vi har samme avtale, i fjor var siste gang far blåste i avtalene våre. Det resulterte i at han fikk mindre ferie med barna, for jeg nektet å flytte min allerede bestilte og betalte ferie med barna (han viste om den ferien  4 mnd i forkant) - for at han ut av det blå fant ut han ville ha sen ferie istedenfor. 

Du må stå på ditt. Slutt å være nikkedukke, slutt å ta ansvar for fars valg. 

Anonymkode: 88a5e...5a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjelper ikke å ha avtaler når far VET han kan gjøre som han vil, og du finner deg i det. 

Du må sette klare grenser og forventinger. Enten så holder han avtaler, eller så krever du dem endret. Handlinger får konsekvenser. Slutt å tilrettelegg for at han får viljen sin. Så klart blåser han i hva som er avtalt når det ikke blir konsekvenser av det. 

Vi har samme avtale, i fjor var siste gang far blåste i avtalene våre. Det resulterte i at han fikk mindre ferie med barna, for jeg nektet å flytte min allerede bestilte og betalte ferie med barna (han viste om den ferien  4 mnd i forkant) - for at han ut av det blå fant ut han ville ha sen ferie istedenfor. 

Du må stå på ditt. Slutt å være nikkedukke, slutt å ta ansvar for fars valg. 

Anonymkode: 88a5e...5a6

Nøyaktig hvordan får man gjort det? 

Far her har ikke barna nå som han egentlig skulle ha de, skal ts sette de igjen på trappa hans å reise? Hvem går det utover da?

Anonymkode: f2c8b...731

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du sier fra til far at enten så følger han avtalene som er laget eller så forholder du deg til at de bor hos deg med sporadisk samvær med far.så vil du kreve bidrag etter gjennom nav for reelt samvær. 

Men han behandler deg bare så dårlig som du lar han behandle deg. Hvorfor tar du ungene? Om avtalen er at de skal til far så får han hente de siste dagen og ferdig med det. Høres ut som dere har løse avtaler der begge vet at far kan gjøre som han vil. Hadde tatt en alvorsprat og kjørt mekling på familievernkontoret om han ikke følger opp.

Anonymkode: 39bea...786

Prat hjelper lite med slike, fvk har ingen myndighet. 

Eneste å gjøre er å dokumentere hvor lite de er hos far, sende dokumentasjonen til nav, sette høyere bidrag, aldri stole på fars avtaler, fikse alt selv.

Anonymkode: f2c8b...731

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar

Vi har snakket sammen nå og det har kommet han ikke orker, så vi går ned på samværet selvom det er trist for barna. han vil kun ha de anhver jul, påske og 2 uker på sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Så i teorien kan det gå fra sommer og helt til påske til de sees? 

Anonymkode: 9f32c...8f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for alle svar

Vi har snakket sammen nå og det har kommet han ikke orker, så vi går ned på samværet selvom det er trist for barna. han vil kun ha de anhver jul, påske og 2 uker på sommeren.

Stakkars barna. Men han orker sine nye barn med ny samboer. Direkte slemt😞 Tipper hans samboer styrer mye der, hun vil nok helst at han ikke skal være med sine tidligere barn!

Utrolig vondt da for dine 3 barn å ha en far som driter i dem,og en stemor som bare er glad til barna ikke er med dem.

Anonymkode: 2f55c...ab0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tydeligvis. Far er opptatt med sine nye barn😞 Tragisk.

AnonymBruker
Skrevet

Krev penger for ekstra utgifter du får iht at gan ikke tar den delen han har lovet.  Ikke riktig at det er din utgift.

Anonymkode: 16163...3fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stakkars barna. Men han orker sine nye barn med ny samboer. Direkte slemt😞 Tipper hans samboer styrer mye der, hun vil nok helst at han ikke skal være med sine tidligere barn!

Utrolig vondt da for dine 3 barn å ha en far som driter i dem,og en stemor som bare er glad til barna ikke er med dem.

Dette er utelukkende farens ansvar! Hvorfor skylder du på ny kjæreste? Det er jo faren som har valgt å få to barn til, i tillegg til de tre han allerede har. Dette er bare atter et eksempel på et patetisk mannfolk som ikke tar ansvar.

Anonymkode: 7b537...0ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stå på ditt, TS, og hold deg til alle avtaler fremover. Han kan ikke bare si nei til samvær som er avtalt fordi han er sliten! Bakker han ut av avtalen dere nå har skal du selvfølgelig kreve bidrag.

Han har veldig små barn i tillegg til sine særkulls, så kan godt forstå at 5 er mye nå som de har en baby. Men det er ikke din og storesøskenes feil! Har du snakket med hans foreldre og sagt at han ditcher egne barn? Kanskje moren hans kan prate ham til fornuft? De ukene som nå går i dass må han nesten bare fikse, synes ikke du skal gi deg på det.

Anonymkode: ca4c0...538

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

er veldig enig med deg her,men dessverre går det dårlig og tvinge noen, synes også dette er vondt,men hjelper ikke hva jeg gjør dessverre :( Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

er veldig enig med deg her,men dessverre går det dårlig og tvinge noen, synes også dette er vondt,men hjelper ikke hva jeg gjør dessverre :( Ts

Det er ikke tvang å be noen overholde en samværsavtale de selv har satt opp. Han tvinger deg til å passe barna noen uker det ikke passer - det er han som er på villspor. Evt får han ha de på dagtid og så kan de sove hos deg?

Anonymkode: ca4c0...538

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk for alle svar

Høstferie, vinterferie, helg er helt uaktuelt? Han orker ikke sine egne barn, men det skal du. Klem til deg, det tror jeg du trenger 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...