AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #1 Skrevet 25. juni 2024 Det kom jo en innstramming av reglene i form av krav til utfylling av skjema for mva og toll. Mange har fått krav i ettertid selv om dette skal være betalt inn via eBay, på grunn av feil utfylt skjema eller noe sånt. Det skal som kjent ikke være enkelt å sende noe til Norge... Men går dette greit nå, eller er det fremdeles noen som får krav og må betale avgiftene to ganger? Jeg spør spesifikt om eBay nå, fordi det er der jeg har tenkt å handle. Anonymkode: d1d1c...075 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #2 Skrevet 25. juni 2024 Pleier å gå bra, om ikke får en refundert mvaen en har betalt fra ebay. Anonymkode: ae505...5f4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #3 Skrevet 26. juni 2024 Jeg har opplevd å få krav fra Posten på 4 av 7 pakker de siste 3 mnd. Har fått pakker tilsendt fra Polen, Bulgaria, Estland og UK. Jeg bestiller deler til et hobbyprosjekt, ting av lav verdi. Litt irriterende å måtte betale ekstra for disse småtingene. Ebay refunderer ikke Postens fortollingsgebyr (som er 45 kr på pakker av lav verdi). Anonymkode: 30dca...6d3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #4 Skrevet 26. juni 2024 Unngå Rarewaves på ebay, pakkene deres blir alltid stuck med påfølgende tollkrav. Alle privatpersoner jeg har kjøpt av der har klart å fylle ut riktig, så jeg vet ikke hva som er dette firmaets problem. Anonymkode: 3fc1c...67d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #5 Skrevet 26. juni 2024 Just now, AnonymBruker said: Unngå Rarewaves på ebay, pakkene deres blir alltid stuck med påfølgende tollkrav. Alle privatpersoner jeg har kjøpt av der har klart å fylle ut riktig, så jeg vet ikke hva som er dette firmaets problem. Anonymkode: 3fc1c...67d Kan legge til at Rarewaves kommer i mange varianter, USA, Canada osv. Og noe som het norsk media, som også viste seg å være Rarewaves. Anonymkode: 3fc1c...67d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #6 Skrevet 26. juni 2024 Hm, okei. Da blir jeg enda mer skeptisk til å handle. Det er så irriterende, fordi Norge er et bittelite land hvor det ikke går an å få tak i alt mulig. En må ofte bestille fra utlandet. Men takk for svar, dere! Anonymkode: d1d1c...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå