AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #1 Skrevet 25. juni 2024 Hvor går egentlig grensen for hva man burde tåle av støy fra naboen på andre siden av hekken? Kvinnen er uføretrygdet men holder ofte på med sirkelsag eller andre type verktøy på dagtid, når mannen kommer hjem fra jobb er det i gang med gressklipper, hekkesaks, andre motoriserte hageverktøy eller så er det en forbanna høytaler på verandaen som spiller drittmusikk hver eneste kveld. Kjenner jeg blir gal av den konstante lyden derfra. Ikke gidder de ta pauser på søndager heller. Hadde vi hatt økonomi til å selge og flytte, hadde vi gjort det for lengst... Anonymkode: cb2a1...2c3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #2 Skrevet 25. juni 2024 Etter kl 23.00, klag. Resten av døgnet må du enten lydisolere boligen din og ikke ha vindu åpent (varmepumpe med aircondition) eller finne deg i dagligdags støy. Skikkelig lydisolering stenger ute det meste av lyder. Anonymkode: 7aa1a...18d 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #3 Skrevet 25. juni 2024 Til 23, ja. Ellers må man bo uten naboer Anonymkode: 3ea87...885 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #4 Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvor går egentlig grensen for hva man burde tåle av støy fra naboen på andre siden av hekken? Kvinnen er uføretrygdet men holder ofte på med sirkelsag eller andre type verktøy på dagtid, når mannen kommer hjem fra jobb er det i gang med gressklipper, hekkesaks, andre motoriserte hageverktøy eller så er det en forbanna høytaler på verandaen som spiller drittmusikk hver eneste kveld. Kjenner jeg blir gal av den konstante lyden derfra. Ikke gidder de ta pauser på søndager heller. Hadde vi hatt økonomi til å selge og flytte, hadde vi gjort det for lengst... Anonymkode: cb2a1...2c3 Jeg er uføretrygdet, men holder ikke på slik. Anonymkode: aa628...675 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #5 Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg har noen spørsmål her, holder naboene dine på med oppussing? Om så er det endel av dette dere må tåle mens det pågår. Hvor tett bor dere? Rekkehus? Finnes det et styre for området? Hvor lenge har de bodd der og hvordan er det på regnværsdager og vinter? Nei, det er ingen oppussing der nå. Aner ikke hva de holder på med.. om vinteren er det samme greia. Vi bor i et helt vanlig nabolag, men husene står ganske tett. Anonymkode: cb2a1...2c3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #6 Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er uføretrygdet, men holder ikke på slik. Anonymkode: aa628...675 Min partner er også uføretrygdet, han holder heller ikke på slik. Jeg dømmer ingen for å være det, vet at det finnes 1000 forskjellige grunner. Ts Anonymkode: cb2a1...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #7 Skrevet 25. juni 2024 På YouTube er en film med 1time med skriking, sett på den når de spiller drittmusikken sin. Anonymkode: 29580...23b 4 1
Queen94 Skrevet 25. juni 2024 #8 Skrevet 25. juni 2024 Forstår at man kan gjøre hva man måtte ønske frem til kl 23.00, men det kan bli for mye bråk for naboer. Man må respektere at andre også får fred ute. Mine barn få leke i Hagen men ikke skrike, jeg sier alltid naboer trenger også ro. Snakk med naboen eller legg en lapp i postkassen der du forklarer problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #9 Skrevet 25. juni 2024 Holder de på sent kan man kontre med lyd tidlig, så merker de hvor lytt det er? Litt Deathmetal kl.07:00 på en lørdag, f eks, mens man kjører sirkelsag utenfor soveromsvinduet deres. Eller hva med å gjødsle med noe veldig god kompost? Anonymkode: 24b32...aa4 2 1
Juniper Skrevet 26. juni 2024 #10 Skrevet 26. juni 2024 Hadde jeg hatt sånn nabo hadde jeg virkelig vurdert å kjøpe meg en sekkepipe og starte øvelser. Med hørselvern. Ikke at jeg kan spille noe som helst instrument, men tipper jeg hadde fått til å lage mye lyd i forsøkene. Om naboen klaget kunne vi snakket sammen om lydnivå i tettbebygget strøk! 🤣🤣🤣 Har dere prøvd å prate med dem? Det er gjerne et første skritt. 2 1
Honey Dew Skrevet 26. juni 2024 #11 Skrevet 26. juni 2024 Herregud, folk må da få lov til å jobbe. Når på dagen vil dere tillate at denne naboen får gjort unna ting som hun må gjøre i hagen da? Det skal være stille etter kl 23. 1
Loff77 Skrevet 26. juni 2024 #12 Skrevet 26. juni 2024 Søndag skal det være stille, er jo bare å so fra
Hansehan Skrevet 26. juni 2024 #13 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): På YouTube er en film med 1time med skriking, sett på den når de spiller drittmusikken sin. Anonymkode: 29580...23b Enda bedre: sett på ti timer med Epic Sax Guy på full guffe og ta en tur ut for dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #14 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 21.32): Jeg er uføretrygdet, men holder ikke på slik. Anonymkode: aa628...675 Netopp. Hva er poenget med å nevne at naboen er ufør? Latterlige holdninger av ts. Anonymkode: a81b6...5e2 1
Bokormsen Skrevet 28. juni 2024 #15 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Netopp. Hva er poenget med å nevne at naboen er ufør? Latterlige holdninger av ts. Anonymkode: a81b6...5e2 At de holder på hele dagen? Folk i jobb kan nødvendigvis ikke det. Det må vel være begrenset med sirkelsag arbeid om det ikke er kjemper oppussing? Og plenen klippes vel ikke mer enn en gang i uka? Er det virkelig hele dagen hver da? Prat med dem.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #16 Skrevet 28. juni 2024 Svar med samme mynt. Lær deg et nytt språk på Duolingo med volumet på 11. Her kan du også spille språkradio fra spotify på full guffe. Kanskje velge hollandsk eller dansk. Jeg hadde satt på musikken på samme nivå hver gang de satt igang med sitt. Miksmaster og blender utendørs? Ja takk. Lære deg opera? Gjør det utendørs. Kanskje vurdere å lære deg fiolin også, men drite i å bli noe særlig bedre. Anonymkode: 2fedc...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #17 Skrevet 29. juni 2024 Honey Dew skrev (På 26.6.2024 den 13.54): Herregud, folk må da få lov til å jobbe. Når på dagen vil dere tillate at denne naboen får gjort unna ting som hun må gjøre i hagen da? Det skal være stille etter kl 23. Selvsagt må folk få jobbe i hagen, men når det er bråk fra morgen til kveld hver eneste dag, så sier det seg selv at det går på helsa løs! Vi jobber også i Hagen så snart vi kan, men det er jo ikke så bråk av det hele tiden… Anonymkode: ef592...c00
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #18 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Netopp. Hva er poenget med å nevne at naboen er ufør? Latterlige holdninger av ts. Anonymkode: a81b6...5e2 Det var nok for å poengtere/forklare at naboen er hjemme hver dag, og ikke som et nedlatende stikk mor uføre….. Hva med å slutte å tro at alt er sagt med nedlatende tone? Hjelpes! Anonymkode: ef592...c00 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #19 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 21.32): Jeg er uføretrygdet, men holder ikke på slik. Anonymkode: aa628...675 Nei, og det tror nok ikke TS at alle som gjør slik er heller…. Det var nok bare nevnt som endel av forklaringen på at hun har anledning til å jobbe hele dagen. Hun kunne sagt hjemmeværende, men det er jo også feil, så hvorfor ikke kalle en spade for en spade? Slutt å tro at alle som nevner at noen er uføretrygdet ser ned på uføre. Venninnen min er lærer og reiser på ferie hele året. Ånei, nå sa at jeg at hun var lærer, oi, da må jeg automatisk være imot lærere?!? Jeg burde sagt at venninnen min har mye fri, så derfor reiser hun mye. Huff så slem jeg var som ikke overveide alle ordene min i tilfelle jeg skulle komme til å krenke noen. Anonymkode: ef592...c00 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #20 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Netopp. Hva er poenget med å nevne at naboen er ufør? Latterlige holdninger av ts. Anonymkode: a81b6...5e2 Krenket? Ikke legg deg opp i bagateller. Støy fra morgen til kveld er selvfølgelig plagsomt, det kan etthvert oppegående menneske forstå. Anonymkode: 6c620...b8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå