Gå til innhold

Ser håret mitt fett eller tørt ut? Synes at det er litt vanskelig å bedømme😅

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes ikke det ser tørt ut i hvert fall :)

Anonymkode: 57d63...7c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra en som har fet hud og hår som blir fett veldig fort. Har aldri vært i tvil om det er fett 😆

Anonymkode: 8b208...9a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det ser helt vanlig ut, hverken fett eller tørt. 

Anonymkode: fdf4d...71d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt, men på vei til å bli fett.. eller med andre ord snart på tide med en vask. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sliter med fett hår, og mitt hår ser ut som jeg har smurt smør i det etter 24 timer. Så nei jeg vil ikke si at ditt ser fett ut, og heller ikke tørt 

Anonymkode: 0331f...c6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som du har nordisk hår som fort blir statisk/uregjerlig i tørr luft. Mitt hår er også sånn. Det blir helt "tørt" og rart om jeg for eksempel er på hotell eller på kontoret, eller i bil med AC. Fort fett i røttene, men veldig "fint" og "frizzy" i endene. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig du er usikker fordi du flasser litt? Og hodebunnen kjennes fet, mens håret i lengdene kjennes tørt? Isåfall skal du få noen tips, selvom du ikke har bedt om det... 

Ikke ta balsam i hodebunn. 
Vask med double cleanse, dvs, shampoo først for å få vekk fett og "møkk". Skyll ut, ta shampoo på nytt, du vil se at den skummer mye bedre opp. La den gjerne sitte litt før du skyller ut og tar hårkur eller balsam. 

Ser normalt ut for meg, men ser ut som du trenger å vaske det senest i morgen :) 

Anonymkode: ea066...488

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (23 timer siden):

Det ser ut som du har nordisk hår som fort blir statisk/uregjerlig i tørr luft. Mitt hår er også sånn. Det blir helt "tørt" og rart om jeg for eksempel er på hotell eller på kontoret, eller i bil med AC. Fort fett i røttene, men veldig "fint" og "frizzy" i endene. 

Olaplex nr.6

Det ble min redning mot statisk hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

watt skrev (1 minutt siden):

Olaplex nr.6

Det ble min redning mot statisk hår.

Skal sjekkes 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 22.27):

Mulig du er usikker fordi du flasser litt? Og hodebunnen kjennes fet, mens håret i lengdene kjennes tørt? Isåfall skal du få noen tips, selvom du ikke har bedt om det... 

Ikke ta balsam i hodebunn. 
Vask med double cleanse, dvs, shampoo først for å få vekk fett og "møkk". Skyll ut, ta shampoo på nytt, du vil se at den skummer mye bedre opp. La den gjerne sitte litt før du skyller ut og tar hårkur eller balsam. 

Ser normalt ut for meg, men ser ut som du trenger å vaske det senest i morgen :) 

Anonymkode: ea066...488

Veldig enig her 😊

Volum shampoo er også ett tips om man får fort fett hår. Å en balsam for tørt hår om det er tørt ut i lengdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått over fra vanlig sulfat free volum shampoo, til shampoo bar for volum. Vasker hodebunnen med shampoo og skylder ut 2 ganger. En før balsam og en gang etter balsam har fått virke noen min og skylder da både balsam og shampoo ut samtidig.

Holder balsam og leave in til hårlengden. Bruker balsam og leave in med høyt fukt nivå da håret mitt er veldig tørt mens hodebunnen blir fort fett.

Om vinteren bruker jeg hårmasker også i hodebunnen men må da vaske ut masken 2 ganger med shampoo som ikke tørker ut hodebunnen. Håret blir gjerne litt fortere fett allikevel men da holdes hodebunnen mindre irritert og håret på toppen blir bedre i forhold til det tørre inneklimaet. Jeg bruker gjerne maske med mye fukt og proteiner.

Anonymkode: 4a372...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Synes det ser mer fett ut enn tørt. 

Anonymkode: 156e3...784

Skal jeg tro deg eller frisøren min, som mente at håret mitt var tørt og anbefalte meg sjampo for tørt hår?😅 Kommer vel an på om du er frisør også eller ei🤷‍♀️

Anonymkode: f9379...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal jeg tro deg eller frisøren min, som mente at håret mitt var tørt og anbefalte meg sjampo for tørt hår?😅 Kommer vel an på om du er frisør også eller ei🤷‍♀️

Anonymkode: f9379...0bf

Ville valgt en sjampo som er tilpasset hodebunnen, ikke håret.

Anonymkode: d6b99...250

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...