Gå til innhold

Hvilke råd vil du gi til en som skal på første date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som er uerfaren og har veldig dårlig selvtillit? 

Min beste venninne skal på sin første tinderdate til helgen, og hun gruer seg sånn fordi hun ikke er utadvent og sosial til vanlig. Jeg vil gjerne bakke henne opp med gode råd, men det er så lenge siden jeg datet sist. Å jeg har egentlig aldri vært så sjenert som det hu er. 

Anonymkode: f74cd...a5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd, til meg selv i starten av datingfasen var, se på det som trening og øvelse. I de fleste tilfeller blir det ikke en date nr 2. Ikke se på det som et misslykkende. Du kommer litt bedre forberedt til neste date. Ikke prøv å legg skjul på at du er nervøs. Tenk gjennom noen få åpningsreplikker som kan starte en samtale. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik tenkte jeg og, at jeg gjorde det for meg selv og treningen sin del. Dette var noe jeg ville lære meg. 
Men noen gode råd på veien som jeg har tilegnet meg etterhvert som jeg har lært er:

1. Det er to som skal få daten til å bli bra. Du bærer ikke denne «byrden» alene.

2. Funker det ikke, så funker det ikke.

3. Er daten kjedelig, så er det ikke fordi du er kjedelig, men sammen er dere kjedelig. Det kan være nerver, det kan være kjemi, det er ikke din feil.

4. Han har lyst å treffe deg, og du har lyst å treffe han. Det er et bra utgangspunkt, men mange går på date etter date uten at det klaffer.

5. For noen er det enklest å ha noe å gjøre på, en aktivitet som første date. Dette gjør også at fokuset kan flyttes litt npr man trenger å samle seg litt.

6. Kleint er ikke farlig

Anonymkode: 445f1...0b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan gjerne si at hun er litt nervøs når de møtes. Da får man tatt litt hull på den byllen på en måte. Og ofte kan motparten være like nervøs...

Ellers er jeg enig i rådet om å se på det som trening/erfaring og prøve å ikke legge så mye i det. Gå på date for å ha det gøy/hyggelig, ikke legg noe mer i det.

Fokuser på hva du syns som han, ikke hva han måtte synes om deg. Det siste rår man ikke over uansett.

Anonymkode: f7383...404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...