Gå til innhold

Fjellhytta på Tv2

BlåSwix

Anbefalte innlegg

Anonysoum skrev (2 timer siden):

Fjellhytta fungerer særdeles mye bedre som totalkonsept enn sommerhytta synes jeg. Fokuset på å få frem læring rundt håndverket er mange hakk høyere, og det virker som om det styres ett par hakk bedre også. Kvaliteten har vært gjennomgående bedre enn hva det feks var ved siste sommerhytta. 

Enig, sommerhytta har blitt 80% middag, uteområdet og annet ræl.

Fjellhytta har så mye mer. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåttvann skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke engang lagt merke til at det er seksuell hinting i programmet jeg. :plystre:

Litt teit av TV2 å ta det med i klippen ettersom det er et familieprogram, men men.

Hvor påtrengende tror du det er hvis du ikke har lagt merke til det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 time siden):

Hvor påtrengende tror du det er hvis du ikke har lagt merke til det? 

Bare fordi jeg ikke har lagt merke til det betyr jo ikke at det ikke er der.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (21 timer siden):

Mulig jeg er gammeldags, men jeg kunne fint klart meg uten disse seksuelle hintene til han ene av disse homofile. Virker som han andre blir klein når disse hintene kommer.

De er veldig flinke og de klarer så fikt å få til det lille ekstra av pynting. 

Jeg er enig ang dette seksuelle han holder på med hele tiden, og noen ganger er det tydelig at partneren syns det er kleint.

Kålrota skrev (19 timer siden):

Da er dere ømfintlige altså, det er uskyldig flørting og tøys mellom to etablerte partnere. 

Jeg syns det bikker over fra å være uskyldig flørting til tider. Feks når han griper og kniper på understellet til kjæresten, og ofte hinter om sex på forskjellige måter. Og bare for å si det, så handler det ikke om legning, jeg mener det samme uansett hva slags kjønn det er.

Ingen som kjenner meg ville kalt meg prippen, og jeg er helt for å kunne vise kjærlighet og nærhet i offentligheten. Mannen og jeg holder hender, stryker på hverandre, kysser (ikke kliner/spiser hverandre opp) og gir kjærlighetserklæringer når vi er sammen med andre, men vi passer på å ikke gjøre det på en måte som gjør andre ukomfortabel, noen ting hører bare hjemme når man er alene. Og i denne saken så er det snakk om et familieprogram og da syns jeg det er unødvendig å være så pågående. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, så det på tv'n istad. Og tenkte at hvis han som ble utsatt for dette sexpresset hadde vært dame, så hadde mange flere reagert. For ja, det virker som press. Bare se på slutten av gårdagens episode. 
Ikkje bra! 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere er veldig hårsåre på andres vegne. Et etablert par over nesten 10 år. Hvis det skal kalles som «sexpress» har vi tapt som samfunn. Dere umyndiggjør andre mennesker. Kritikken kan heller ikke gå på gutta. Det er TV2 som velger hva som vises. At det kanskje er et klønete valg får så være deres sak.  Vi kan ikke la oss krenke på andres vegne. Det blir for dumt. Jeg skjemmes av noen av uttalelsene her. Det er drøye påstander. Kort og godt. Det er lov å tenke før man kaster seg rundt og kommenterer. Dette blir helt forkastelig i mine øyne og ører.  

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannesmiler skrev (36 minutter siden):

Nå synes jeg dere er veldig hårsåre på andres vegne. Et etablert par over nesten 10 år. Hvis det skal kalles som «sexpress» har vi tapt som samfunn. Dere umyndiggjør andre mennesker. Kritikken kan heller ikke gå på gutta. Det er TV2 som velger hva som vises. At det kanskje er et klønete valg får så være deres sak.  Vi kan ikke la oss krenke på andres vegne. Det blir for dumt. Jeg skjemmes av noen av uttalelsene her. Det er drøye påstander. Kort og godt. Det er lov å tenke før man kaster seg rundt og kommenterer. Dette blir helt forkastelig i mine øyne og ører.  

Nå synes jeg du er veldig hårsår på egne vegne.
Tenker at det er kult med programmer som ikke må ha undertone jeg.

Og her er det 100% produksjonen som får kritikk. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg og madammen reagert på manglende flørting mellom dem som er kjærester, så det er egentlig bare fint å se det er litt av det mellom guttene her.

Synes det er merkelig at folk reagerer på det og ikke på den dårlige og negative kommunikasjonen i det andre paret. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonysoum skrev (1 time siden):

Her har jeg og madammen reagert på manglende flørting mellom dem som er kjærester, så det er egentlig bare fint å se det er litt av det mellom guttene her.

Synes det er merkelig at folk reagerer på det og ikke på den dårlige og negative kommunikasjonen i det andre paret. 

Ok.

Axa skrev (På 5.9.2024 den 20.04):

Jeg liker ikke den tonen hun snakker til han på noen ganger 

fjær skrev (På 4.9.2024 den 19.37):

Digger trønderjentene. 

Jeg sliter mer med nederlenderen og sunnmøringen.  Hvem snekrer med penskjorte? 😅

Saltwatertaffy skrev (På 6.9.2024 den 10.10):

Da er det ikke bare jeg som har stussa over dette. Veldig merkelig spør du meg! 🙈

Men ja, jeg er ikke fan av dem. Føler at det nesten er obligatorisk i sommerhytta/fjellhytta å ha med et par som er snerpete/kjeklete/småkrangler hele tiden. Det er jo hver eneste sesong (hvertfall de siste par årene). Mulig det er gjort med intensjon da, sånn at så mange som mulig skal kunne relatere seg med noen av parene? 

Mollami skrev (På 7.9.2024 den 23.32):

Jeg liker ikke tonen han bruker overfor henne! Tenkte som deg første uka, men endret mening andre uka. Nå er det jo slutt mellom dem, og det er sikkert til det beste🙂

Endret av hudorm1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i guds navn måtte deltakerne sy to grytekluter som en del av ukesprosjektet

Jeg forstår det ikke. Gryteklutene er irrelevante og burde aldri være noe å bedømme deltakerne på. 

Tåpelig og totalt unødvendig. Må være i alles interesser at deltakerne bruker den tiden de har på å få kjøkkenet best mulig.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 timer siden):

Hvorfor i guds navn måtte deltakerne sy to grytekluter som en del av ukesprosjektet

Jeg forstår det ikke. Gryteklutene er irrelevante og burde aldri være noe å bedømme deltakerne på. 

Tåpelig og totalt unødvendig. Må være i alles interesser at deltakerne bruker den tiden de har på å få kjøkkenet best mulig.

Enig, det ble for dumt. Jeg forstår det rett og slett ikke. Kjøkken hadde vært godt nok uten disse sitteplassene til 4stk ute også.

Mulig produksjonen trodde at det skulle gå fort å sette opp kjøkken? Men når det kommer flatpakket og med dårlig design/bruksanvisning så ser vi jo nå at deltakerne sliter voldsomt. Det er ikke gøy å se på. Håper kjøkkenene ser bra ut på slutten av uka da, det er jo ikke interessant å se på programmet når ting ikke blir ferdig eller pent.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare jeg som reagerte på noe merkelig "forskjellsbehandling" i dagens konkurranse? 

De skulle kløyve en vedkubbe i fire. Gult og grønt lag ble rimelig fort ferdig og var i gang med bålet. På blått lag slet psykologen med å kløyve kubben, hun ble frustrert og kjeftet. Partneren hennes holder opp noe som for meg virker som fire tykke flis og spør om det er godkjent som fire deler. Noe det er. Det ender da med at blått lag vinner konkurransen. Altså, hallo?!

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (15 minutter siden):

Var det bare jeg som reagerte på noe merkelig "forskjellsbehandling" i dagens konkurranse? 

De skulle kløyve en vedkubbe i fire. Gult og grønt lag ble rimelig fort ferdig og var i gang med bålet. På blått lag slet psykologen med å kløyve kubben, hun ble frustrert og kjeftet. Partneren hennes holder opp noe som for meg virker som fire tykke flis og spør om det er godkjent som fire deler. Noe det er. Det ender da med at blått lag vinner konkurransen. Altså, hallo?!

Reagerte på det samme ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (På 9.9.2024 den 20.26):

Mulig jeg er gammeldags, men jeg kunne fint klart meg uten disse seksuelle hintene til han ene av disse homofile. Virker som han andre blir klein når disse hintene kommer.

De er veldig flinke og de klarer så fikt å få til det lille ekstra av pynting. 

Espen virker å være  en krevende type, uansett legning. Trenger mye oppmerksomhet tydeligvis, og det blir litt ‘pute-TV’ innimellom. Partneren er tålmodig synes jeg

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 9.9.2024 den 22.21):

Da er dere ømfintlige altså, det er uskyldig flørting og tøys mellom to etablerte partnere. 

Det ser ikke ut som partneren synes det er like gøy alltid heller. Skjønner godt han blir lei av og til…

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonysoum skrev (På 10.9.2024 den 11.57):

Fjellhytta fungerer særdeles mye bedre som totalkonsept enn sommerhytta synes jeg. Fokuset på å få frem læring rundt håndverket er mange hakk høyere, og det virker som om det styres ett par hakk bedre også. Kvaliteten har vært gjennomgående bedre enn hva det feks var ved siste sommerhytta. 

Enig! Befriende å endelig få se hva de jobber med, istedenfor masse sutring om gullhammere!😊👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mollami skrev (1 time siden):

Enig! Befriende å endelig få se hva de jobber med, istedenfor masse sutring om gullhammere!😊👍

Vil ikke akkurat si det ikke er "sutring om gulllhammer". Venneparet har snakket om gulllhammer hvert eneste program denne uken. Påpekt at de vil henge bakpå om de ikke får en denne uken.

Men det ordner seg nok. Det virker som fokuset til dommer trioen er at alle parene skal ha minst en hammer, så da står jo venneparet for tur nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, min rangering:

Spoiler

1. Andrea og Arend
Brune vegger, med overskap, dus grønne fronter, lys benkeplate. Lyst og trivelig. De fineste frontene, og har overskap. 
Rundt spisebord med skikkelige stoler til, bortsett fra den ene trestolen. Ble greit. Men jeg tror jeg ville malt bordet. 
Enkel og mer gjennomført interiør denne gang, men savner et teppe på gulvet. Og litt smiskete borddekning med navnet på dommerene. En enkel og fin spisegruppe ute. 

Dårlig silikonering og ikke montert kjøleskapdør til front.

Det er lett å fikse. Og har det beste og mest innbydende kjøkkenet for min del. 

2. Camilla og Michael
Brune vegger, med overskap i hvite fronter, dus grønne fronter nede, lys benkeplate.
Synes de ulike fargene på frontene ble "støyende", i mangel på et godt ord. De skulle valg dus grønne fronter på overskapene også. Men et trivelig kjøkken.
Enkel og grei interiør. Et barbord med to barstoler og hyller. Fint om man er bare to, men hva hvis man er flere? Savner en spisegruppe. Men en særdeles bra spisegruppe ute.

Har en løs benkeplate.

3. Sindre og Espen
Brune vegger, uten overskap - med en mindre pen gammeldags tallerkenhylle, sorte fronter, sort benkeplate.
Jeg likte de sorte frontene, det skapte en lun stemning. Men synes det ble litt for tung atmosfære siden alt er mørkt og de ikke har vindu på kjøkkenet. Og den tallerkenhylla ble ikke bra. For meg er det uforståelig at de ikke gikk for overskap med underbelysning inne i kråa.
Et gammelt spisebord, gamle kjøkkenstoler og en gammel trebenk. Jeg synes nytt og gammelt kræsjer i rommet. Jeg savner tekstiler, herav teppe og bordduk.
En enkel og fin spisegruppe ute, men litt skjør, ifølge Lars.

Ikke montert kjøleskapdør til front. Lars påpeker at de må strekke seg det lille ekstra for at det skal bli 100%.

Vinner likevel gullhammeren. Jeg skjønner at den vintage-stilen sjarmerer Astrid i senk.

4. Eva og Grete
Lysegrå vegger, uten overskap - med en simpel, kjedelig utebodhylle, lyse fronter, sort benkeplate.
Jeg likte ikke frontene. Det ble for sterilt, fargeløst og hardt. Også her uforståelig at de ikke gikk for overskap inne i kråa.
Et hjemmesnekret spisebord med fire solide stoler til. Ble greit.
Enkel interiør, men disse malplasserte hvite moralpreikbildene følger etter i kjøkkenet. 
En enkel og fin spisegruppe ute, i samme fasong som annet utemøblement. 

Ikke montert kjøkkenvifte, ikke ferdig med sokkelen og ikke montert kjøleskapdør til front. Kanskje de skulle prioritert dette istedenfor å snekre alt fra fuglebrett til fuglekasse ute, samt bord inne...

Jeg ser ingen grunn til å bytte overskap med noen mindre pene, simple hyller. Overskapene får ikke rommet til å virke mindre siden kjøkkenet står langt i en krå. Ikke hadde guttene og damene vindu på kjøkkenet heller, så jeg følte overskap faktisk manglet. Det at de ikke hadde overskap gjør at de tar en snarvei og sparer seg for mye arbeid sammenlignet med de to parene som hadde overskap. Hos meg trekker det ned.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vintagestil og synes det er befriende at ikke alt kjøpes på Bohus. Det er så kjedelig!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (På 9.9.2024 den 22.31):

Ville ikke hatt Andrea som psykolog..

Du sier noe :fnise: Samtidig; det er ikke sikkert det er så dumt å vise sine ekte følelser. For klientene hennes, kan det like gjerne være et pluss at hun er så transparent. Heldigvis skal ikke disse to oppdragene kombineres :knegg:

Jeg skulle ønske at samtlige av ekspertene ble med over til Sommerhytta om et par år!!

Det er d.e.i.l.i.g å slippe Aina. Og Einar sin eminente egenskap i å finne noe positivt, der Lars pirker og pirker...selvsagt med rette  :hjerter_rundt:

Jeg elsker Camilla sin spontane væremåte, selv om det blir like mye piiiiiping som prat :ler:

For tidlig å si hvem jeg heier på. Det er noe fascinerende med allemann alle. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...