Ctrl Skrevet 29. august 2024 #41 Del Skrevet 29. august 2024 Dagens episode/rangering: Spoiler 1. Eva og Grete Gråbeiset vegger og trapp. Gråe fliser på gulvet, ble bra. Litt ujevnheter på flisingen, og småpirk i listingen. Oppbevaringsmøbel under trappa som kledde gangen godt. Og knaggrekke, men den likte ikke Astrid. Enkel bålplass med to benker. Greit nok. Men veldig fine hjemmesnekrede utelykter som man kan la seg inspirere av. Vinner gullhammeren, og det synes jeg var fortjent. Gjennomført og koselig. Og fint å se at de gikk for gråbeis istedenfor brunbeis som alle andre gjorde. 2. Camilla og Michael - en god nr 2. Brunbeiset vegger og trapp. Grå fliser på gulvet, ble fint. Mangler silikon i overgangen, men fort gjort å gjøre. Stumtjener under trappa. Synes det ble greit, men Astrid likte den ikke. Og Lars savnet et møbel der. Ikke jeg. Fin bålplass med veldig fin benk og to fancye stoler. Ble fint. Og god plassering. Camilla er ei friska! Alle skulle hatt ei Camilla i livet sitt 3. Sindre og Espen Brunbeiset vegger og trapp. Store, grå fliser - synes ikke flisene var fin. Flisene hadde passet bedre utpå gårdsplassen. Hadde noen småfeil i flisleggingen som ikke ble bra. Samt litt dårlig listing. Oppbevaringsmøbel under trappa, ble greit. Enkel bålplass med to benker. Greit nok. Veldig fin plassering. Gutta er flinke på detaljer, det skal de ha. Kan bli for mye og for smiskete for min smak, men ser at dommerne elsker det. 4. Andrea og Arend Brunbeiset vegger og trapp. Store, grå gårdplassfliser på gulvet de også. Brukt hvit silikon på fliseovergangen som har tørket inn i gulvet, og det var helt krise. Stort, grått skap under trappa. Praktisk, ja, men ble ikke fint. Det ble for ruvende. Og hvorfor grått? Passet ikke inn. Henter en stor, tung stein på slutten for å ha ved siden av trappa, og det skjønner jeg ingenting av. Bålplass med to stokker å sitte på. Stusselige greier, og ikke noe å sitte på over tid. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannesmiler Skrevet 29. august 2024 #42 Del Skrevet 29. august 2024 Helt uenig i din rangering, her. Om du skal bedømme resultat er det faktum om man er «friskus» eller ei helt irrelevant. Så her «avslører» du deg selv litt. Litt synd, synes ofte du har gode poeng i rangeringene dine. Min favoritt: grønn. Videre; rød, gul, blå. Som Astrid påpeker: gutta kan design og detaljer til fingerspissene. Virkelig imponert. Mye av det de viser kunne vært tatt rett ut av er profesjonelt interiørblad. Jeg er rett og slett skikkelig imponert over de gutta! Lenge siden jeg har sett slike kvaliteter blant glade amatører. Gratulerer til søstrene. Hadde de på klar andreplass. Nydelige møbler spesielt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 29. august 2024 #43 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) Hannesmiler skrev (23 minutter siden): Helt uenig i din rangering, her. Om du skal bedømme resultat er det faktum om man er «friskus» eller ei helt irrelevant. Så her «avslører» du deg selv litt. Litt synd, synes ofte du har gode poeng i rangeringene dine. Min favoritt: grønn. Videre; rød, gul, blå. Som Astrid påpeker: gutta kan design og detaljer til fingerspissene. Virkelig imponert. Mye av det de viser kunne vært tatt rett ut av er profesjonelt interiørblad. Jeg er rett og slett skikkelig imponert over de gutta! Lenge siden jeg har sett slike kvaliteter blant glade amatører. Gratulerer til søstrene. Hadde de på klar andreplass. Nydelige møbler spesielt. "Avslører" meg? 🤔 Hva avslører du? At jeg liker Camilla som person? Vel, da jeg er avslørt... Liker henne veldig godt. Synes hun har en frisk og snerten væremåte med god energi og morsomme replikker. At jeg skrev det hadde ingenting med rangeringen å gjøre. La du merke til at jeg ikke valgte Camilla og Michael som vinnere denne uken? For øvrig liker jeg Eva også godt. Hun virker veldig stødig på det hun holder på med. Flott dame! Og så liker jeg Sindre også. Han har en veldig fin og behagelig aura rundt seg. Bra mann! Samt kan jeg si at jeg ikke misliker noen, selv om Andrea og Arend har en stiv kjemi mellom seg. Det er dog ikke derfor at jeg har rangert de nederst to uker på rad, men fordi det de holder på med ikke når opp til de andre. Spoiler Gutta trakk jeg veldig ned med tanke på valg av fliser og den dårlige flisingen. Synes også at de er too much på interiør, det er ikke min smak. Konkurransen var hard denne uken, og jeg er klar over at det ser strengt ut å sette de på 3. plass når de faktisk leverer jevnt over greit, men så var det slik at jeg vurderte to andre par bedre. Minner om at det er min subjektive vurdering. Ingenting av det jeg skriver er objektiv, så du står helt fritt til å være uenig. Endret 29. august 2024 av Ctrl 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannesmiler Skrevet 29. august 2024 #44 Del Skrevet 29. august 2024 Helt i orden. Jeg mente ikke å være ufin eller urettferdig. Jeg respekterer selvsagt din mening. Absolutt. Synes bare det er litt rart å trekke inn person i vurderingen av et prosjekt. Men ser poenget ditt og ser frem til neste uke og ny vurdering fra deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 29. august 2024 #45 Del Skrevet 29. august 2024 Hannesmiler skrev (Akkurat nå): Helt i orden. Jeg mente ikke å være ufin eller urettferdig. Jeg respekterer selvsagt din mening. Absolutt. Synes bare det er litt rart å trekke inn person i vurderingen av et prosjekt. Men ser poenget ditt og ser frem til neste uke og ny vurdering fra deg Mulig min hyllest av Camilla var malplassert, men det var bare en bisetning. Det går helt fint. For øvrig liker jeg å lese andres betraktninger, og særlig de som er uenige med meg. Kanskje er det noe jeg ikke ser eller skjønner som jeg kan ta til meg, eventuelt at vi kan få en god debatt av det. Stil og interiør skal vekke ulike meninger. Hadde vært rart om det ikke gjorde det. Får se om vi er enige eller uenige neste uke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 29. august 2024 #46 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) Ctrl skrev (3 timer siden): Dagens episode/rangering: Skjul innhold 1. Eva og Grete Gråbeiset vegger og trapp. Gråe fliser på gulvet, ble bra. Litt ujevnheter på flisingen, og småpirk i listingen. Oppbevaringsmøbel under trappa som kledde gangen godt. Og knaggrekke, men den likte ikke Astrid. Enkel bålplass med to benker. Greit nok. Men veldig fine hjemmesnekrede utelykter som man kan la seg inspirere av. Vinner gullhammeren, og det synes jeg var fortjent. Gjennomført og koselig. Og fint å se at de gikk for gråbeis istedenfor brunbeis som alle andre gjorde. 2. Camilla og Michael - en god nr 2. Brunbeiset vegger og trapp. Grå fliser på gulvet, ble fint. Mangler silikon i overgangen, men fort gjort å gjøre. Stumtjener under trappa. Synes det ble greit, men Astrid likte den ikke. Og Lars savnet et møbel der. Ikke jeg. Fin bålplass med veldig fin benk og to fancye stoler. Ble fint. Og god plassering. Camilla er ei friska! Alle skulle hatt ei Camilla i livet sitt 3. Sindre og Espen Brunbeiset vegger og trapp. Store, grå fliser - synes ikke flisene var fin. Flisene hadde passet bedre utpå gårdsplassen. Hadde noen småfeil i flisleggingen som ikke ble bra. Samt litt dårlig listing. Oppbevaringsmøbel under trappa, ble greit. Enkel bålplass med to benker. Greit nok. Veldig fin plassering. Gutta er flinke på detaljer, det skal de ha. Kan bli for mye og for smiskete for min smak, men ser at dommerne elsker det. 4. Andrea og Arend Brunbeiset vegger og trapp. Store, grå gårdplassfliser på gulvet de også. Brukt hvit silikon på fliseovergangen som har tørket inn i gulvet, og det var helt krise. Stort, grått skap under trappa. Praktisk, ja, men ble ikke fint. Det ble for ruvende. Og hvorfor grått? Passet ikke inn. Henter en stor, tung stein på slutten for å ha ved siden av trappa, og det skjønner jeg ingenting av. Bålplass med to stokker å sitte på. Stusselige greier, og ikke noe å sitte på over tid. Helt enig med din rangering, nesten, bare bytte om på 2 og 3 (eller 2 og 3 lå likt for meg). Jeg forstår ikke at flere (3?) av 4 par har valgt så stygg og/eller mørk farge på beisen i denne lille gangen? Bare Eva og Grete som faktisk hadde en fin gang på den måten, synes jeg. Den lyse fargen gir et luftig inntrykk, noe man trenger i en så liten gang. Og jeg kan ikke si jeg har sett så mye av at guttene er så rå på interiør, enda. Men har jo sett reklamen for Fjellhytta og der står guttene i en hytte som ser ut som et interiørmagasin, så det kommer vel mer fra den kanten på dette punktet. Kanskje hytta ikke har optimalt design når det ikke er noe sted å henge fra seg jakker og store slalomsko? Det burde vel hytteprodusent ha en bedre løsning på. Selv om jeg digger hyttene da. 😅 Har man ikke et svært møbel under trappen så gir det et mer åpent uttrykk og lyset slipper inn mellom trappetrinnene når man entrer hytta. Er det noen som vet hvor mange hamre som deles ut i Fjellhytta? Og hvor mange pisse-konkurranser det er i finaleuken? Endret 29. august 2024 av Blåttvann 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 29. august 2024 #47 Del Skrevet 29. august 2024 Blåttvann skrev (10 minutter siden): Jeg forstår ikke at flere (3?) av 4 par har valgt så stygg og/eller farge på beisen i denne lille gangen? Bare Eva og Grete som faktisk hadde en fin gang på den måten, synes jeg. Den lyse fargen gir et luftig inntrykk, noe man trenger i en så liten gang. Enig. Det var skuffende å se at 3 av 4 gikk for en slags mørk "jordfarge", aka brunt, i samme nyanse. Hadde håpt på mer variasjon, og at ett par gikk for en mørkere gråtone som er det som appellerer til meg. Eller noe annet, bare ikke det samme som resten. Nå har jeg ikke sett særlig med teasere så vet ikke hvordan det ligger an til å bli, men antar at denne mørkbrune farga følger parene gjennom hele hytta. Kanskje. Vi får se. Men når de gikk for mørkebrunt så synes jeg at de store, tunge "uteflisene" i grått som gutta og Andrea&Arend hadde ikke passet. Liksom tunge, varme vegger med blytunge, kalde fliser. Ble voldsomt. Personlig synes jeg at fargene grått og brunt ikke er optimal match. Camilla og Michael hadde også brune vegger og gråe fliser, men siden flisene var mindre og "softere" i uttrykket så ble det OK til sammenligning. Oppi dette hadde Andrea&Arend dette mørkegråe malte voldsverket av et skap som slukte all luft, lys og atmosfære i gangen. Det ble overhodet ikke bra, særlig fra døra/trappesiden. Så ut som en plate som lå under trappa. Det møbelet gutta gikk for var helt OK, men Eva og Grete fikk det til aller best. Mens det å ikke ha et møbel i gangen som Camilla og Michael skapte en gjennomgående god atmosfære, synes jeg. Ikke alle trenger hylle/skap i gangen heller. Tror ikke jeg ville hatt noe møbel der selv. Lars "kritiserte" Camilla og Michael for å ikke ha et møbel i gangen. Det var altså negativt. Okei, men da lurer jeg på, er det en definert del av ukesprosjektet å lage møbel i gangen eller er det et uskrevet krav som Lars bare kommer opp med uten at deltakerne vet det? Hvis sistnevnte så blir det feil å si at Camilla og Michael "må" ha et møbel der. Hun svarte "takk" til Lars på tilbakemeldingen. Usikker på om det var ironi eller... 😄 I farge- og flisevalg, utførelse og kreative løsninger kom Eva og Grete definitivt best ut. Ble så åpent og trivelig. Og disse lyktene var jo råflott og bra laget! Hadde vært skandale om Eva og Grete ikke vant. ... mener jeg... 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 29. august 2024 #48 Del Skrevet 29. august 2024 (endret) Ctrl skrev (1 time siden): Enig. Det var skuffende å se at 3 av 4 gikk for en slags mørk "jordfarge", aka brunt, i samme nyanse. Hadde håpt på mer variasjon, og at ett par gikk for en mørkere gråtone som er det som appellerer til meg. Eller noe annet, bare ikke det samme som resten. Nå har jeg ikke sett særlig med teasere så vet ikke hvordan det ligger an til å bli, men antar at denne mørkbrune farga følger parene gjennom hele hytta. Kanskje. Vi får se. Men når de gikk for mørkebrunt så synes jeg at de store, tunge "uteflisene" i grått som gutta og Andrea&Arend hadde ikke passet. Liksom tunge, varme vegger med blytunge, kalde fliser. Ble voldsomt. Personlig synes jeg at fargene grått og brunt ikke er optimal match. Camilla og Michael hadde også brune vegger og gråe fliser, men siden flisene var mindre og "softere" i uttrykket så ble det OK til sammenligning. Oppi dette hadde Andrea&Arend dette mørkegråe malte voldsverket av et skap som slukte all luft, lys og atmosfære i gangen. Det ble overhodet ikke bra, særlig fra døra/trappesiden. Så ut som en plate som lå under trappa. Det møbelet gutta gikk for var helt OK, men Eva og Grete fikk det til aller best. Mens det å ikke ha et møbel i gangen som Camilla og Michael skapte en gjennomgående god atmosfære, synes jeg. Ikke alle trenger hylle/skap i gangen heller. Tror ikke jeg ville hatt noe møbel der selv. Lars "kritiserte" Camilla og Michael for å ikke ha et møbel i gangen. Det var altså negativt. Okei, men da lurer jeg på, er det en definert del av ukesprosjektet å lage møbel i gangen eller er det et uskrevet krav som Lars bare kommer opp med uten at deltakerne vet det? Hvis sistnevnte så blir det feil å si at Camilla og Michael "må" ha et møbel der. Hun svarte "takk" til Lars på tilbakemeldingen. Usikker på om det var ironi eller... 😄 I farge- og flisevalg, utførelse og kreative løsninger kom Eva og Grete definitivt best ut. Ble så åpent og trivelig. Og disse lyktene var jo råflott og bra laget! Hadde vært skandale om Eva og Grete ikke vant. ... mener jeg... Enig. Kjølig grå og varm brun er ikke spesielt fint sammen synes jeg. Det med møbelet reagerte jeg også på, visste deltakerne at de skulle ha møbel i gangen? Venneparet hadde jo snekret mye ute, så skjønner ikke den tilbakemeldingen fra Lars. Han hadde jo masse å vurdere hos dem. Endret 29. august 2024 av Blåttvann 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 29. august 2024 #49 Del Skrevet 29. august 2024 lin skrev (På 21.8.2024 den 9.18): Skjul innhold En time snekkerhjelp.. og kun en simpel benk? Som ikke ble ferdig en gang? Lagt i spoiler, vet ikke hva dere tenker i denne tråden. Men ellers synes jeg programmet virker lovende. Heier på venneparet 🙌 Det var ikke rare «hjelpa»🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 29. august 2024 #50 Del Skrevet 29. august 2024 Synes denne ukens vinnere var fortjent, men bildet av DFDS (?) på veggen var veldig malplassert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 30. august 2024 #51 Del Skrevet 30. august 2024 Irja skrev (5 timer siden): Synes denne ukens vinnere var fortjent, men bildet av DFDS (?) på veggen var veldig malplassert. Enig! Jeg liker stilen til gutta best og for en fin fyr Sindre er! Jeg ville heller ikke valgt brun i en så liten gang, men det er forfriskende at ikke grått er det eneste som blir valgt. Fortjente vinnere, absolutt, de er flinke og effektive de også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 30. august 2024 #52 Del Skrevet 30. august 2024 Hannesmiler skrev (10 timer siden): Helt uenig i din rangering, her. Om du skal bedømme resultat er det faktum om man er «friskus» eller ei helt irrelevant. Så her «avslører» du deg selv litt. Litt synd, synes ofte du har gode poeng i rangeringene dine. Min favoritt: grønn. Videre; rød, gul, blå. Som Astrid påpeker: gutta kan design og detaljer til fingerspissene. Virkelig imponert. Mye av det de viser kunne vært tatt rett ut av er profesjonelt interiørblad. Jeg er rett og slett skikkelig imponert over de gutta! Lenge siden jeg har sett slike kvaliteter blant glade amatører. Gratulerer til søstrene. Hadde de på klar andreplass. Nydelige møbler spesielt. Veldig enig i din rangering. Guttene er utrolig dyktige. Fra de små detaljene som går igjen både ute og inne til å jobbe med flere nyanser med brunt som glir over i hverandre, lekkert. Jeg synes det var noen merkelige plasseringer av bålplassen. Som søstrene, i en myr? Ikke særlig hyggelig. Det samme kan vel sies om vennenes valg, en parkeringsplass? Ikke akkurat noe jeg ville gått for. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannesmiler Skrevet 1. september 2024 #53 Del Skrevet 1. september 2024 Hvem tror dere vinner dette? Ut ifra det vi har sett til nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 1. september 2024 #54 Del Skrevet 1. september 2024 Kjekk programleder, ja. Det som irriterer meg: at hele hytta står så godt som ferdig! De må gjøre så utrolig lite selv... hvos ble det av at de måtte legge vegger og gulv selv? De slipper sikkert å montere et flatpakket kjøkken også. Gørr kjedelig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^alfa^ Skrevet 1. september 2024 #55 Del Skrevet 1. september 2024 Hannesmiler skrev (2 timer siden): Hvem tror dere vinner dette? Ut ifra det vi har sett til nå? Gutta. Men håper damene, hadde vært kjekt om et rent damelag tok seieren. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Clara Skrevet 2. september 2024 #56 Del Skrevet 2. september 2024 ^alfa^ skrev (19 timer siden): Gutta. Men håper damene, hadde vært kjekt om et rent damelag tok seieren. Så du syntes at damene skal vinne fordi de er damer? Er det ikke de som har gjennomført jobben best totalt sett, som burde vinne? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^alfa^ Skrevet 2. september 2024 #57 Del Skrevet 2. september 2024 Miss Clara skrev (2 timer siden): Så du syntes at damene skal vinne fordi de er damer? Er det ikke de som har gjennomført jobben best totalt sett, som burde vinne? Nei, fordi jeg liker de best. Synes også de viser seg å være de mest drevne, så håper jo de tar seieren, men de må jobbe litt med stylingen/finishen. Gutta er best på den til nå. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 2. september 2024 #58 Del Skrevet 2. september 2024 (endret) Såklart valgte gutta den tapeten som Einar framhevet foran alle. Virker å være en trend. Og jeg tror valget var spontant og lite gjennomtenkt med tanke på hyttas helhetsinntrykk. Beklager til dere som liker gutta og/eller tapeten, men jeg synes den tapeten så helt grusom ut. 1950-tallet ringte og ville ha tilbake innerveggen sin. Virker malplassert i den splitter nye hytta med koselig hyttefølelse og levende trevegger. Om noe, så hadde tapeten passet bedre på en ihjelmalt sommerhytte heller. Så får vi se da hvordan gutta løser det. Jeg skal ikke avskilte de ennå. Men det er et spenstig valg. Det blir spennende å se hvordan de klarer å "dempe" tapeten og hvordan de klarer å implementere en rød tråd både på soverommet og hytta ellers opp mot tapeten. Den passer iallfall ikke den nye gangen. Jeg bare håper for deres del at man ikke får se flere slike gammelhus-elementer videre i hytta. For som sagt det kler ikke hytta. Men når de først har gått for en slik skrikende vegg så bør man ha elementer av det samme andre plasser også, ellers blir veggen stående igjen som en malplassert og støyende overraskelse. Ironisk nok ser jeg for meg at de vinner gullhammeren denne uken pga at de skiller seg ut med tapeten - en tapet Einar likte. Endret 2. september 2024 av Ctrl 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 2. september 2024 #59 Del Skrevet 2. september 2024 Andrea og Arend har bommet med mønsterrapporten mener jeg. De har valgt en form for strukturtapet der det er lett å tenke at de ikke trengte å ta hensyn til mønsterrapporten. Men det er så tydelig skille mellom hver tapetlengde. Jentene er kjappe å komme igang som de oftest har vært. Jeg er litt spent siden de sier at de har null peiling på interiør og farger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 2. september 2024 #60 Del Skrevet 2. september 2024 Enig med Ctrl om tapetvalget. Jeg syns den lignet på tapetene jeg limte opp på åttitallet, ville ikke brukt den på soverommet. Jeg tenker at søstrene har underkommunisert sine handyskills. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå